להורדה: הרב אבינר בחוברת חדשה לתמיכה באיחוד הימין - סרוגים

להורדה: הרב אבינר בחוברת חדשה לתמיכה באיחוד הימין

פרסום ראשון. כמו במערכת הבחירות הקודמת, גם בבחירות 2019 מוציא הרב שלמה אבינר חוברת חדשה בשם "ובחרת בחיים, ובה התייחסותו לשאלה 'למי להצביע' בקלפי. עכשיו להורדה

להורדה: הרב אבינר בחוברת חדשה לתמיכה באיחוד הימין
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

פרסום ראשון. כמו במערכת הבחירות הקודמת, גם בבחירות 2019 מוציא הרב שלמה אבינר חוברת ובה התייחסותו לשאלה 'למי להצביע' בקלפי, כשהמסקנה שלו היא להצביע לאיחוד מפלגות הימין.

החוברת היא למעשה לקט של מאמרים ושו"תים שפורסמו באתר סרוגים ובמקומות אחרים, בהם הביע הרב אבינר את עמדתו העקרונית והפרקטית לגבי מערכת הבחירות הנוכחית.

אל תיפול בפח הכריזמה

לקראת בחירות, יש תמיד בין המועמדים, אנשים בעלי קסם אישי שבכוחו הם מושכים אנשים. היזהר! לא על פי זה מחליטים. אפילו לבחירת בן זוג או בת זוג אין די בכך, צריך בעיקר לב טוב ומידות טובות. שקר החן והבל היופי, אשה יראת השם היא תתהלל.  כל שכן, כאשר מדובר בבחירות לכנסת, שמוטלת עלינו אחריות כבדה על כל כיוון המדינה במשך כמה שנים, שאין להיות מושפע על ידי כריזמה, אלא יש לשקול מה טובת האומה, וגם לא לסמוך על הצהרותיהם של המועמדים, כי מנין לנו שירצו לקיים או שיוכלו לקיים, אלא על יסוד מה שהם כבר עשו בעבר, שיש תקווה רצינית שימשיכו באותה דרך.

האם להצביע למפלגה חרדית?

אם החשוב הוא יראת שמים, אז למה לא להצביע בעד מפלגה חרדית, בה כל חברי הכנתת הם יראי שמים?

זה נכון, אך מפלגות חרדיות דואגות בעיקר לפרט, כלומר ליהודים יראי שמים, כדי שיוכלו לשמור תורה ומצוות כראוי. אך אינן מתעניינות בכלל. אבל עניינה של תורה, הוא לא רק קדושת הפרט, אלא גם קדושת הכלל, ואעשך לגוי גדול, ממלכת כהנים וגוי קדוש, מדינה יהודית ולא רק מדינה של יהודים. זה נוגע לנושא של הפרדת דת ומדינה, שאינו מטריד כל כך את החרדים, וגם  את חלק מהמועמדים הדתיים, שכך רוצים לרכוש אהבת הציבור. מסירות נפש למען התורה פירושה דאגה למדינה יהודית, בה ענייני התורה מונהגים על פי הרבנות הראשית, כלומר נישואין וגירושין, גיור, שבת, כשרות, חמץ וכולי. זה נמצא במפלגה המזרחי-המפד"ל-הבית היהודי.

הקנאביס – סם אכזרי

גם על סוגית הקנאביס והלגליזציה של סמים קלים מתייחס הרב אבינר: "זה סם אכזרי, סם המות. אוי למי שרוצה להתירו, ואשרי הנמלט ממנו. ומי שבורח אליו בגלל שהוא חש ריקנות, יידבק בתורה, שהיא סם החיים."

להורדת החוברת המלאה – לחצו כאן

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
אני מצביע טב
יהודי אמיתי ירושלמי | 03-04-2019 15:16
וזו זכותי
2
תודה רבה מורנו ורבינו!!
יהונתן | 04-04-2019 4:21
תודה רבה מורנו ורבינו!!
3
תודה לרב
הראל אליה | 05-04-2019 15:09
כמה חיכינו במשפחה לדברי הרב בנושא... תודה רבה לרב!
4
הרב אבינר
חבצלת | 30-06-2019 12:03
הרב אבינר .מתי עסקת בדבר תורה .כבודו לא ראוי לתואר רב (לטעמי אף פעם לא היה)תמכור את התואר וכנס לפוליטיקה יטב לכולם
5
חוש הומור
חיים | 14-07-2019 13:05
לא עברה חצי שנה והרב אבינר מועך את איחוד מפלגות הימין....איזה בדיחה
6
כתיבה
שלמה | 26-07-2019 10:52
העט כותב הכל אמר הרמבם ויש מוכשרים שיודעים לכתוב כמו הרב אבינר שגם מפרסמים את דעותיו. נאמר 'את צנועים חכמה' אני מכיר רבנים חכמים ונבונים והם צנועים וחבל שלא שומעים את כל גווני הקשת באותה המידה ואוי לנו שבגלל כישרון ופירסום יש רבנים החושבים שהאמת אצלהם.