אסון ברוסיה: המטוס התרסק, 41 נוסעים נשרפו - סרוגים

אסון ברוסיה: המטוס התרסק, 41 נוסעים נשרפו

מטוס של חברת התעופה הרוסית "אירופלוט" עלה בלהבות במהלך נחיתת חירום בשדה התעופה במוסקבה, כאשר 41 מהנוסעים ואנשי הצוות נשרפו למוות באסון. על פי ההערכות, פגיעת ברק הובילה לפריצת הדליקה הקטלנית

author-image
אסון ברוסיה: המטוס התרסק, 41 נוסעים נשרפו
  האסון ברוסיה (צילום: מתוך טוויטר)

טרגדיה ברוסיה: מטוס נוסעים מדגם "סוחוי סופרג'ט-100" של חברת "אירופלוט" עלה בלהבות במהלך נחיתת חירום שביצע בשדה התעופה "שרמטייבו" במוסקבה. ברשויות המקומיות אמרו כי 41 מתוך 78 הנוסעים במטוס נשרפו למוות, ביניהם מספר ילדים. כמו כן, לפחות שבעה נוסעים נוספים נפצעו באירוע.

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, המטוס המריא ממוסקבה לכיוון העיר מורמנסק- אך החל לשדר אות מצוקה מספר דקות אחרי ההמראה וקיבל אישור לנחיתת חירום. תחילה סברו כי גחון המטוס השתפשף במסלול ההמראה במהלך הנחיתה והוביל לפריצת השריפה, אך בהמשך הרשויות טענו כי הדליקה הקטלנית פרצה עוד באוויר והחמירה במהלך הנחיתה הקשה. בסוכנות הידיעות "אינטרפקס" טענו כי פגיעת ברק הובילה לפריצת השריפה בזנב המטוס, ובהמשך האש התפשטה גם למנועים ומיכלי הדלק.

בחברת התעופה עדכנו כי 37 אנשים, ביניהם 4 אנשי צוות, שרדו את האסון- זאת הודות לפינוי וחילוץ מהיר במיוחד שארך 55 שניות. "הצוות עשה כל שביכולתו להציל נוסעים ולתת סיוע חירום למעורבים" נאמר בהצהרה. "למרבה הטרגדיה, הם לא הצליחו להציל את כל מי שהיה על המטוס". עוד הודגש כי הקפטן של המטוס היה האחרון לנטוש.

ממשרד החוץ נמסר שלא ידוע על אזרחים ישראלים שהיו על המטוס.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו