גורם מדיני: ההתייעצות הביטחונית הסתיימה, התקבלו החלטות

גורם מדיני: ההתייעצות הביטחונית הסתיימה, התקבלו החלטות

בתום התייעצות ביטחונית של ראשי מערכת הביטחון בקריה בתל אביב, מודיע גורם מדיני כי "התקבלו החלטות", ככל הנראה מדובר על ביצוע תקיפה נרחבת אך לא ידוע באיזו מידה תהיה עוצמתה

author-image
גורם מדיני: ההתייעצות הסתיימה, התקבלו החלטות
  נתניהו עם הרמטכ"ל כוכבי בהתייעצות לילית בקריה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

בתום התייעצות ביטחונית של כלל ראשי מערכת הביטחון, מודיע גורם מדיני כי "התקבלו החלטות", ככל הנראה מדובר על ביצוע תקיפה נרחבת אך לא ידוע כמה תהיה עוצמתה.

בישיבת הערכת מצב שכינס במיידי ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו בקרייה בתל אביב, השתתפו גם הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש אמ"ן אלוף תמיר היימן, ראש אגף מבצעים אהרון חליווה, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין וראשי מערכת הביטחון הנוספים.

קצת אחרי 21:00 בערב נורו לאזור גוש דן שני טילי פג'אר, כאשר מערכות ההתרעה והגילוי פעלו כנדרש ובטרם הנפילה נשמעה אזעקה עולה ויורדת. לא בוצע יירוט של מערכות ההגנה האווירית, ושרידי אחד הטילים הטיל נמצאו בצפון תל אביב.

בתוך כך, למרות הירי שבוצע לעבר יישובי גוש דן, הלימודים יתקיימו כסדרם בכל הרשויות נכון לרגע זה. כך אישר שר החינוך נפתלי בנט.

דובר צה"ל רונן מנליס אמר כי לא היה מידע מקדים על ביצוע הירי מהרצועה. "בשלב זה אנחנו בשני מאמצים, להבין מי ביצע את הירי, כי אנחנו עוד לא יודעים להגיד, והיערכות במטכ"ל" טען בראיון לערוץ 13. "לא היה לנו מידע מקדים לביצוע הירי הזה היום, ולמעשה הוא הפתיע אותנו".

בתקשורת הפלסטינית דווח תחילה כי הג'יהאד האיסלאמי קיבלו אחריות לירי מרצועת עזה, כשלדבריהם מדובר בשני טילי פאג'ר שנורו לעבר תל אביב- אך בהמשך הג'יהאד הכחיש את מעורבותו.

פתיחת המקלטים בתל אביב (צילום: Adam Shuldman/Flash90)

בעקבות הירי, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הורה על פתיחת המרחבים המוגנים בעיר, לצד ראשי רשויות נוספות בגוש דן שהחליטו גם הם להורות על הגברת הכוננות והכנת המקלטים למקרה חירום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
שמירת השבת
יעקב מימון | 15-03-2019 9:09
צריך להפסיק את העבודות בשבת.כי היא מקור הברכה
נכון
ש.כהן | 05-05-2019 21:18
נכון
2
כ-20 שנה ירי ארטילרי לעבר אוכלוסיה בישראל.כי:
אין הרתעה.יש קיבעון. | 15-03-2019 10:33
לא הגיוני. אף מדינה לא הייתה משלימה עם זה. דנון צודק. מי בעצם היורים ? טרוריסטים ללא מדינה וצבא שמתחבאים בתוך אוכלוסיה עויינת ומעודדת טרור. קיבעון חשיבתי מונע מצהל המצויין לפעול ולהרתיע. גם אין חקיקת הרתעה לטרור פה מדקירות , דריסות++. כי יש קיבעון חשיבתי. צפוי לנו חודש בחירות של בלה.בלה.בלה. ושוב חוזר השיגור שזנחנו לשווא. שבת שלום.
3
המצב עוזר לשס להשכיח כשלונותיה לחלשי החברה.
ולהצדיק אוסלו ב-ג-ד+ | 15-03-2019 10:43
מאפשר ל-שס לעמוד כאריה בראש כל הלביאות הכנועות. נראה שמסתמן תיקו בין הגושים וכמו ב-88 רוטציה בין שמיר זל לפרס זל. הפעם גם נראה כך. רוטציה בין גנץ ובין.... ?! עפי התנהלות הימין היא עם דרעי , שהוא מכתיב ב-וטו את כל הימין. הרור שלא , אבל כך הרבה בימין חושבים. אבל הויטרינה/תקשורת/קבינט++ היא של ביבי. שבת שלום.