סמוטריץ': "מזהירים אותי לא לקחת את תיק המשפטים" - סרוגים

סמוטריץ': "מזהירים אותי לא לקחת את תיק המשפטים"

בראיון ל-'שש עם' עודד בן עמי בחדשות 12 אומר ח"כ סמוטריץ', "כמה אנשים מזהירים אותי מכך שיתפרו לי תיק, אף אחד לא רוצה לחשוב שזה אמיתי, אבל העובדה שכולם מדברים על זה"

author-image
סמוטריץ': "מזהירים אותי לא לקחת את תיק המשפטים"
  צילום: הלל מאיר פלאש 90

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ', דורש לעצמו במו"מ הקואליציוני את תפקיד שר המשפטים בממשלה, אך אומר כי אינו מציב אולטימטום לנתניהו אלא דבק בתיקים שהבטיח לבוחריו. "יש לי תכנית סדורה שתאזן הרבה יותר נכון את מערכת היחסים בין הכנסת, הממשלה ומערכת המשפט", אמר בריאיון לעודד בן עמי. "האמון במערכת המשפט נמצא בשפל חסר תקדים

סמוטריץ' מתכוון להעביר את פסקת ההתגברות ולבטל את עילת הסבירות על נבחרי ציבור כך הודיע בראיון.

הוא התייחס גם לאמירות שנשמעו מצד גורמים במערכת אכיפת החוק והמשפטים, הקוראות לא למנות אותו לתפקיד שר המשפטים או כשר לביטחון פנים. "אף אחד מאיתנו לא רוצה לחשוב שזה אמיתי", אמר בריאיון. "מעלים על דעתכם שראש ממשלה ישנה את דעתו בעקבות האיומים שהחלטה כזאת או אחרת תשפיע על העיסוק של רשויות החקירה? זה בלתי מתקבל על הדעת".

"כמה אנשים מזהירים אותי מכך שיתפרו לי תיק, אף אחד לא רוצה לחשוב שזה אמיתי, אבל העובדה שכולם מדברים על זה", אומר סמוטריץ'. "היום התראיינתי בכלי תקשורת אחרת והמראיינת שואלת האם רה"מ לא יחשוש לאור האיומים וימנע למנות אותך או ימנה ממך לבצע את הרפורמות שאתה רוצה לבצע.  איך הגענו למצב בו שבכלי תקשורת ממוסד בישראל שדרנית מעלה על דעתה שראש הממשלה ישנה את דעתו בעקבות האיומים שהחלטה כזו או אחרת שיקבל תשפיע על העיסוק של רשויות החקירה והתביעה ואולי גם בית המשפט בעניינו וזה מראה על חוסר אמון קשה של כולנו במערכת. זה מצריך ריפוי והחזרת המערכת לאיזון"

סמוטריץ' נשאל על כוונתו לחוקק חוק שיגן על ראש הממשלה מפני העמדה לדין. "אני לא מגדיר את זה כמו שאתה מגדיר", אמר לבן עמי, "אני אמרתי כבר לפני הבחירות שנאחנו נחזיר את חוק החסינות למה שהיה לפני 2005. במשך עשרות שנים הייתה ברירת מחדל לפיה לנבחרי ציבור לא רק לראש ממשלה אלא לשרים וחברי כנסת, ישנה חסינות ואם רוצים להגיש נגדם כתב אישום צריך להגיע לכנסת ולשכנע את הכנסת שיש סיבה אמתית להסיר את החסינות כזו שמצדיקה את הפגיעה באינטרס הציבורי, שבראשו כיבוד ההליך הדמוקרטי וכרעת העם, העם אמר את דברו רק לפני שבוע ובחר בנתניהו כראש הממשלה" לדבריו החוק הזה יחול גם על נתניהו משום שעדיין לא הוגש כתב אישום נגדו.

