אולי דווקא בג"צ עושה טוב לאיחוד מפלגות הימין? - סרוגים

אולי דווקא בג"צ עושה טוב לאיחוד מפלגות הימין?

היום (חמישי), צפויה החלטת שופטי בג"צ לגבי עתירת איחוד מפלגות הימין לקידומו של איתמר בן גביר למקום החמישי, כל התערבות לכאן ולכאן יכולה להשליך על המפלגה והייחס של הציבור אל בג"צ, שהפך להיות מוקד פוליטי בבחירות הללו

author-image
אולי דווקא בג"צ עושה טוב לאיחוד מפלגות הימין?

היום צפוי בג"צ להודיע על החלטתו בעניין עתירת איחוד מפלגות הימין נגד החלטת וועדת הבחירות המרכזית על כך שאי אפשר לקדם את בן גביר מהמקום השמיני למקום החמישי לאחר פסילת מיכאל בן ארי.

הערכות באיחוד מפלגות הימין לגבי הדיון אתמול (רביעי) בבג"צ חלוקות, האם שופטי בג"צ יקבלו את טענות המפלגה ויקדמו את בן גביר למקום החמישי, או שלא.

התחושות של הנוכחים מהשופטים בתום הדיון היו טובות, עם זאת באיחוד מפלגות הימין חוששים מזאת שבגלל שבהרכב היו שופטים שמרנים העתירה לא תתקבל. כמו שצייץ סמוטריץ' בסמוך לדיון על הרכב השופטים "מי אמר שלנשיאה חיות אין חוש הומור. ההרכב בעתירה שדורשת לאפשר את שינוי הרשימה אחרי פסילת בן ארי: סולברג, מזוז ושטיין. זו עתירה שדורשת קורטוב אקטיביזם כדי להתקבל. כך המינויים השמרנים של  הם שידחו אותה ויספגו את הביקורת מימין… חבל רק שהבדיחה שוב על חשבוננו".

מאידך באיחוד מפלגות הימין, יכולים דווקא ליהנות אם בג"צ ידחה את העתירה ובן גביר יישאר במקום השביעי. הם יכולים להמשיך בקמפיין הגוואלד- בג"צ דופק אותנו והחשבון עם בג"צ דווקני כזה יעשה בקלפי. כפי שהצהיר למשל העיתונאי קלמן ליבסקינד שזו הסיבה המרכזית שיצביע למפלגה. הקו של איחוד מפלגות הימין הוא כזה והוא מקבל ביטוי אצל רבים שמרגישים שהעוולה זועקת לשמיים, כשלעופר כסיף מאשרים להתמודד, בל"ד לא נפסלת ורק בן ארי בחוץ ובן גביר לא מקודם. במפלגה מנגנים על זה היטב, גם שכפסלו להם 2 תשדירים בוועדת הבחירות המרכזית.

הם מציבים את עצמם מול בג"צ ויכולים גם למתוח עוד את החבל ולהגיד שאיילת שקד מינתה את השופטים הללו, על אף שגם הם יודעים שתהליכים כאלו של שינוי אורכים זמן.

מאידך, אם בג"צ לא יאפשר ובן גביר יישאר במקום השביעי זה יכול גם ליצור מגמה אחרת ולהרפות את ידם של תומכי עוצמה יהודית. יהיה קשה יותר לדחוף אותם להצביע למפלגה בה הנציג שלהם הוא במקום השביעי, יו"ר המפלגה סולד ממנו ומדגיש שהחיבור הוא רק טכני.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
בכול מקרה הוא מתקדם
חיים סלח | 28-03-2019 11:15
אם אני מבין נכון הוא בכול מקרה מתקדם לפחות מקום אחד זה כמו שמשהוא מתפטר מהכנסת הבא ברשימה נכנס זה לא שמכניסים משהוא אחר למקום חמישי אז 7 יהיה בכול מקרה ואלה בלגן
2
נא לדייק
כרגע בן גביר מקום 7 | 28-03-2019 13:37
במצב כעת בן גביר מקום 7 לא מקום 8. עם חוק נוורווגי זה בהחלט ריאלי .
גם בלי
. | 28-03-2019 18:58
גם בלי חוק נורווגי זה ראלי. נצלח את הבחירות האלה בכל הכח!
3
יש לכם טעות. או מקום 5 או מקום 7
ליאת פרידמן | 28-03-2019 13:43
יש לכם טעות.
4
הרב פרץ
נשמה יהודית | 28-03-2019 16:39
הרב רפי פרץ לא סולד ממנו. הוא פשוט מבית מדרש אחר, כפי שהגדיר בעצמו
5
החלטת בג"ץ גורמת דווקא להצביע לאיחוד הימין
מצביעים טב | 29-03-2019 10:23
רוצים את איתמר בן גביר בכנסת!!!