קים ג'ונג און ופוטין נפגשו: "נחזק את היחסים בינינו" - סרוגים

קים ג'ונג און ופוטין נפגשו: "נחזק את היחסים בינינו"

לאחר הקשיים ביחסים עם טראמפ, מנהיג צפון קוריאה נפגש לראשונה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. השניים אמרו כי הם "בטוחים שהפגישה תביא לפיתוח היחסים בין המדינות"

קים ג'ונג און ופוטין נפגשו: "נחזק את היחסים בינינו"
  טראמפ ופוטין נפגשים (צילום: מתוך טוויטר)

פסגת פוטין-קים: חודשיים לאחר הפגישה האחרונה עם הנשיא דונלד טראמפ, מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און נפגש הבוקר (חמישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. במהלך הפגישה, שנערכה בעיר וולדיווסטוק הסמוכה לגבול בין רוסיה וצפון קוריאה, שני המנהיגים אמרו כי הם "בטוחים שהפגישה תביא לפיתוח היחסים בין המדינות".

בפתח הפגישה קים ופוטין לחצו ידיים, ולאחר הצהרות קצרות לתקשורת הם החלו פגישה בארבע עיניים. "אני מאמין שהפגישה תסייע לקדם הסדר בחצי האי הקוריאני" אמר פוטין, ושיבח את קים על "מאמציו לנירמול היחסים בין צפון קוריאה לארצות הברית" בפסגות שנערכו ביניהם.

גם קים אמר כי הוא "מעוניין לחזק את היחסים עם רוסיה" – כשייתכן שהוא מתייחס לקשיים שנתקל בהם בפגישה האחרונה עם טראמפ, במסגרתו השניים סיימו את הפסגה מוקדם מהצפוי לאחר שלא הצליחו להגיע להסכם על המשך התהליך.

במקביל, סוכנויות הידיעות בדרום קוריאה דיווחו כי קים החליט להדיח את משנהו קים יונג צ'ול זמן קצר לפני תחילת הפגישה. יונג צ'ול שימש עד כה כראש מחלקת החזית המאוחדת של מפלגת הפועלים הצפון-קוריאנית, המשמשת כמפלגת השלטון, וכן היה אחראי על קשרי המדינה עם דרום קוריאה ועל המשא ומתן עם ארה"ב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו