ראש ישיבת 'ניר': "מפלגת זהות מובילה לשבתאיות" - סרוגים

ראש ישיבת 'ניר': "מפלגת זהות מובילה לשבתאיות"

ראש ישיבת 'ניר' בקריית ארבע, הרב נעם ולדמן, מצטרף לקריאתם של הרבנים זלמן מלמד, יהושע שפירא, שמואל אליהו, וקורא שלא להצביע למפלגת 'זהות': "מפלגה הרסנית"

author-image

ראש ישיבת 'ניר', הרב נעם ולדמן, מצטרף לקריאתם של הרבנים זלמן מלמד, יהושע שפירא, שמואל אליהו ועוד, וקורא שלא להצביע למפלגת 'זהות'.

"בעיניי תפיסה זו היא הרסנית, ומרן הרב קוק זצ"ל קורא לה 'שבתאית. היא אמנם אינה שבתאיות מוחלטת, אך איננה רחוקה משם. הרעיונות שהיא מציעה על מנת להגיע למה שהיא מכנה 'חירות', עלולים להביא אותה לשבתאות ממש", אמר אתמול הרב ולדמן לתלמידיו.

בשיחה שהעביר לתלמידיו בנושא החירות אמר הרב ולדמן: "מפלגת 'זהות' חרטה על דגלה את עקרון חירות הפרט והוצאת המדינה מחייו. עקרון שקורא לביטול רישום הנישואין והתרת נישואין אזרחיים, ביטול צבא העם ומעבר לצבא מקצועי וכן מציע אנרכיה בתחומים רחבים נוספים".

הרב נעם ולדמן

לדברי הרב ולדמן: "נראה שהסיסמא הזאת 'חירות' היא דבר מובן, שלכאורה ההבדל בין עבד לבן חורין הינו הבדל פשוט, אבל מרן הרב כותב שזה המושג המסובך ביותר. יש עבד שרוחו רוח בן חורין ויש בן חורין שרוחו רוח עבד. בן חורין זה אדם שנאמן לעצמיותו. המושג 'חירות' הוא מבלבל ומתעתע".

בהמשך אומר הרב ולדמן כי "ישנה חירות מזוייפת, חירות שנותנת לאדם הפרטי לעשות כל מה שהוא רוצה, אבל דווקא החוטא ה"משוחרר" הוא המשועבד לתאוותיו ויצריו. זו היא עבדות הצבועה בצבעים חיצוניים של חירות. חירות שדואגת אך ורק לחיי הפרט מביאה להפקרות. ייתכן כי בעקבות כך מפלגה זו קונה לעצמה אחיזה חזקה בקרב הצעירים המדמים כי בכך יוכלו לממש את חלומותיהם. תפיסה זו שמפתחת רק את האדם הפרטי משווקת תחת האמירה 'להיות יהודי חופשי', לא עוד 'להיות עם חופשי בארצנו'. אין משמעות לעם יש משמעות רק לאדם הפרטי".

ראש ישיבת 'ניר' ממשיך ואומר כי "השקפת עולמנו, כפי שלימדנו רבינו הרב צבי יהודה, היא שאנחנו נגד כפייה דתית במרחב הפרטי, אבל במרחב הציבורי אנו נקראים להביא לידי ביטוי את היות מדינתנו מדינת העם היהודי. מוסכמות חברתיות הן צורך אנושי. איננו יכולים לחיות בעולם בו הכל נתון לשיפוטו של אדם אחד או אפילו קבוצת אנשים שבאה לייצר תפיסת עולם חדשה מבחינה חברתית, רוחנית או לאומית. על מנת ליצור שינוי יש צורך באיחוד האומה סביב אותו הרעיון. המושג של חירות בתורה פירושו התבטלות. ככל שאדם מתבטל מהפרטיות שלו כלפי דבר נעלה וגדול יותר אז הוא משתחרר מהגסות, מהצרות, מהקטנות, מהתאוות, מהדברים הנמוכים, ומתחבר לדבר גדול יותר. ככל שאדם יותר מתבטל לקב"ה הוא יותר בן חורין. העולם עתיד להגיע לרעיונות גדולים אלו של חירות. חירות זאת אמורה להגיע ממקום של אורגניזם לאומי ולא מתוך דאגות אנוכיות. זה הוא תהליך ארוך שאינו נגמר בפתרונות קסם".

"אדם שנכנס לישיבה לא הופך להיות גדול הדור ביום אחד, הוא לומד תורה מבוקר ועד לילה עד שהוא מרגיש שהמידות שלו מתוקנות. תיקונה של מידה ממידות הנפש היא תהליך ארוך. כשאנחנו מדברים על קידומה של חברה, של אומה, אין קיצורי דרך. אי אפשר להקדים את המאוחר ולדחוק את הקץ כמו שמסביר מרן הרב זצ"ל בעניין החירות".

"החופש שמשווק היום הוא רפש, הוא טומאה והוא מביא להרס. הדרך להגיע לחופש האמיתי היא רק על ידי נאמנות והתמסרות לאומה, ההבנה שאני חלק מדבר גדול. חופש שנובע מתוך רצון לתת לכל אחד את פורקן היצרים שלו הוא חופש שיקרי. שאיפה זו תוביל אותנו לעולם בו "איש את רעהו חיים בלעו".

הרב ולדמן חוזר להתייחס באופן ישיר למפלגת 'זהות' ואומר: "מפלגה זו קוראת לעצמה זהות, אך זהות ככל שהיא ברורה יותר היא יוצרת מחוייבות לערכי הזהות, ומה שאנו רואים כאן הינו טשטוש הזהות. כיצד הודחקו ערכי היסוד של הציונות הדתית אותם ספגנו מרבותינו? מה עם הדאגה להתיישבות בכל מרחבי ארץ ישראל? מה עם פיתוחה של תורת ישראל? כל אלו זזו הצידה מפני רעיון החירות המדומה. קל יותר למכור את ערך החופש השווה לבבות מאשר להיאבק על ערכים יסודיים המצריכים הקרבה ומסירות".

ממפלגת 'זהות' טרם התקבלה תגובה והיא תפורסם לכשתתקבל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
41 תגובות - 32 דיונים מיין לפי
1
זהות
אבי | 02-04-2019 17:20
גם חושב שזה מפלגה מסוכנת. חבל שתמימים צעירים יפלו בפח
זהות
שרגא בן-אליעזר | 02-04-2019 18:17
אומנם אינני בוחר עבורם, אך היא מפלגה שנותנת תשובה לכל שאלה. אפשר להסכים אפשר שלא. הסיבה שדור שלם של צעירים נוהרים עליה, היא שהיא מדברת לענין. מקום לצעוק געוולט אולי דברו אל הנוער בגובה עיניים ותנו פטרונות חלופיות. יש למפלגות הרבה ללמוד מזהות!
חבל שתמימים צעירים יפלו בפח
דב | 02-04-2019 17:53
אני חושב שחבל מאוד שרבנים מנסים להשפיע על צעירים תמימים ע״י מרותם הרבנית . חושבני שגם זו תופעה שבה החרות המחשבתית נשללת מצעירים .
צודק
מאיר | 02-04-2019 17:27
צודק 100%
2
חבורת רונית דרור והרב אמסלם יחברו לכחול לבן
אריק | 02-04-2019 17:22
הם יעשו פליק פלק לשמאל וישאירו את פיגלין לבד בימין
רונית דרור מצידי יכולה לחבור לנסראללה
מצביע זהות | 02-04-2019 17:31
לפחות שתהיה אישה אחת אמיצה בכנסת שמתנגדת לפמיניזם הקיצוני, בזמן שכל הסמוטריצ'ים מבצעים את הפקודות של שולי מועלם ותמר זנדברג.
3
עלה להם הקנביס לראש
אהרן דרעי | 02-04-2019 17:25
פייגלין חושב שיש לו תשובות לכל תחלואי המדינה והחברה .כאילו הוא משה רבנו.כתב ספר וחושב כאילו למד את כל התורה כולה.אין זה כי אם עלה לו הקנביס לראש.לא לוקחים סיכון.ממצביעים בטוח.רק לימין החדש ולאיחוד מפלגות הימין.
4
הרבנים צודקים
מאיר | 02-04-2019 17:26
אסור להצביע לזהות סכנה לימין.
5
המנגנון מתלכד כדי לשמר את עצמו.
מפוקח | 02-04-2019 17:34
המנגנון שלא עשה כלום בגוש קטיף, בעמונה, בדרום תל אביב. המנגנון שאין לו מושג איך להחזיר את עם ישראל בתשובה, איך לנהל את המדינה הזאת, איך לעזור לאזרחים מוכי העול הכלכלי הכבד מנשוא- אבל יודע היטב לגבות מהם שכר לימוד שערורייתי באולפנות ובישיבות.
צודק
מסכימה מאוד!!!!!!!! | 02-04-2019 18:16
נכון
צודק ללא ספק
אשקלוני | 02-04-2019 18:09
ניפגש בבחירות חברים (;
6
זהות
דב | 02-04-2019 17:48
״בשיחה שהעביר לתלמידיו בנושא החירות אמר הרב ולדמן: מפלגת 'זהות' חרטה על דגלה את עקרון חירות הפרט והוצאת המדינה מחייו. עקרון שקורא לביטול רישום הנישואין והתרת נישואין אזרחיים, ביטול צבא העם ומעבר לצבא מקצועי וכן מציע אנרכיה בתחומים רחבים נוספים״ ראשית ספרו לי מה מתוך האשמות הללו אינו מתקיים כבר בישראל?? האם הרב הנכבד מציע לפרק את חיל האויר המקצועי או את היממ .הם מקצוענים לחלוטין !! וכנראה שההאשמות הללו לא שכנעו כל כך את אומרם אז בכדאי להעצים ישנו המשפט המאוד ספצפי וכן ״ אנרכיה בתחומים רחבים ״ אני חושב שהרב מזלזל באיטלגנציה של התלמידים שלו
7
מצביע זהות
יואל | 02-04-2019 18:21
ממש הצלחתם לקרב את העם. הציונות הדתית נהיתה כמו שס, לא רלוונטית! מזל שהקדוש ברוך הוא מוביל פה את המהלכים ולא האתר סרוגים
וכי אתה חושב שתצליח לנגן בעזרת הדמגוגיה הזו?
אני | 02-04-2019 18:34
אכלו לי שתו לי
8
זהות ללא זהות
שלמה | 02-04-2019 18:28
מה בסך הכל הוא רוצה ? כסא! אז שיעבוד במיליון כיסאות
9
"(חוסר) זהות" היא אנטי יהודית
ד | 02-04-2019 18:44
לא סתם כל הרבנים מתנגדים לה. והימין החדש פשוט מפלגה חילונית בלי מחויבות ועם כוונה מוצהרת לשבת עם גנץ-ביבי בממשלת שמאל! רק איחוד הימין מחוייבים גם לממשלת ימין אמיתית וגם לאמונה. כל מילה בסלע.
לפעמים
שלום | 05-04-2019 9:18
צריך תלמידים שיגידו לרבותיהם הגיע זמן קריאת שמע של שחרית. השמש של זהות זורחת בעוז, רק הרבנים מקיימים בנפשם מי עיוור כי אם עבדי
10
מצביע זהות
משה | 02-04-2019 18:55
הרבה חוסר ידע.מציע לקרוא את המצע שמתייחס הן לתורת ישראל והן לארץ ישראל ביחס תורני מובהק.
11
תודה לכבוד הרב על המאמר מאיר העיניים
תמר | 02-04-2019 19:06
מעלה נקודות חשובות.
12
ספר תנ"ך
ראש העין | 02-04-2019 19:45
למלעיזים על משה פייגלין היקר-הוא טרוד בכתיבת ספר תנך לזכר אביו.
13
תגובה
איתן | 02-04-2019 19:54
שבתאות ? מה, הסתובב לכם הראש? אתם יודעים בכלל מה זה שבתאות? מה, פייגלין לומד קבלה? לא ידעתי... כולכם מפחדים שהוא יקח קולות למפלגות שלכם. אבל מה שאתם לא תופסים זה שהוא רק יחזק ומחזק את היהדות וגם את המטרות הימניות שלכם. אגב, תקרא קצת מי היה שבתאי צבי ימש ואז תתנצל בפני משה. חוצפן. אני במקומו הייתי תובע אותך על ההתבטאות הזו.
14
זהות אנרסיסטית מסוכנת יותר מרעם-בלד
שוקי | 02-04-2019 20:03
סכנה לבטחון המדינה
די
מד | 05-04-2019 15:08
די
15
רק זהות
מישהו | 02-04-2019 20:30
רק זהות תביא לנו חופש מהמדינה. אין צורך בחוקי המדינה בשביל הדת. למה צריך לאסור את האסור כבר? מי שחושב שצריך שהמדינה תאסור את האסור בתורה מאמין בדת המדינה ולא ביהדות.
16
שאלות ותשובות בענייני זהותי מצווה לפרסם
שמע האמת | 02-04-2019 21:14
שאלות ותשובות בענייני זהות: האם זהות נותנת לגיטימציה למי שמתנגד לברית מילה? חד משמעית לא! ברית מילה היא אחת ההוכחות המובהקות שדרכה של זהות היא דרך צודקת. כיום במדינת ישראל אין חוק ברית מילה ו99% מהיהודים עושים ברית מילה כהלכה. מה גורם ליהודים לחתוך את בשרם? הנשמה היהודית שלהם, ולא שום חוק. כולם יודעים שאם היה חוק כזה אז רק הדתיים היו מקיימים את המצווה. כל אם עברייה יודעת שזאת מצווה שדורשת מסירות נפש, להכניס תינוק בן יומו לבריתו של אברהם אבינו. אם המדינה הייתה מחייבת- הרוב המוחלט היו מתנגדים! ולכן, מפלגת זהות לא נותנת שום לגיטימציה למתנגדי ברית המילה, אך כדרכה בקודש גם לא בעד כפייה דתית חוקית. האם זהות בעד תחבורה ציבורית בשבת? מה עם לתת צביון יהודי למדינה? חד משמעית זהות מתנגדת לתחבורה ציבורית בשבת. כיום המצב הוא כזה- החוק אוסר תחבורה ציבורית בשבת, אך בפועל קיימת תחבורה ציבורית בשבת. הדבר הזה גורר חילול שבת בחסות המדינה. לכן מפלגת זהות בעד להפריט את התחבורה הציבורית לחברות פרטיות דבר שגם ייעל את התחבורה הציבורית וייצור תחרות ושוק חופשי שיועילו לאזרחים המשתמשים בתחבורה הציבורית, ובנוסף- הקהילות המקומיות יחליטו איפה הן רוצות תחבורה בשבת, והתוצאה תהיה זהה למתרחש כיום- במקומות שרוצים אז יהיה (דבר שקורה היום בניגוד לחוק) ובמקומות שלא רוצים (רוב רובה של המדינה)- אז לא יהיה. ובכך לא יהיה חילול שבת הממומן ממשלמי המיסים שהם גם הדתיים. (דבר שכמובן מנוגד להלכה- לתמוך בחילול שבת מכספינו) האם זהות בעד חמץ בפסח? הרי כעת הרבה נמנעים מחמץ בפסח, ואם החוק יאפשר, אז הרבה יותר יאכלו חמץ זהות חד משמעית מתנגדת לחמץ בפסח! המצב כיום הוא שהחוק אוסר אך אנשים מוכרים חמץ. אנשים צריכים להכיר את החוק ולראות מה הוא אומר, זה חוק שעבר הרבה שינויים בבגץ והציבור כלל לא יודע ועדיין מאמין בתמימותו שהמדינה אוכפת את זה. אז זהו שלא. כתנועה רעיונית- רוחנית, זהות מאמינה שהצביון היהודי של מדינתנו הוא שלא יימכר חמץ בציבור, אך לא חושבת שדבר זה יושג על ידי חוקים שמייצרים רק ריב ומחלוקת בין דתיים לחילונים כל שנה מחדש בחג הפסח. ומילא אם באמת היה החוק עוזר, אך הוא לא עוזר ובפועל כולם מזלזלים בו. ובכך ההלכה היהודית מתבזה בעיני הציבור כאשר בגץ מחליטים מה חומרת החמץ בפסח. יש להחזיר את הזהות על ידי ביטול החוק (בדיוק כמו שקורה היום בברית מילה) ובעה אנשים ירצו מעצמם להתקרב לזהותם היהודית בחזרה. האם זהות רוצה לאפשר לילדים לקנות ממתקים עם קנביס? אם יהיה חוקי, זה מה שיהיה לא! קנאביס יהיה מותר מגיל 21 ומעלה ויימכר בבתי מרקחת. שוב... כמו כל נושא שעולה, גם פה חשוב להכיר את העובדות בשטח לפני שמדברים על מה זהות חושבת. כיום המצב הוא שבערך כמיליון אזרחים צורכים קנאביס לא חוקי, וגם מלא ברעלים (כי זה לא מפוקח) והשוק הזה מלא בבריונים שמנצלים את חוסר הלגליזציה כדי להתעשר על חשבון הציבור שגם ככה משתמש. הומאופתיים ומרפאים טבעיים לא מורשים להתעסק בזה והצמח הזה נשאר בידיים של חברות תרופות מושחתות ושל עבריינים מהשוק התחתון. ורק שתבינו- מדובר בחומר הרבה פחות מזיק מסגריות, אלכוהול וקוקה קולה. צמח שהקבה ברא. נכון שכולנו מסכימים שאסור שילדים יתעסקו איתו, אך הדרך להשיג את זה היא כמובן הפוכה מהדרך היום! החוסר חוקיות של הצמח הופכת היום את השוק לפרוץ וכל נער יודע שאם הוא רוצה להשיג אחד כזה אז הוא יכול. ברגע שיש לגליזציה מפוקחת ואחראית אז היכולת של בריונים להתעסק עם הצמח יורדת (כי אנשים מעדיפים לקנות חוקי ומפוקח) ואז אין לילדים מאיפה להשיג! זאת אומרת... הלגליזציה תפחית את שימוש הילדים בסם. בנוסף- אנשים חולים סופסוף יוכלו להנות מהצמח במחירים הוגנים, כמה ואיך שהם רק רוצים. סטטיסטיקה עולמית מוכיחה שקנביס מוביל לסמים קשים, האם זהות בעד? זאת סטטיסטיקה ממדינות בלי לגליזציה. במדינות עם לגליזציה יש מחקרי עומק שמראים שהלגליזציה הרגיעה את הציבור. הסנהדרין: תפקידם לכפות את הדת ולהוקיע חילול שבת בפרהסיה... האם אין בביטול חוקי דת הצדקה לכל היהודים הטובים המתנגדים לציווי האלוקי? הרי זו *מדינת היהודים*, וצריך *צביון יהודי* בהקשר הזה חשוב לדבר על בילבול מושגים. המדינה היא לא סנהדרין! תפקיד המדינה היא לדאוג לביטחון ולמשפט. כמו שהרמבם ניסח את זה בבהירות :מלך עושה מלחמות ומשפט כדי שחלילה לא תהיה אנרכיה ואיש הישר בעיניו יעשה. המדינה היא המכשיר העיקרי לדאוג לביטחוננו, במדיניות החוץ ובמדיניות הפנים. שלא יהיו מחבלים, ושלא יהיו אנסים וגנבים. עד כאן עובר תפקידה של המדינה, והיא לא אמורה לייצר חוקי דת. בדיוק כפי שבמדינתו של דוד המלך לא היו חוקי דת. עכשיו נעבור לשלב ב'- תפקיד הרבנים הוא לדאוג ליהדותנו ולתורתנו!!! לא הפוליטיקאים. ובשביל זה הוקמה הרבנות הראשית, ולכן מפלגת זהות חרטה על דגלה לחזק את מעמד הרבנות ולהחזיר את הכבוד לרבנות! ויש לה תוכנית כוללת כיצד לקרב בין אנשי הרוח לבין העם. האם פייגלין רוצה סנהדרין? חד משמעית כן. לא על ידי חוקים, אלא על ידי רצון העם.. ותתפלאו מאוד אבל העם נורא רוצה זהות יהודית. הגיע הזמן להאמין בעם שלנו. מה אם יבוטלו חוקי הדת, ובמקום *לאהוב את הקבה*, החילונים האהובים *ישמחו בהפקרות שקיבלה לגיטימציה חוקית?* הריק ממלא היום את האוויר, כולם רוצים דרך, כולם רוצים משמעות וזהות. מעולם לא הכרתי בעל תשובה שאמר שחוקי הדת במדינה הם אלה שהחזירו אותו בתשובה. הרצון החופשי של האדם, עיקרון הבחירה החופשית ובחרת בחיים הם אלה שמקרבים לבבות. השיח האלים שנהיה היום בין חילונים לדתיים קשור לזה שהכנסנו יותר מידי את המדינה והוצאנו את האחווה והשיח. בעה שיקומו יותר בתי מדרש מאשר חוקים. האם זהות בעד נישואין נגד התורה? בין שני גברים? חד משמעית לא! שוב- בואו נכיר את העובדות בשטח, כיום אזרחי מדינת ישראל רשאים להתחתן שלא כדת משה וישראל, והמדינה מכירה בהם כנשואים (והטריק של המדינה להשתיק את הדתיים זה על ידי זה שאסור לעשות את זה פה במדינתנו, ולכן מי שרוצה טס לקפריסין וחוזר נשוי!) זהות מציעה פיתרון לפיה המדינה לא מחתנת ולא מגרשת אף אחד, והתפקיד חוזר לרבנים. ותתפלאו- רוב העם רוצה להתחתן כדת משה וישראל אבל לא מוכן למונפול של המדינה על הנושא הזה. בנוסף, גדולי תורה מודיעים שהמצב הנוכחי כיום במדינה גורם לממזרות ובעיות נוספות. שווה לקרוא את כל החלק של המצע בנושא. ולראות סרטונים של הרב אמסלם (מספר 2 בזהות) תלמיד חכם גדול המדבר ועוסק בנושא. האם זהות בעד גיור רפורמי? חד משמעית לא! הגיור ישאר בפיקוח הרבנות הראשית בשל חוק השבות. וזה בין החוקים הדתיים שזהות בעדם בשל העובדה שאנחנו רוצים שמדינתנו תהיה מדינת היהודים ולא מדינת כל אזרחיה חלילה. האם פייגלין מושך קולות מחילונים עם עמדות הקורצות להם? כן. תתפלאו, אבל גם לחילונים יש רצון לזהות יהודית, לא רק לדתיים.
17
איפה אתה חי
מיכאל | 02-04-2019 21:57
אתה יודע למה זה תופס כל-כך הרבה אנשים מכל המגזרים???..כי המערכת רקובה יש כל כך הרבה חוסר הגינות רגולציות וברוקרתיות מטופשות שזה פשוט מייאש..איפה אתה אדני הרב??את זה אתה לא רואה ..עד שיש מפלגה שעונה לעניין ולא מטנפת כמו כל השאר ..איפה אתם חיים לעזאזל אני מוכרח להודות בתור ציוני דתי שלמד באחת מישיבות הקו די נמאסתם עליי כל הרבנים ..
18
ההשקפה הדתית של פייגלין לא רלוונטית
דניאל | 02-04-2019 22:19
אם כי לדעתי הרב נעם לא ירד לסוף דעתו של פייגלין, ובונה תילי תילים על חוט השערה, בכל אופן זה לא רלוונטי. והסיבה היא פשוטה: זהות היא מפלגה מעשית, ולא נבחרת רבנים. הם מציגים תוכנית עבודה לניהול המדינה, לפי הדגם שמצליח בכל המדינות המפותחות בעולם, ובזה יתרונם. אמנם נכון שיש להם גם אמירה ערכית, שאין למדינה זכות להתערב בחייו הפרטיים של האזרח, ומכאן נגזרות התמיכה בלגליזציה, ומודל הקהילות בהקשר של דת ומדינה, אבל עם כל הכבוד זו לא עמדה דתית. ולדעתי, לעמדה הזו הגיע פייגלין מהכרה במציאות, שלא ניתן לכפות ערכים על האזרח. בכל מקרה, שצ היה מנהיג דתי, ופייגלין הוא פוליטיקאי. לא קרב זה אל זה.
19
קנביס
יצחק | 02-04-2019 22:32
זהות לוקחת צורך רפואי ומבקשת לבטל את ההגבלות על צריכת סמים מה שיוביל להרס החברה ולאנרכיה וחורבן ומאמר זה מסביר יפה את הסכנה בקבלת הרעיונות של זהות כמו בחינוך בכלכלה ושאר התחומים בהם רוצה זהות להעניק חופש לפרט. להוציא את המדינה מהוריד פירושו לוותר על כל מה שמאחד אותנו כלאום יהודי ואז פשוט נהיה ככל הגויים הצעד הבא יהיה שהארץ תקיא אותנו מתוכה
20
לא יעזור לכם
מצביע זהות | 03-04-2019 1:24
אני נאמן לארץ ישראל לא לציונות הדתית מי פינה את סיני ? מי פינה את גוש קטיף וצפון השמרון את עמונה ? צבועים!
21
אל הרב נועם ולדמן
מירי | 03-04-2019 10:28
מהציטוט אותך נראה שאתה סומך רק על עצמך ועל אנשים כמותך. הציונות הדתית מרוב שהיתה בטוחה באמיתת דרכה מוצאת כעת עצמה עם ילד לפחות אחד בכל משפחה שפורק עול. הילדים הללו אינם רעים, הם יגיעו לאמת, אבל הם יוצאים בהצהרה, לא במילים אלא בעשיה: ביקורת נוקבת עלינו דור המורים וההורים, הילדים הללו מבקשים לעבוד לא אותנו, לא את מוריהם ולא את רבניהם, הם מבקשים לעבוד את השם, ובשביל זה הם נאלצים לעבור דרך ארוכה אל האמת. תורת ישראל מאמינה בכל אדם כבר בגיל בר מצווה, ה' נותן לנו את האפשרות לבחור. גם המדינה צריכה לאפשר לנו לבחור, וכן, לקראת חג החירות, אנחנו מבקשים להיות אחראים על עצמנו. לעבוד את השם מתוך חירות אמיתית
22
רבייינוווו אחלה שיעור כללי
איש יהודי | 03-04-2019 11:48
אבל גם אם השיעור שלך נורא מעניין, מאיפה הגאווה המאוסה הזאת להטיל דופי הכי חמור שיכול להיות שבתאות ברעיונות של אנשים יראי שמים לא פחות ממך שלא חושבים כמוך ואפילו אם הם טועים אבל בקלות לקרא לכל אחד שבתאי צבי ??!? מה עוד שחלאס עם הספין הזה תתחיל ללמד את עצמך ואת תלמידך שגם להם מותר לחשוב וגם להם מותר שתהיי דעה בדבר שהם והרבנים שלהם לא מבינים פחות מהשני כמו פוליטיקה
23
הדרך לחרות
דרור | 03-04-2019 12:29
כבוד הרב, מדוע הרב סבור שיש רק דרך אחת (דרכו של הרב) להגיע לחירות העתידה? הרי בכל דרך התורה מאז ומעולם הקליפה קדמה לפרי,ובהחלט ייתכן שהדרך לחירות אמיתית עוברת דרך קליפת החירות החיצונית.
24
האמת
שוקי | 03-04-2019 14:31
חסר תועלת, תרגיע, לכולם כבר נימאס מה אוכלי חינם שאתם
25
עזבו את פייגלין כבר..טיפשים
יצורים | 03-04-2019 15:20
הוא בעצמו אמר שהוא לא שייך יותר לציונות הדתית אז רדו
26
כשיבוא המשיח, דבר ראשון הוא יפנה לרבנים.
נו | 03-04-2019 17:45
והוא יכעס עליהם כי הם איפשרו ליותר מדי רבנים לא מאוד חכמים או לא מאוד ישרים לקבל תעודת רבנות. מי שמונע מנשים לשיר, מעכב חזרה של נבואה לעולם ומי שמתיר להעתיק בבחינות (כולל בחינות הסמכה לרבנות) להעלים מס הכנסה או לקבוע חוקים וכללים שמדכאים חלקים מהעם, מעכב גאולה. ומי זה הרב שבידיו הכוח להחליט שאסור להתפלל בהר הבית, מרכז העולם? כנראה שהכוח שבידי הרבנות התערבב מדי עם עסקנות פוליטית ורווחים כלכליים והם איבדו אמון. צריך לעשות תיקון גדול כדי להשיב את האמון.
