אלמוג ספג כדור שכוון לעבר בת 5: עדויות מזירת הירי.צפו - סרוגים

אלמוג ספג כדור שכוון לעבר בת 5: עדויות מזירת הירי.צפו

שעות אחרי פיגוע הירי בבית הכנסת בסן דייגו סיפורי הגבורה של הישראלים ששהו שם נחשפים. אלמוג ספג כדור שכוון לעבר ילדים והציל אותם. אחרי שדאג שהם במקום בטוח חזר לזירה. צפו בעדות


הפיגוע בבית הכנסת בסן דייגו.

פחות מחצי יממה לאחר פיגוע הירי בבית הכנסת בסן דייגו במהלכו נרצחה לורי גילברט קיי בת ה-60, כעת נחשפים סיפורי הגבורה של הפצועים שהגנו בגופם על אנשים נוספים ששהו בבית הכנסת וספגו את הירי במקומם.

אחד מהם הוא אלמוג פרץ, תושב שדרות לשעבר, שספג כדור שנורה לעבר ילדה בת חמש ובכך הציל את חייה.

בראיון ל'חדשות הבוקר' עם ניב רקסין בערוץ 12, סיפר פרץ: "לבית הכנסת נכנס בן אדם עם נשק גדול, כמו M16, והתחיל לירות לכל עבר. בהתחלה חשבנו שהתקרה נפלה, אבל אז הסתובבתי וראיתי שהוא מכוון לעברי את הנשק".

פרץ הוסיף כי "היו לידי הרבה ילדים קטנים. לקחתי ילדה קטנה שהייתה שכנה שלנו ועוד שלוש אחייניות שלי ורצנו. פתחתי את הדלת האחורית ורצנו עם כל הילדים לבית מאחורה, החבאתי אותם בבית. בזמן שהרמתי את הילדה המחבל כיוון אלי את הנשק, נפצעתי ברגל".

לאחר ששם את הילדים במקום מבטחים, חזר אלמוג לזירת האירוע. "חזרתי כי אחת האחייניות שלי הייתה תקועה בשירותים, הייתי חייב לחזור להביא אותה. למזלי היא נשארה שמה והמחבל כבר הלך. זה עצוב, אבל אני במקור משדרות אז אנחנו קצת יודעים לרוץ מהקסאמים".

שמעון אביטבול, פראדמיק מד"א ששהה בבית הכנסת, תיאר אף הוא את רגעי התופת וסיפר: "נכנסנו להתפלל ובזמן קריאת התורה הנכדים שלי רצו לצאת רגע החוצה, הרמתי את אחד הנכדים ויצאתי מהמבואה לאולם. בזמן שנכנסנו לאולם אני שומע ירייה, בלי לחשוב פעמיים נשכבתי על הנכד שלי וגוננתי עליו. לאחר שספרתי שבע-שמונה יריות והייתה איזושהי הפוגה, אני מניח שהיה מעצור, לקחתי את הנכד וטסתי איתו החוצה מדלת צדדית, אספנו שם את כל הילדים".

כעבור כמה דקות שמעון שב לבית הכנסת כדי לעזור לפצועים וגילה מחזה קשה: "רב הקהילה הרב ישראל גולדשטיין, אדם פשוט מדהים, ספג כדורים בכפות ידיו. הוא עטף את הפצע שלו בטלית, מחזה סוריאליסטי מאוד. באתי לבדוק את הדופק של עוד גברת, לא זיהיתי דופק. בעלה שהוא רופא במקצועו בא אלי ואמר "תשמע, זאת אשתי", לקחנו מיד מכשיר על מנת לחבר אותה ולראות אם יש אפשרות בכלל לתת מתן שוק, אבל לצערי לא זיהינו שם דופק ואז הוא התעלף גם כן. זה היה רגע מאוד מאוד קשה".

גיל, צעיר נוסף שנכח במקום, סיפר: "ראיתי את המחבל רץ מהר לכיוון בית הכנסת עם רובה. מיד התחלתי לרוץ לכיוון חדר שהיה פתוח. המחבל ירה לאישה שישבה מקדימה בבטן, זו הייתה היריה הראשונה. הוא ירה בה עוד פעמיים ושמעתי אותה צורחת. אז, הוא הבחין בי והתחיל לצרוח עלי: 'כדאי שתרוץ'. הוא התחיל לרוץ לכיווני, קפצתי לתוך החדר והתחבאתי מתחת לשולחן. הוא לא מצא אותי ורץ לכיוון האחר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו