נמחקה עתירה נגד הימין החדש: "אין קשר למפלגה" - סרוגים

נמחקה עתירה נגד הימין החדש: "אין קשר למפלגה"

בתום דיון קצר, נמחקה העתירה נגד הימין החדש בתואנה לשימוש במאות חשבונות פיקטיביים בתעמולת הבחירות. על העותר הוטלו הוצאות של 5000 ש"ח. ההסבר: "אין דרך להוכיח קשר של הבוטים למפלגה"

author-image
נמחקה עתירה נגד הימין החדש: "אין קשר למפלגה"
  (צילום: נועם רבקין פנטון/ פלאש 90)

ועדת הבחירות דנה היום (ראשון) בעתירתו של שחר בן מאיר נגד הימין החדש, לפיו, במפלגה עושים שימוש במאות חשבונות פיקטיביים (בוטים) לטובת תעמולת בחירות ברשת. בימין החדש טוענים: "אין לבוטים קשר לימין החדש".

אולם בתום דיון קצר, נמחקה העתירה נגד המפלגה ועל העותר אף הוטלו הוצאות של 5000 ש"ח. יו"ר הוועדה השופט מלצר הסביר זאת כי "אין דרך להוכיח קשר של הבוטים למפלגה".

לדרישת בן מאיר, יינתן צו המורה לבצע גילוי נאות והצהרה על תעמולה במסגרת רשת חשבונות פיקטיבים אשר הוקמה לטענתו על ידם, אשר מהווים תעמולת בחירות בלתי מזוהה.

לטענת העותרים: "מצאנו כמה מאות חשבונות שרובם לא פרסמו שום תוכן ונוצרו רק לפני מספר ימים. הם התחילו לפעול ולהפיץ תכנים רק לאחר העתירה, אך רובם הגדול לא אמרו דבר. החשבונות שצייצו, חלקם תומכים בימין החדש וחלקם לאוו דווקא בהם אבל הביעו עמדות לאומיות. יש כאן קשר ארגוני שמעיד על קשר למפלגה", טענו נגד המפלגה.

לדבריהם, בעקבות התלונות, "טוויטר סגרה 66 חשבונות ומצאו שהם ביצעו עבירה כלשהי. האם נפתלי בנט ואיילת שקד עומדים מאוחרי התוכן? אין לנו תשובה ברורה אבל מבחינה ניהולית יש כאן עבודה חריגה ומוזרה.

"מדוע התחילו לעקוב אחרי 331 חשבונות שחלקים מהם לא צייצו אפילו מילה? נצא מנקודת הנחה שאלו לא חשבונות מזוייפים של בוטים אלא אנשים אמיתיים שפתחו חשבון ולא מצייצים מילה, למה לעקוב אחריה"?

עו"ד אביחי מטעם הימין החדש טען מנגד: "חייבים מאד להיזהר מלהצר את זכותם של אנשים מלעקוב אחרי מי שהם רוצים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו