מנדלבליט על תיקי נתניהו: "אין אדם שהוא מעל לחוק" - סרוגים

מנדלבליט על תיקי נתניהו: "אין אדם שהוא מעל לחוק"

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, התייחס הערב לתיקים הנוגעים לראש הממשלה, בנימין נתניהו ודחה את הטענות לתפירת תיקים: "כל הטענות על כך הן הבל הבלים ונועדו לעשות דה-לגיטימציה למערכת אכיפת החוק"

מנדלבליט על תיקי נתניהו: "אין אדם שהוא מעל לחוק"
  (צילום: פלאש90)

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, השתתף הערב (שני) באירוע של פרקליטות מחוז צפון שנערך בנצרת עילית. והתייחס בדבריו, בין השאר, לתיקים הנוגעים לראש הממשלה, בנימין נתניהו.

לדברי מנדלבליט: "ההחלטה אותה קיבלתי, לפני חודשיים, על כך שאני שוקל להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בגין עבירות של שוחד ומרמה והפרת אמונים, בגין ממצאי שלושת תיקי החקירה בהם נחקר כחשוד, מבוססת על הראיות ועל הוראות הדין, ועליהן בלבד. זוהי הדרך בה אנו פועלים – לפי הדין ולפי הראיות".

מנדלבליט הסביר כי "כאשר הדין והראיות הצביעו על כך שיש מקום לחקור את ראש הממשלה כחשוד – הוא נחקר כחשוד. כאשר הדין והראיות הצביעו על כך שאין מקום לחקור את ראש הממשלה כחשוד – הוא לא נחקר כחשוד. וכאשר בתיקי החקירה בהם ראש הממשלה נחקר כחשוד נמצא כי הראיות מצביעות על אפשרות סבירה להרשעה, לפי הוראות הדין, החלטתי כי בכוונתי לשקול הגשת כתב אישום, בכפוף לשימוע. הדברים הם מאוד פשוטים וברורים. ההחלטות הן מקצועיות וענייניות. אין פה שום הטיה – לא לצד כזה ולא לצד אחר. אין פה חלילה שום רדיפה. בוודאי שאין שום "תפירת תיקים". כל הטענות על כך הן הבל הבלים ונועדו לעשות דה-לגיטימציה למערכת אכיפת החוק".

מנדלבליט המשיך ואמר: "כפי שהבהרתי בהחלטה בעניין ראש הממשלה [ואני מצטט מתוך ההחלטה עצמה]: "הַחלָטָתי בעת הזו משמעה שאני שוקל להעמיד לדין את החשודים שעניינים יפורט להלן, פשוטו כמשמעו. טרם התקבלה החלטה סופית. ככל שהחשודים יחפצו בקיום הליך שימוע, הליך השימוע יתקיים בלב פתוח ובנפש חפצה". אני רואה חשיבות רבה בקיומו של הליך השימוע. כבר בשלב זה ניתן לומר דבר חשוב: החקירות שהתנהלו בעניינו של ראש הממשלה והליך קבלת ההחלטות כפי שהתנהל עד כה – הם עדות ניצחת למעמדו העליון של עיקרון שלטון החוק בשיטת המשפט הישראלית, שבליבו עומדת הדרישה לשוויון הכול בפני החוק. אין אדם מעל לחוק. עיקרון זה הוא יקר מפז ונדרש למנוע כל פגיעה או כרסום בו".

מנדלבליט התייחס למתקפה על מערכת המשפט במהלך מערכת הבחירות האחרונה ואמר: "תקופת הבחירות לוותה, לצערי, גם בהתבטאויות חסרות תקדים בחומרתן נגד מערכת אכיפת החוק ונגד גופי המשפט במדינה. ככלל, נמנעתי בתקופה זו מתגובה או מהתייחסות לדברים שנאמרו, ונהגתי באיפוק, בכדי שלא להיתפס כמעורב בתהליך הפוליטי. אולם, חשוב לי להבהיר כי איפוק זה אין משמעו קבלה או הסכמה שבשתיקה, חלילה, עם אמירות המכרסמות בלגיטימיות של מערכות המשפט ואכיפת החוק. חשוב להבין כי הפגיעה בסמכויותיהן של מערכות אלו משמעותה היא פגיעה בכוחו המחייב של המשפט. "לית דין ולית דיין".

מנדלבליט ציין כי המשמעות של המתקפות על מערכת המשפט היא החלשת ההגנה על זכויותיהם של אזרחי המדינה, בדגש על האוכלוסיות החלשות. לדבריו: "המשמעות היא החלשת היכולת למנוע ניצול לרעה של הכוח השלטוני. המשמעות היא החלשת ההגנה על נכסי הציבור. מערכות החוק והמשפט של מדינת ישראל הן מפוארות, ובעלות יוקרה רבה – במדינה ומחוצה לה. במהלך שבעים שנות קיומנו, הן שמרו על אופייה של המדינה כיהודית ודמוקרטית. זאת, גם בזמנים של בניית הארץ, וכמובן בתקופות קשות של התמודדות עם אתגרים ביטחוניים ואחרים. עלינו להמשיך ולשמור על המערכות הללו".

מנדלבליט התייחס להקמת הממשלה החדשה ואמר: "בחודש הקרוב, כך ניתן להעריך, תוקם ממשלה חדשה, וימונה שר משפטים חדש. כפי שכבר הדגשתי, אנו נקבל אותו בברכה, ונפעל יחד עמו לקידום מדיניות הממשלה בגבולות הדין. אני מבקש לנצל הזדמנות זו כדי להביע תקווה לכך שמדיניות זו גם תכבד את מעמדן של מערכות החוק והמשפט, ואת תפקידן החיוני בשמירת אופייה של המדינה כיהודית ודמוקרטית. אנחנו, מצדנו, נמשיך לעמוד על המשמר בכדי להגן על מעמד זה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
מעל איזה חוק?
אלי | 29-04-2019 21:03
אם הכנסת תחוקק חוק שאין להעמיד לדין חבר כנסת כל עוד הוא מכהן, וצריך רוב נניח של 80 חברי כנסת להוריד חסינות אז יהיו 120 בני אדם שיהיו מעל החוק התקף לשאר אזרחי המדינה.
אל תציג שקר
אלי | 30-04-2019 6:21
אתה מחביא שקר בדבריך. מתי שיסיים את השירות שלו יועמד לדין. אם לא בנו לו או תפרו לו תיק..
לא יהיו 80 שיסכימו
אריק | 29-04-2019 21:46
פשוט
2
חוצפן
ניסים | 29-04-2019 22:02
דין אחד לכולם כול הכנסת לפתוח להם תיק במישטרה יש אחת שלא קיבל כתבות מה עים יאיר לפיד חבר טוב של מוזיז ועוד ועוד פחדן מוג לב
3
ביבי הצדיק הגדול בעם
עם ישראל | 29-04-2019 23:27
אנחנו נדאג להעיף אותך מהמעמד הזה שלקחת לעצמך אם יש מושחתים מעל החוק זה אתה הפרקליטות ובית המשפט העליון והמשטרה כולכם תופרים תיקים בגדול !! ועכשיו נגמר לכם ביבי הולך להכניס אותכם העבריינים הכי גדולים לתיך הבועה שבה אתם צריכים להמות וטו לו..כי אתם מתנהגים כמו גנסטרים מעל החוק שמותר לכם לעשות ככל אשר תרצו..אין דין ואין דיין מתאים לכם חבורת מושחתים שכמותכם....נגמר לכם !!
4
מנדלבליט
התמים | 29-04-2019 23:32
הגדיר ואיבחן נכון את משמעות ההתקפה על שלטון החוק. אבל, תאוות השלטון של מפלגות הלווין בצירוף הרצון של ביבי לברוח מאישומים פליליים , יוצרים מצב בו ביבי נכנע לכולם ובלבד שתובטח לו חסינות. כך גם ייפגע שלטון החוק וגם יצא שראש המאפיה לא ישלם בגין שחיתותו ועוד ייתן חסינות גם לעבריינים נוספים דוגמת דרעי, ליצמן וביטן. בקיצור : מאפיה פלילית השתלטה על המדינה והאזרחים עוד לא קולטים את גודל הנזק ועומק השבר. ביבי לא יוכיח את חפותו - פשוט משום שלא יעמוד לדין. בושה וחרפה. וכל אוהדי ביבי מבסוטים ועולזים על כך שהוא מראה לשמאלנים ומתחמק ממשפט....התאבדות קולקטיבית של עם. כאילו שלטון החוק הוא משהו לשמאלנים ולא נשמת אפה של דימוקרטיה ראויה לשמה , להבדיל מרפובליקת בננות או דיקטטורה בולשביקית. כך נאה וכך יאה לנו. מנהיגי המדינה - עבריינים שמתחמקים ממשפט בעזרת הסכמים קואליציונים.
