שליח האו"ם: "פועלים עם מצרים להרגעה, הירי חמור" - סרוגים

שליח האו"ם: "פועלים עם מצרים להרגעה, הירי חמור"

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, גינה בחריפות את ירי הרקטה מרצועת עזה והודיע כי הוא פועל למנוע הסלמה נוספת: "הירי הוא אירוע חמור ובלתי מקובל. אנו פועלים עם מצרים כדי להביא לרגיעה"

שליח האו"ם: "פועלים עם מצרים להרגעה, הירי חמור"
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, גינה בחריפות את ירי הרקטה מרצועת עזה לעבר השרון, והודיע כי הוא פועל למנוע הסלמה נוספת.

"ירי הרקטה מעזה לישראל הוא אירוע חמור ביותר, ובלתי מקובל בכלל" אמר. "כוחות האו"ם עובדים בשיתוף פעולה עם מצרים וכל הצדדים המעורבים כדי להביא לרגיעה, אך בשלב הזה המצב עדיין מתוח ביותר".

מוקדם יותר היום שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה, קרא גם כן לפעול לרגיעה ותקף את חמאס על ההסלמה. "אני עוקב בדאגה רבה אחר ההתפתחויות בבית שנהרס על ידי רקטה מרצועת עזה במושב משמרת במרכז הארץ" אמר. "אני מאחל לכל מי שנפגע התאוששות מהירה. הירי ללא הבחנה באזרחים הוא בלתי מקובל". בעקבות דבריו מנהיגים רבים באיחוד האירופי הודיעו כי הם תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה, וגינו את חמאס על הירי.

גם בצפון אמריקה גינו את המתקפה. "שוב מתקפה על ישראל מרצועת עזה. שוב טיל שנורה לעבר יישוב מרכזי בישראל, פוגע בבית ומוביל לקריסתו" אמר שליח ארה"ב למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. "אנו מגנים את האלימות מעזה, ומחזקים את זכותה של ישראל להגן על עצמה". שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן חיזק את דבריו: "אנחנו זועמים לנוכח ההתקפה של חמאס על אזרחים ישראלים. שבעה אנשים נפצעו, בהם פעוטות. אנחנו מגנים את מעשה האלימות ומאחלים החלמה מהירה לפצועים".

שגריר קנדה בישראל אנטוני הינטון ציין כי הבית שנהרס מפגיעת הרקטה ממוקם בסמוך לבית הספר של בתו. "ישראל היא מדינה קטנה מאד" טען, כשהוא מבהיר כי המתקפה הזו קרובה אליו באופן אישי. "על כל העולם לגנות את ירי הרקטות לעבר אזרחים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
האו"ם
אדית צשלר | 25-03-2019 14:20
מעניין שתמיד פועלים לרגיעת המצב כש ישראל רוצה להגיב למרות שתגובת ישראל אנמית לגמרה