27
הרב מבהיר יפה את ההבדלים בין התפיסות
ישראל | 03-04-2019 18:35
בין החירות ואינדיבידואליזם על סף אנרכיה של פייגלין, לבין הקולקטיביזם בואכה פאשיזם של הרב ולדמן הבן (וכן, גם של הרב קוק), אני מעדיף את החירות. אבל אפשר לבחור בדרך שמרנית קלאסית ולא קיצונית, ולהצביע לליכוד או לימין החדש.
28
כדאי לנסות להבין יותר מתוך חירות מהי חירות!
שלומית | 03-04-2019 19:48
לא לפחד מדפוסים של הרגלים תפיסתיים אלא להעיז ולהרחיב את העומק של התורה זה הרבה יותר רחב מההרגל ודוקא פייגלין מביא את הרוח הזו
29
הממסד הרבני משקשק
זהותניק | 04-04-2019 10:26
חלאס עם רבנים שעושים את התורה קרדום לחפור בו. הפחד שלהם זה מהרס המנגנון המשומן של משרות ופרנסה על חשבון תמיכות והסכמים קואליציוניים. רוצים ללמוד וללמד? אחלה, גם אני בעד אבל לא על חשבון המדינה הקדושה ומשלם המיסים שלא מעוניין בכך. בקיצור לכו לעבוד וקבעו עיתים לתורה. בברכת זהות יהודית!
30
אופייני מאוד!
גלגל | 04-04-2019 21:35
הרבנים מגלגלים מילים מבלי לומר כלום. הרב הזה מטיף מוסר אבל יתקשה לומר למי הוא מדבר! לגמרי מנותק - אבל חו לא משיחי!!!
31
מפלגת זהות
דוד | 05-04-2019 3:51
נאמר במקורותינו לפני עיוור לא תיתן מכשול הבנתה זאת מיסטר פייגלין?????? עזוב את ילדי ישראל בשקט וסמם את משפחתך כטוב בעיניך
32
זהות היא תוצאה של מפלגות הימין
שאול | 14-04-2019 19:17
כנראה שמפלגות הימין והמפלגות הדתיות והציונות הדתית צריכות לעשות חשבון נפש. איך זה שזהות היתה פסע אחד משבע שמונה מנדטים, ואם לא מהפך של הרגע האחרון יכול להיות שגם יותר.כששוחכים ציבור שלם ומזלזלים בציבור שלם זו התוצאה. מבחינתכם פה בסרוגים ובכלל בציונות הדתית מדובר בחבורת סטלנים שלא מבינים דבר וחצי דבר,מה שבכלל לא נכון.הרב הנכבד מדבר על שבתאות (משיח השקר שבתאי צבי) כשפה בסרוגים אתם אומרים שביבי הוא המשיח או לפחות בן דוד. אז אני אולאי סטלן אבל מי ששבתאי זה אתם שמאמינים במשיח שקר ומדברים שטוית שגובלות בחטא ממש.גם אני מעדיף את ביבי כרגע כראש ממשלה אבל נסחפתם והלכתם רחוק רחוק בלי שום קשר לאמת ולמציאות.והאמת היא שאם הייתם באמת רוצים לדעת הייתם יודעים.למרות שהדברים נראים מעורפלים הם הרבה יותר ברורים ממה שנראה.הייתי מצפה מאנשים כמוכם לדעת טוב ממני את הדברים האלו אבל מסתבר שלא.טוב תעשו אם תלמדו קצת תנך וקצת היסטוריה ותבינו ותפנימו את שכתוב בספר מיכה ובספר ישעיה וגם במקומות אחרים.אני אומנם בחרתי בפייגלין מהסיבות שלי אבל אני בטח לא רואה בו משיח וגם לא בביבי ואני בטח ובטח לא שבתאי.מי ששבתאי הוא מי שאומר שביבי בן דוד ואולאי משיח.