הכישלון יתום: האחריות לתוצאות היא גם של איילת - סרוגים

הכישלון יתום: האחריות לתוצאות היא גם של איילת

ההצעה הקוסמת לאיילת שקד היא לא יותר מחזרה על המיזם של ביטן (בשליחות נתניהו?) לרסק את נפתלי בנט. הפעם יש לו הזדמנות לרסק אותו לגמרי, רק שבנט לא לבד אחריו יש אלפי אנשים שהצביעו לו

הכישלון יתום: האחריות לתוצאות היא גם של איילת
  צילום: גרשון אליסון פלאש 90

התרגיל שמציע דוד ביטן למנות את איילת שקד לשרה ולהמשיך לחבוט בנפתלי בנט הוא מתוחכם. ביטן כבר בעבר, עוד כששקד הייתה נטועה עם נפתלי בבית היהודי הציע לעשות זאת, זו דרך ל-הפרד ומשול.

איילת יכולה להיות מוחמאת מכך, לנצל את המצוקה אליה נקלעו היא ונפתלי ולדלג למשוכה הבאה דרך הליכוד. היא תרוויח כמה נקודות ותפסיד את השאר. כי גם אם יש ביקורת על הדרך אותה עשה בנט כשעזב את הבית היהודי, צריך לזכור שהמוצא של הימין החדש נדרש והוא פונה לקהל רחב (לפחות ארבעה מנדטים פחות אלף).

גם ההצגה הזו כאילו נפתלי בנט חטף את איילת שקד, משל היא אינה הייתה אחת הנשים החזקות בפוליטיקה הישראלית עד למהלך הפיצול, נלוזה. אולי הפציר, אולי שכנע אבל בסוף היא החליטה ללכת יחד איתו, הגם שזה היה ברגשות מעורבים. האחריות מוטלת על כתפה כמו על כתפו. הם היו יו"רים משותפים לא?

או כמו שאמר ג'ון פ' קנדי "לניצחון יש מאה אבות, אך הכישלון הוא יתום."

הימין החדש הוא לא הליכוד ב', אולי לאחר עידן נתניהו יהיה אחד כזה. הוא כוח חברתי אלקטורלי ופוליטי שבבית היהודי- איחוד מפלגות הימין אין לו מקום, על אף הקריאות המלבבות של סמוטריץ'.

לכן גם אם יישארו בחוץ הם צריכים להיערך לבחירות הבאות. ללמוד מהכישלון, גם הלכות צניעות אישיות, גם להבין ולהתחבר אלו מסרים בדיוק פונים לקהל הזה שמורכב מדתיים ליברליים, דתל"שים ומסורתיים ימניים.

אלו אנשים שלא יצביעו לליכוד ולא לפולחן האישיות סביב נתניהו. זה קהל רחב, שחלקו מצא את עצמו אצל פייגלין. הקרע הפוליטי ביטא קרע סוציולוגי בתוך החברה הדתית לאומית. זה קהל גדול שחש כרגע שאין לו ייצוג בכנסת. אין כבר דרך חזרה. חיבור לפייגלין כנראה לא יקרה וחבל ועל כך הרחבתי כבר.

אם לא יהיה נפתלי בנט יהיו אחרים וכרגע הוא הדמות הדומיננטית לבטא את המרחב הציבורי פוליטי הזה. מנהיגות נבחנת ברגעים קשים. ואלו הרגעים. גם אם לא יעברו עד יום רביעי, הם צריכים להיערך לפעם הבאה.

עם שקד ובלי שקד העגלה הזו תמשיך לנסוע כנראה. אלא אם יקדם לכך מפץ בליכוד שישנה שם את מערך הכוחות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
חוסר הבנה פוליטי
מיכאל | 14-04-2019 11:22
בליכוד יש מספיק אנשים רהוטים, נאמנים ואסרטיבים לא פחות מבנט ושקד. הנסיון לתפור חליפה שמתאימה גם לליברל לדתלש ולימני תהווה שוב סיכון פוליטי בלתי נסבל למחנה הלאומי. מתי תלמדו את הלקח?
2
בנט הוא אפיזודה חולפת
שעמי | 14-04-2019 11:45
אתה מפספס מה קורה לנגד עינינו. בנט לא נכנס לכנסת לא נכנס.
3
ניתוח פוליטי שגוי
שרה | 14-04-2019 12:15
מלבד הטענות הנכונות - שהכישלון הוא יתום ושהליכוד מנסה אולי לעשות הפרד ומשול המסקנה הכללית של הכותב היא שגויה. אין בימין מקום למפלגה נוספת בדמות הימין החדש. ועוד יותר לא יהיה בעידן שאחרי נתניהו. אין הבדל ממשי בין הימין החדש לליכוד. אין הבדל אידיאולוגי בין איילת שקד ליריב לוין ובין נפתלי בנט ליולי אדלשטיין. אין צורך בפירורי מפלגות שינועו כל העת סביב אחוז החסימה ויטלטלו את תוצאות הבחירות. האמת שמוטב היה לו יכלו השניים להשתלב בליכוד ולפעול מתוכו אלא שכל העניין סובב סביב מחלוקות אישיות עם נתניהו.
4
פשוט חבל
יאיר | 14-04-2019 13:12
במקום 5 יחידות במתמטיקה ושיפוט הוגן קיבלנו את נתניהו שחוץ מחקיקה דמגוגית על מואזין ולאום לא הועיל כלום.
5
אין לי מושג מהיכן אתה לוקח את הנתונים...
מיכאלה | 14-04-2019 13:13
לגבי בנט, ישנו נתון שאינני מבינה. הרי לא אלפים הצביעו לו. אלא אלפים הצביעו לשקד...למרות שהוא נמצא ברשימה. האינטרס שלנו שישרתו אותנו בכנסת אנשים אמינים. וכרגע לצערנו שקד נקלעה למצב בו היא צריכה לבצע הפרדות.
ומאיפה את לוקחת את הנתונים שלך?
יונתן | 14-04-2019 20:25
אני הצבעתי קודם בנט וגם שקד, כל חבריי ובני משפחתי שהצביעו להם, והיו הרבה מאוד, אמרו שהם הצביעו לבנט. אני הייתי היחיד שנהג לומר בנט ושקד. ואם כל הכבוד לה, בלעדיו לא הייתי מצביע לימין החדש.
6
בנט
יהודי | 14-04-2019 13:23
עצוב לראות אנשים שכובים כל כך הרבה ומבינים כל כך מעט....
7
איילת שעשתה את סרטון הבושם וסרטון הדואט
אריק | 14-04-2019 13:37
העיף מנדטים לליכוד מהימין החדש. הסיבה ביבי ילחם בבגץ מוצלח יותר. גם המלחמות בין הימין החדש לאיחוד מפלגות הימין שחק וכך אם היינו מפסידים עוד 20000 קולות באיחוד כולם היו בחוץ
8
הימין החדש- כישלון מהותי
עידו ליבוביץ | 14-04-2019 14:09
נפתלי בנט ואיילת שקד, כשלו. כשלו בלקבל מנדטים דו ספרתי. כשלו בלהיות כוח משמעותי. כשלו ברעיון שאין לו מקום. הליכוד מפלגה של חילונים ודתיים- ראו כמה דתיים הצביעו ליכוד. יש מקום רק למפלגה מגזרית- הבית היהודי- מפדל או כל שם אחר. ולמפלגה ימנית כללית- ליכוד. גם לכולנו של כחלון אין מקום. ועוד 2 מערכות בחירות גם לישראל ביתינו של ליברמן אין מקום.... בנט ושקד- פגעו בעצמם ובמי שבחר בהם, כמעט והובילו יחד עם פייגלין לאובדן שלטון הימין
9
ניתוח שגוי, במחילה
סתם אחד | 14-04-2019 14:26
בדבר אחד אתה צודק: שקד אחראית לכישלון בדיוק כמו בנט. היא קיבלה את ההחלטה ללכת למהלך הזה ואיש לא חייב אותה. ברור ששקד לא תמונה לשרה על מכסת הליכוד. אין שום הצדקה לכך וודאי שנתניהו לא יסכים לכך. לגבי הפריימריז הבאים - הרי שאי אפשר לדעת מה תהיה מידת הפופולריות של כל אחד מהם עוד כמה שנים. זה תלוי בגורמים שונים, חלקם תלויים בהם (למשל מה הם יעשו בינתיים והאם יישארו בתודעה הציבורית הפוליטית או שבנט יחזור לעשות אקזיטים) וחלקם באחרים (מה יקרה עם נתניהו? מי יתבלט בממשלה? מי הכוחות החדשים שייכנסו לליכוד?). בכל מקרה ברור שאין שום צורך בעוד מפלגת ימין-בוטיק לצד הליכוד. הסיבה היחידה שהיא הוקמה היא הסכסוך האישי שלהם עם נתניהו. זה לא משהו שמחזיק מפלגה.
10
שטויות. אור כתבת שטויות. אתה לא לומד מטעויות?
אני | 14-04-2019 15:02
אין לבנט הרבה קונים!!
11
לא ראית מהפעם שהקהל הזה כנראה לא גדול מספיק?
אני | 14-04-2019 15:04
אני גם הופתעתי.... אבל לא נוכל לקחת את הסיכון הזה שוב אור.
12
היו יכולים להיות על הסוס
לוי | 14-04-2019 15:53
אם עוצמה יהודית היתה הולכת עם בנט ושקד הרי התוצאות היו הפוכות- אפס לסמוצריץ וארבע לבנט לכן הכל משמיא - היהירות והפזיזות שמאפיינת את בוני וקלייד הם שהפילו אותם הכל בידי שמיים
13
בנט התחיל טוב ממש, ופעל מתוך כישרון טבעי
אייל | 14-04-2019 16:24
אך באמצע חטף הרבה זבנגים והתחיל לפעול באופן הגנתי, אך עדיין שמר על הגישה העוצמתית, מה שהוביל ליומרנות מצידו, נכנס מידי לאיזורים שלא שייכים אליו, הוא איבד כיוון באמצע הדרך, והוא צריך ללכת הביתה, וללמוד מהטעויות שעשה, הימין החדש אולי מייצג דרך, אך הוא פיקציה, מחר יהיה אפשר ואולי גם נצרך להשתמש בשם חדש... ביבי לא רוצה אותו, כי הוא טראבל מייקר, איילת שקד לעומתו היא נסיכה אמיתית
14
בנט
אלחי | 14-04-2019 19:49
לבנט מגיע להישאר בחוץ לאיילת מגיע להיות שרת המשפטים
15
אור יזראלי
אי | 15-04-2019 11:56
הניתוח שלך ילדותי. המפלגה לא עברה את אחוז החסימה. אין דבר כזה עכשיו איילת ונפתלי ביחד. כל אחד לנפשו. הליכוד יכול לרצות את האחת ללא השני, ואין בזה שום פסול. איילת שקד תרמה רבות בממשלה היוצאת, ויש לה עוד הרבה מה לתרום בעתיד, בכל תפקיד שתבחר.