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
אם אתה נקי אל תפחד
נחום | 21-04-2019 22:06
אבל לפי ההצהרות שלך נראה לי שיש לך ממה לפחד,לכן אתה מפזר את ההצהרות האלו,לעשות סיבוב על הפרקליטות,אבל הם לא טיפשים,אם יש עליך קייס כדאי שתיזהר.
נקי
אב | 24-04-2019 2:17
סליחה, קהלני לא נקי? יצא זכאי אחרי שנים?רפול שתפרו לו תיק ויצא זכאי , לא נקי,??? גל הירש התיק שלו תקוע להם בגרון כי אין כלום , והוא יצא זכאי. אבל בנתיים הורסים להם את החיים , לא כולם פייטרים כמו רפול וקהלני שילחמו עד הסוף....אז גם סמוטריץ נדי אבל ינסו להלביש עליו, סמוך עליהם, אנחנו לא דמוקרטיה, לא להתבלבל.
2
סמוטריץ עשה הרבה קומבינות ברגבים
טלמונים | 21-04-2019 22:08
זה לא תפירת תיק זה כנראה מתברר כאמת הרבה כספי ציבור של רשויות מוניציפאליות ביהודה ושומרון מצאו את דרכם לכיסו הפרטי של סמוטריץ תחת מסווה של עמותות קש כנראה שזה מתחיל להתבהר
3
ממשלת שוחד מרמה והפרת אמונים על ידי מתנחלים.
בושה. מצטרפים ישראל | 22-04-2019 1:45
מתנחלים מצטרפים לגדולי שונאי ישראל
4
לשם כך למדת משפטים במקום לשרת בצה"ל.לא ?
קובי | 22-04-2019 7:17
זוכר ? כשהיית בחזקת 'תורתו אומנותו' ?
5
אם אתה בעד חוק החסינות לאפשר לביבי להתחמק
האכזבה | 22-04-2019 8:53
מהעמדה לדין, תמורת תיק שאתה חפץ בו - א י ן פה שום יושר והגינות. אז כל חכ שימעד או יגנוב יהיה פטור מעונש = האבסורד חוגג.
6
סמוטריץ' קרא לרצח עם!
אסף בארי | 22-04-2019 11:47
מקומו בבית הכלא.
חרטטן מקומך בynet
מסית ומדיח | 22-04-2019 17:40
לפי כמות השמאלנים פה המצב של ווי נט ודומיהם באמת על הפנים.
7
איך הגזען עלה לגדולה?
מוישיק | 22-04-2019 18:28
לא לחינם בא העורב אצל הזרזיר. ולא לחינם ממהר סמוטריץ לפרסם שהוא יחזיר את חוק החסינות לחברי הכנסת. הוא לא מתכוון אל ביבי, אלא אל עצמו!
8
משטרה הפרקליטות ובתי המשפט תופרים תיקים
יוסי | 22-04-2019 19:08
זה לא חדש, ראה פר' נאמן, אביגדור ליברמן וכן גם בנימין נתניהו זוכה בפרשת עמדי
9
סמוטריץ- שר משפטים מעולה.
שוש | 22-04-2019 22:28
סופסוף יפסיק את שלטון הדיקטטורה של בג'ץ
10
האמת
שוקי | 23-04-2019 10:26
והם צודקים, אין לך שום ניסיון במשפטים, אתה חרא שתעשה את החרדים ודתיים עשירים על חשבון האזרחים שכן למדו וכן עשו צבא וכן עובדים. דבר שני אתה סתם מנייאק, אתה תיראה שהמשיח יבוא, הוא בכלל לא יתייחס אליך ולכל הפינגווינים
11
טרור שווא הפחדה.
ישראל | 23-04-2019 18:32
כל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל בהצלחה! למדינת היהודים.
12
משפט
אב | 24-04-2019 2:13
סמוטריץ תתחיל להפנים לתוך ראשך, תשמע את בורוכובסקי, קצין לשעבר במשטרת ישראל...שדיבר בערוץ 20 על תפירת תיק לרפול בזמנו ואם לא די לך סמוטריץ, יש לנו את קהלני כקורבן נוסף ואת הירש היום שהתיק עדיין פתוח, כן זאת שיטה שנהוגה מימים ימימה בשלטון ישראל תפירת תיקים על ידי הבגץ בהתאם לתפיסה הפוליטית המקובלת מאז ועד היום בגוף זה...אם אתה חושב שאתה רובין הוד, קדימה צא לדרך העם אחריך... אך צמצם את הדרישות כדי שלא נלך שוב לבחירות, אין הצדקה לדרישות המוגזמות שלך...ואל תישכח תופרים תיקים! ועוד דבר לא לשכוח הם תוםרים למטה וה' פורם למעלה
13
לך הביתה והנח לנו
pop | 09-08-2019 11:01
לך תקים מדינת הלכה בבית שלך. רוב העם לא מאמין במדינת הלכה