כוח המדמה
רות | 30-04-2019 18:11
כשהתשקורת עובדת על חוחם הקודח של המכורים לטמבלויזיה . ישראל של ביבי היא ישראל טובה וחזקה ופורחת ולכל רואה השחורות כניראה שהם רואי שחורות כרוניים שיחליפו עדשות
5
אף אחד לא מאמין לו
אלי | 30-04-2019 6:17
כולם רואים את האמת. ועמוק עמוק יודעים מהי האמת. חוץ משמאלנים שחיים יום יום ושעה שעה בתוך שקר והבל.... וטומאת עבודה זרה. תנער אותם טוב טוב ... לא תמצא גרגיר יהודי אחד שם.
כן ?
התמים | 30-04-2019 12:00
מה האמת שכולם ( חוץ משמאלנים ) רואים ? אלשייך שהיה המפכל - שמאלני ? מנדלבליט היועמש שהיה מזכיר ממשלת ביבי - שמאלני ? כל החוקרים בתיקים הללו - שמאלנים ? העיוורים הם השמאלנים ואנשי הימין רואים את האמת במערומיה ? אכן, ראו אור גדול. ממש נגלה לאנשי הימין משיח בן דוד והם בטוחים בצדקתו מבלי לראות את חומרי החקירה, מבלי לקרוא עדויות ומסמכים ומבלי לדעת מה החוק. העיקר שראו את האור.....
6
שיחזירו קרקעות מדינה הקיבוצים שהתעשרו
רות | 30-04-2019 18:07
שיניחו לראש הממשלה ... הרבה הון שניזרק לפח עי גורמים כראשי עריות על פרוייקטים של פילים לבנים . הון של קרקעות שכובשים הבדווים . והקיבוצים .שיניחו לראש הממשלה שלנו העם יודע ובכל זאת מאמין בו בשיקוליו והחלטותיו . בנימין נתניהו ה' ישמור ויגן עלי ועל כל עם ישראל יפר עצתם ויקלקל מחשבתם מערכת המשפטית צריכה לקחת בחשבון שיש מי שחותר תחת השלטון ושלא יתנו לזה יד ורגל בסד
7
בעניין השחיטות
אבי | 30-04-2019 21:25
לכבוד היועץ המשפטי לממשלה ? יש לי שאלה חשובה?. מדוע אתה לא מגיש את כתב האישום נגד נתניהו ואת המסמכים לעורכי הדין של נתניהו ?. אמרתה אחרמ הבחירות .עכשיו אנחנו כבר 12 יום אחרי הבחירות ?אדוני למה אתה מחכה ? למה אתם ממסמסים את הסיפור הזה? כדי לתת לו זמן להעביר את חוק הצרפתי ?.אדוני. אני חושב שכדאי לך להעביר כל מה שצריך לנתניהו כדי שהעניין יתחיל בטיפפולו? נראה לעם שתם מושכים זמן להתחמקות?אני האזרח הקטן מבקש מכבודו לזרז את עניין האשמות וכך נדע מה קורה? בכלל מוזר שראש ממשלה אם אישומים חמורים ממשיך להתנהל כאילו לא קרה כלום? אני רוצה לומר לכבודו רוב העם מצפה לגמור אם הסגה הזו לפני שיהיה מלחמת אזרחים זה לא פשוט .לכן הבקש לעשות הכל כדי שאנחנו נדע סופית מה קורה? תודה מראש?
8
אבל יש אדם שהוא החוק!
יהודי | 01-05-2019 11:19
קרי - שמנדלבילט!
9
אין אדם מעל החוק
אלי יוסף | 06-06-2019 20:27
יום יבוא שיעמידו במשפט כל היועצים המשפטים לממשלה , וכל פרקליטי המדינה ושופטי העליון על מתן היתר לישראל לחמש ולאמן כוחות רצחניים שביצעו ,מבצעים ויבצעו רצח עם , פשעים נגד האנושות והפרות חמורות של זכויות אדם. מי אישר לכם להתיר חימוש הרוצחים בארגנטינה וצילה בשנות ה70. נרצחו 30000 כולל אלפיים יהודים. את הכוחות הרצחניים ברואנדה ב1994 - נרצחו 800000 נשים גברים וילדים גם עם נשק שלנו.וכוחות רצחניים בדרום סודן בארבעה וחצי השנים האחרונות. ושם נרצחו 382000 . אבל לפי המערכת המשפטית - זה כלום ולא היה כלום אז לא חוקרים