גורם ביטחוני: "לא הייתה הסכמה על הפסקת אש" - סרוגים

גורם ביטחוני: "לא הייתה הסכמה על הפסקת אש"

ראש הממשלה שקיצר את שהותו בארה"ב נחת בישראל ומשם להתייעצות ביטחונית בקרייה. גורם מדיני בכיר "לא הייתה הסכמה על הפסקת אש אנחנו ערוכים לתת יותר"

author-image
גורם ביטחוני: "לא הייתה הסכמה על הפסקת אש"
  צילום: יונתן זינדל פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו הגיע לקרייה בתל אביב לאחר נחיתתו,  כדי לקיים כדי התייעצות ביטחונית נוכח המצב המתוח בדרום, בתוך כך אומר גורם מדיני בכיר, "לא הייתה הסכמה על הפסקת אש אנחנו ערוכים לתת יותר"

נתניהו קיצר את שהותו ארה"ב ושב לארץ בעקבות נפילת הטיל אתמול בבוקר במושב משמרת בשרון

אחרי לילה רועש במיוחד, מאז שעות הבוקר נרשמת רגיעה באזור עוטף עזה. הירי האחרון לישראל בוצע בשעה 02:45 ומאז לא ירו המחבלים רקטות.

ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני כתב לתושבים: "מאז הבוקר נשמר השקט באזורנו. בשיחות ובמסרים מול גורמי הצבא והממשלה, אנו מבהירים שכל הסדרה או הכרזת הפסקת אש חייבת לכלול התייחסות גם לנושא טרור ההצתות והבלונים ואירועי הפרות הסדר בגבולות הסמוכים לישובינו".

בעוטף עזה נערכים חטיבות חי"ר ושיריון בשטחי כינוס, אך בשלב זה נראה כי המערכה הולכת לרגיעה ולא להסלמה.

60 רקטות – ללא נפגעים משמעותיים

לכל אורך הלילה האחרון (שלישי) נרשמו חילופי אש בין צה"ל לבין מחבלים. צה"ל תקף על ידי טנקים ומסוקי קרב של צה"ל מטרות צבאיות ברצועת עזה של חמאס אך גם של הג'יאהד האיסלאמי. המחבלים שיגרו מטחים וכ-60 רקטות ששוגרו מעזה לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל ירטו כמה מהם, אך רובם נפלו בשטח פתוח.

בעקבות האירועים: בערים באר שבע, נתיבות, אשדוד, אופקים, אשקלון, קריית מלאכי, גן יבנה והמועצה האזוריות מרחבים, אשכול, חוף אשקלון, שדות נגב ובני שמעון לא מתקיימים לימודים.

במקביל, מפרסם פיקוד העורף הנחיות מעודכנות לאזור ההתגוננות, עוטף עזה וברשויות נוספות לפי הן, התקהלויות והתכנסויות מותרות עד 300 איש בשטח סגור בלבד, מקומות עבודה שאינם חיוניים יוכלו להתקיים רק בתנאי שקיים מרחב מוגן שניתן להגיע אליו תוך זמן מספיק ואילו עבודה חקלאית בעוטף עזה מאושרת רק לאחר תיאום עם החטיבה המרחבית. בנוסף, השירותים הציבוריים יינתנו במתכונת מצומצמת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו