המערכת הפוליטית ממתינה: על מי ימליץ ליברמן? - סרוגים

המערכת הפוליטית ממתינה: על מי ימליץ ליברמן?

בעוד ראשי המפלגות החלו להמליץ על נציג הרכבת הממשלה, בלשכת ראש הממשלה נתניהו ובמפלגות הימין מחכים בדריכות לעמדת יו"ר ישראל ביתנו על הצטרפותו לממשלה הנוכחית. הנאום הערב ב20:00

המערכת הפוליטית ממתינה: על מי ימליץ ליברמן?
  (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)

בעוד ראשי המפלגות, החלו להמליץ הבוקר (שני) על נציג הרכבת הממשלה, כשכחול לבן המליצו על גני גנץ ואילו הליכוד, ש"ס ויהדות התורה המליצו על ראש הממשלה, בלשכת נתניהו ובקואליציה מחכים בדריכות לעמדת יו"ר ישראל ביתנו על הצטרפותו לממשלה הנוכחית.

ליברמן, שחזר מוקדם יותר מחופשה בווינה, בתום מסע בחירות אותו סיים עם חמישה מנדטים ידבר בנאום אליו כל המערכת הפוליטית נושאת עיניים, בישיבת מרכז חגיגית והרמת כוסית לכבוד פסח של מפלגת ישראל ביתנו. ליברמן צפוי להתייחס לעמדתו על מי יטיל את הרכבת הממשלה מחר כשיגיע לנשיא.

לפי הדרישות של ליברמן, שהתפטר בקדנציה האחרונה ממשרד הביטחון – הוא רוצה לחזור ולעמוד באותו המשרד ולשמש כשר הביטחון. בנושא הבטחוני, ישראל בתינו תעמוד על  עקרונות לשנות את המדיניות הישראלית בלחימה מול חמאס  ולנהוג ביד קשה. לעבור מהסדרה להכרעה של ארגון הטרור.

אל מול החרדים, האו רוצה כי ישראל ביתנו תוכל להטיל ווטו בענייני דת ומדינה והקלות בגיור ונישואים אזרחיים. כמו כן, דורשים העברת חוק הגיוס בהתאם לחוק שאושר על ידי הצבא אותו רצה ליברמן לקדם, וכבר עבר בקריאה ראשונה בכנסת.

בתום הישיבה בבית הנשיא, התייחס השר יריב לוין בהצהרתו לתקשורת למתיחות מול ליברמן, שלא התחייב להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה. "נמתין בסבלנות שסיעת ישראל ביתנו תגיע לכאן, אך ערב הבחירות ליברמן אמר באופן חד וברור שהוא יצטרף לממשלה בראשות נתניהו- ואני מצפה שכך יהיה" אמר. "לי אין ספק שזו הממשלה הנכונה שצריכה לקום כאן, הציבור אמר את דברו".

בניגוד אליו, אמר ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) בחריפות בטרם הפגישה במשכן הנשיא: "העמדה שלנו ברורה, זה עיקרון. באופן אמיתי אין פערים. אפשר להגיע להבנות גם לגבי החוק שהוא הוביל", הגיב על הסירוב של ליברמן לשנות את חוק הגיוס. "אנחנו לא מתכוונים לרצות אותו, עומדים חזק בעמדה שלנו ומי שרוצה להיכנס, יצטרך להתאים את עצמו לפי המשק המסחרי והסגולי שלו. אנחנו לא מתכוונים לרצות את ליברמן, הוא יצטרך להתאים את עצמו אלינו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ממליץ על שוחד מרמה והפרת אמונים ??
ישר או ימין ? | 15-04-2019 18:42
טובת עם ישראל או ימין השחתה ?
נראה שיש לו אחריות על העם היהודי ועתידו.
דב | 15-04-2019 19:54
בטח לא ימליץ על שחיתות וריקבון
2
צוללות לאויב תמורת שלמונים ? זה ימין ? או ערב
ימין או ערבים ? | 15-04-2019 19:16
ימין או ערבים ?
הימין שוב מסכן את עם ישראל בריקבון והשחתה
גוש | 16-04-2019 1:31
פוי
3
ליברמן
אזרח | 15-04-2019 19:32
אם יעמוד בהבטחותיו לא תהיה ממשלה. בבחירות בעוד 3 חודשים יקבל מעל 10 מושבים. חג שמח לכל בית ישראל.