מסתמן: ארה"ב תכיר ברמת הגולן במהלך ביקור רה"מ - סרוגים

מסתמן: ארה"ב תכיר ברמת הגולן במהלך ביקור רה"מ

יומיים לאחר שהנשיא טראמפ הודיע על כוונתו להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן, פקידים בבית הלבן החלו להכין מסמך רשמי שיאשר את המהלך. החתימה הרשמית צפויה בשבוע הבא במהלך ביקורו של נתניהו בוושינגטון

מסתמן: ארה"ב תכיר ברמת הגולן במהלך ביקור רה"מ
  (צילום: אבי אוחיון\לע"ם)

יומיים לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע על כוונתו להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן, פקידים בבית הלבן החלו להכין מסמך רשמי שיאשר את ההכרה האמריקנית- כך דווח היום (שבת) ברשת רויטרס.

על פי ההערכות, ההכרה הרשמית בריבונות הישראלית תיערך במהלך ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון ביום שני הבא. על פי ההערכות של פקידים בבית הלבן, טראמפ צפוי להזמין את נתניהו לטקס מיוחד בחדר הסגלגל בבית הלבן, במהלכו יחתום באופן רשמי על המסמך שיאשר סופית את שינוי המדיניות.

במקביל, מדינות אירופה והעולם הערבי הודיעו על התנגדותם למהלך האמריקני. דובר האיחוד האירופי מסר כי "האיחוד האירופי, בהתאם לחוק הבין-לאומי, אינו מכיר בריבונות ישראל על השטחים שנכבשו ב-1967, לרבות רמת הגולן, ואינו רואה בהם שטח ישראל. הדעה של האיחוד האירופי בנוגע לריבונות על רמת הגולן לא השתנתה, למרות ההצהרה של הנשיא טראמפ".

גם משרדי החוץ של מדינות רבות באירופה, ביניהן צרפת, גרמניה, ורוסיה, הבהירו כי הן מתנגדות למהלך. "הצהרת טראמפ עלולה לערער את היציבות באזור ולפגוע במאמצמים להביא לשלום אזורי" טען דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב. "אנו מקווים שדבריו יישארו הצהרה בלבד".

בסוריה טענו כי המהלך של טראמפ הוא "חוסר אחריות". "עמדתו משקפת הפרה בוטה של ​​החלטות מועצת הביטחון של האו"ם" אמרו בדמשק. "הגולן יישאר ערבי-סורי, למרות ההצהרה ועיוורון האמריקנים בכל הנוגע לישראל. העם הסורי נחוש לשחרר את השטח הלאומי שלו בכל האמצעים". במצרים אמרו כי "ההחלטה מביאה את האזור למשבר חדש, איננו יכולים לאפשר לגיטימציה כיבוש רמת הגולן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו