אסור להצביע למפלגה שתפריד דת מהמדינה - סרוגים

אסור להצביע למפלגה שתפריד דת מהמדינה

הרי הדבר ברור, שאם במדינת ישראל נפריד דת מהמדינה הרי בפועל לא יהיו חייבים להתחתן כדת משה בישראל, אלא מי שרוצה. לא חייבים להתגרש כדת משה בישראל, אלא רק מי שרוצה ואז יפתחו פנקסי יוחסין

author-image

(צילום: נצח ישראל)

שאל אותי יהודי שומר תורה ומצוות, האם מותר ליהודים דתיים לתמוך במצע שבו נאמר שיש להפריד את הדת מהמדינה? מה יחס חכמי ישראל לנושא זה, האם לא יהיה טוב יותר להפריד דת ומדינה?

לעניות דעתי לא ולא. אסור ליהודי דתי להצביע למפלגה שרוצה להפריד דת מהמדינה. והסיבה היא כדלקמן:

היו רבנים אשר בראותם שיש קושי עצום בקיום העניין הזה של מיהו יהודי לפי ההלכה, נישואין וגירושין לפי דין התורה, מתחים עצומים בין המערכות בית דין הרבני – בתי משפט כלליים, וכן הבעיה הקשה מאוד של העולים מרוסיה, שיש ביניהם שאינם יהודים ועלו מכוח חוק השבות לכאן. וכן, שיש בעוונותינו הרבים חילול גדול ואנשים שאולי התחתנו כדת משה וישראל, אולי נכשלים בעברות קשות מחשש של ממזרות וכיוצ"ב. אז היו רבנים שבאמת כמעט הרימו ידיים והציעו הפרדת דת מהמדינה.

לא כן השיטה שלי וטעמי עמי:

א. גם אם יש חשש שיהודים שאינם שומרי תורה ומצוות שמתחתנים כדת משה בישראל, שאולי נכשלים בעברות ואולי כתוצאה מכך יש ריבוי ממזרים בישראל, כלל גדול הוא בידינו. רוב בעילות תלך אחר הבעל ולא חשים ממזרות.

ב. ממזר שנטמע, נטמע ואפילו אליהו הנביא לא עתיד לגלותם בעתיד לבוא. ואם כן, מה לנו לתת יד אשר באמצעות מהלך כזה נגרום לפילוג וודאי בתוך העם.

ונראה הנה בארה"ב ובארצות אירופה המערבית שם יש הפרדת דת מהמדינה, כיוון שהמדינה היא גויית והיא דמוקרטית והיא לא מחוייבת למדינת ישראל. ואז יוצא שיש לנו שם בתי דין, בתי דין אורתודוקסים ובתי דין רפורמים או קונסרבטיבים וכו'.

ועינינו רואות ולא זר שמקרב הרפורמים יש קרוב ל- 85% התבוללות עם גויים וגויות. ומטבע הדברים אין אנו יכולים היום להשיא בנים ובנות שבאו מאותן ארצות עם הוריהם התחתנו באמצעות גופים כאלה כמו הרפורמים כי אין לנו מידע לגבי יהדותם, אם זה יהדות אמת, לא יהדות אמת, אם זה גירות פקטיבית, לא גירות פקטיבית. אין אנו יכולים לסמוך, לא על הנישואין שלהם, לא על הגירושים שלהם ואז מה יוצא? שאנחנו אך ורק יכולים לקחת מאותם יהודים אורטודוקסים שמנהלים רישומים מדוקדקים, תחקירים מדוקדקים כדי לדעת מי הם הראויים לבוא בקשרי נישואין כדת משה בישראל, וכך יוצא שבעצם חס וחלילה נגזרת גזרה שקרוב ל- 80% חלילה יפלט מן העם, לא יהיה חלק מהעם ברבות הימים.

יש יהודי שבאמת מוכן לגרום לפילוג בעם?

האם באמת יש יהודי שיכול להרים ידו, או לתת יד לכך שבפועל נגרום לפילוג בעם. הרי הדבר ברור, שאם במדינת ישראל נפריד דת מהמדינה הרי בפועל לא יהיו חייבים להתחתן כדת משה בישראל, אלא מי שרוצה. לא חייבים להתגרש כדת משה בישראל, אלא רק מי שרוצה ואז יפתחו פנקסי יוחסין. דהיינו, כל אותם יהודים אשר רוצים לשמור על השושלת היהודית, היהדותית שלהם והכשרות היחסים פשוט ינהלו פנקסנות וכל אלה אשר לא ינהגו לפי הכללים ההלכתיים יפלטו במשך הזמן, יפלטו מן העם.

יש מי שיכול להרים יד היום בימינו שלנו למהלך שיפלוט מן העם כמות כזו גדולה של העם חס ושלום? הרי על אלה שקשה לנו לקלוט אותם אנחנו מצטערים, אבל להפליט את אלה שהם כשרים ורק בגלל שיש מתחים בין דת ומדינה, אז בגלל זה אנחנו ניתן יד לגרום לכך שיפלט חלק גדול מן העם וברבות הימים כבר לא יקרא עם יהודי? לא יעלה על הדעת דבר כזה.

נכון, יש בעיות וצריך לדעת להתמודד איתן. למשל, לגבי העולם מרוסיה, אי אפשר להשאיר את זה תלוי באוויר בלי הסדר. חייבים למצוא להם הסדר, אם אינם יהודים אז לתת להם, או מעורבים. אם אין גיור כהלכה אמיתי, אז לתת להם הסדר של זוגיות. מעין נישואין אזרחיים אבל זוגיות ובלבד שלא בגלל מציאות כזו נלך ונבטל את חוק נישואין וגירושין על פי תורת ישראל. כי בגלל שיש לך בעיה כזו שניתנת לפתרון. בדרך כזו, היא לא הכי חלקה, אבל יותר כדאי מאשר לבוא ולחרוט את כל הבסיס של החיים היהודיים היהדותיים בארץ ישראל.

לצאת למסע הסברה מגיל קטן

ולא עוד אלא על ידי מסע הסברה עם הרבה כסף ועם הרבה כישרונות מגיל הרך לתת מסע הסברה. מה ההבדל בין התא המשפחתי, היהודי, היהדותי ובין התא המשפחתי הכללי, החילוני. הרבה, הרבה ירצו להיות בתוך התא המשפחתי היהודי, היהדותי המסורתי. עם הסברה, מחילה נבונה, מושכלת, מקרבת. ניתן בקלות להוכיח את ההבדלים העצומים בין התא המשפחתי הזה, ובין התא המשפחתי הזה. וצריך להשקיע הרבה הון בדבר הזה, כמו שמשקיעים הון בשביל ישיבות, בשביל מקוואות, בשביל כאלה דברים צריך להשקיע הון בשביל ההסברה הזו. כי בעד ההסברה הזו, הדור הצעיר בורח מאיתנו, הוא לא מבין מה רוצים ממנו, הוא חושב שכופים עליו וצריך לפעול וכבר הוכיחו את עצמם גופים שונים, כמו הידברות, ערכים וכאלה דברים שגופים רבים שפועלים אבל צריך לפעול בהכוונה ובצורה מסיבית מאוד.

דבר נוסף, אנחנו עדים לכך שהולכים ומתרבים הקולות שמדינת ישראל היא מדינה לאזרחיה. פעם זה היה נחלתם של גורמי שמאל קיצוניים מאוד. וכן בוודאי הערבים שהם לא מעוניינים שמדינת ישראל תהיה מדינת העם היהודי. אבל עכשיו, עם חקיקת חוק הלאום וראיתם לדעת איך פתאום צפו רבים המתנגדים לחוק הלאום כביכול בטענה שאין את עניין השוויון בתוכו, למרות שבחוקים אחרים נמצא חוק השוויון, ואפילו מסגרת חוק יסוד. כביכול בגלל זה כשהמגמה העיקרית היא דה פקטו הם רוצים מדינה לאזרחיה.

מדינה לאזרחיה זה פירושו של דבר זה לא מדינת העם היהודי. נכון שיש הרבה יהודים ואינני יודע כמה הרוב הזה ימשיך להיות, אבל בפועל, עקרונית לא רוצים להצהיר על זה כעל מדינת העם היהודי. אלא מדינה לאזרחיה.

הפרדת דת ומדינה תגרום לפילוג בעם

אז ז"א על ידי התמיכה בהפרדה בין תורה ומדינה, בין דת ומדינה לא רק שאנחנו נותנים יד לפילוג בעם, אלא אנחנו נותנים יד למחיקת הזהות היהודית ממדינת ישראל. ולא ירחק היום שהיא תהפוך להיות מדינה לאזרחיה חס ושלום. משום כך, מוטב לשמור על קיום קשר בין דת ומדינה כפי שזה קיים היום להעצים יותר את ההסברה, להעצים יותר את קירוב הלבבות, למצוא פתרונות לאותם עניינים או אותם קשיים של נישואין. למצוא להם פתרונות הילכתיים מקובלים מאשר חס וחלילה לתת יד להפרדת הדת מהמדינה. כי לתת יד להפרדת דת מהמדינה, כאמור זה חשש לפילוג העם ולמחיקת הזהות היהודית של מדינת ישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
איך דתי מצביעה למפלגה שמפוררת את מוסדות הדת?
לירון | 02-04-2019 20:51
לא מבין את הדתיים שהולכים שולל אחרי זהות
מה שאתה לא מבין
אלי | 02-04-2019 23:35
שהרבנות תהיה האחראית ה ב ל ע ד י ת על תקן קביעת יהדות, נישואים וגדושים, וכשרות. זה חיזוק סמכות המוסד הזה.
2
חולק על כבוד הרב
אביחי | 02-04-2019 20:54
ומצביע זהות בגאווה!
לeli
ת.ה. | 19-07-2019 8:02
מותר לחלוק על רב בסברות. אם הרב הביא סברות ולא מקורות. לא כל מה שרב אומר הופך להיות דבר ה'.
ישר ולעניין!
eli | 03-04-2019 13:29
משמע שמותר לחלוק על רב בסברות!
3
כמה הארות
eli | 02-04-2019 23:41
1. הרב ערוסי לא קרא ולא התעניין במצע של מפלגת זהות ומדבר ללא ידיעה ! הרי במצע של פייגלין, הרבנות היא היא המוסמכת הבלעדית לקבוע תקן לקביעת יהדות, נישואים וגירושים – שזה הפן של תפקיד הרבנות שמדאיג את הרב ערוסי. כך שאין לרב ערוסי בסיס לפסוק שאין לתת יד להפרדת דת ומדינה !!! (אם יש בכלל מקום לפסוק בענייני בחירות). 2. אם הרב ערוסי היה דואג לנסח מצע למדינת ישראל על בסיס המשנה תורה הכולל את כל דיני התורה, משה פייגלין לא היה מוצא מקום להתפאר. 3. יש להסתייג מההרגל הטוען שהאמת נמצאת רק אצל הרבנים. הטענה מופרכת עי כל הפילוגים בין הזרמים השונים של היהדות וכל הדעות הזרות למסורת. חבל שהרב ערוסי לא מבין איזה טובה פייגלין עושה לרבנות שהוא משחרר אותה מרשת השלטון!
למצביע בית יהודי
eli | 04-04-2019 15:52
המצע של פייגלין לא מבוססת על הלכה וזה החיסרון הגדול שלה, כפי שאתה מציין. אבל הואיל והרפורמות שלו וחוקי המדינה נתונים (במצב של היום) להצבעה בכנסת, יש מקום לחכים הרבניים לתקן ולהכניס את הפן התורני/הלכתי - אם ישכילו! גם הם צריכים להשתחרר (כלשון פייגלין) ממוסכמות מוטעות.
מצע ועוד
מצביעת בית יהודי | 04-04-2019 15:20
המצע של פייגלין בכללותו (!)לא יכול לעקוף את התורה שבעל פה שעיקריה הם הלכה למשה מסיני. הזרם הרפורמי וחלק מהקונסרבטיבי לא מסכימים שהתורה שבעל פה היא הלכה למשה מסיני. ועוד, דווקא החילונים דאגו תמיד לשים ברבנות אנשים קיצוניים על מנת שהציבור ישנא את המוסד הזה ולא יהיה להם , כלומר למפאי ושות', תחליף בהנהגת המדינה.
4
הבאתם את זה על עצמכם, עכשיו תאכלו את הדייסה
אני | 02-04-2019 23:42
שבישלתם. אף מגזר לא משניא את הדת על החילונים ומרחיק אותם ממנה, יותר מהמגזר הדתי. תמשיכו עם השנאה והפילוג, עם הצניעות המבזה נשים, עם החינוך שקורא לכל מי ששונה מכם עגלה ריקה - וכך תמשיכו להרחיק אותנו. הסיבה היחידה שאני כיהודי חילוני לא שונא את הדת היא מכיוון שאני יודע שהיא הרבה מעבר למה שאתם מייצגים. אני יודע, לדוגמא, שילדה קטנה שהולכת ברחוב עם מרפקים חשופים, לא דורשת יריקה. אני יודע שיהדות היא גם קרבה, הדדיות, חגים ומועדים. אבל אני מיוחד בין חבריי. להם כבר נמאס מכם.
שמע ישראל
eli | 03-04-2019 13:34
אני דתי שומר מצוות וחושב בדיוק כמוך. אבל הלכתי ללמוד כדי לדעת מה התורה באמת אומרת, וגיליתי שהדייסה של הרבנים הרבה הרבה יותר מסריחה ממה שנראה לעין!
5
צריך להצביע לזהות, היחידה שתומכת בתא מישפחתי
חיים | 03-04-2019 8:07
בעוד כל המפלגות האחרות נהנות מהרס המשפחה.
6
אנשי אמת
eli | 03-04-2019 13:52
שלוש סיבות למה הרבנים לא מייצגים את התורה 1. הגלות שגרמה להרבה תיקונים ועיוותים. 2. הכנסת הקבלה להיכל הקודש 3. פחד הרנים מהשלטונות וכפיה להם על זה אומרים: השיבה שופטינו כ ב ר א ש ו נ ה !
7
יישר כח לכבוד הרב!
המחנה הלאומי | 04-04-2019 12:07
חזקו ואמצו!
8
פסח בפתח מצוה להקריב קרבן פסח ורק זהות יקדם א
אלי | 04-04-2019 14:51
יש חיוב כרת מי שלא מביא קרבן פסח, ורק משה פיגלין אומר במפורש שיקדם אותו
פיגליין
צ כהן | 07-04-2019 13:44
המפלגה מנדבים את הליכוד
9
תודה
יוספה | 04-04-2019 15:21
תודה לכבוד הרב.
10
עלייה של זהות=סוף ההתיישבות ביו"ש. עוד תבינו
אבי גרין | 04-04-2019 16:50
את כוונתי.[וזו לא הנקודה היחידה] יישוב אחד לא יישאר ביוש. לשיקולכם. יש משהו שלא רשמתי....
מצביע זהות
יואל | 07-04-2019 15:28
למדת מהטובים ביותר איך להפחיד. זה כבר לא עובד, אנחנו חושבים לבד...