מוסדות החינוך יתרגלו היערכות לרעידת אדמה - סרוגים

מוסדות החינוך יתרגלו היערכות לרעידת אדמה

מוסדות החינוך יערכו מחר תרגיל היערכות מפני רעידת אדמה, כחלק מפעילות האימונים של פיקוד העורף לשנת 2019. לראשונה, חלק ממוסדות הלימודים בקו החוף יתרגלו גם התראה מפני צונאמי

מוסדות החינוך יתרגלו היערכות לרעידת אדמה
  (צילום: שאטרסטוק)

מוסדות החינוך ברחבי הארץ ייערכו מחר (שלישי) תרגיל היערכות אשר ידמה תרחיש של רעידת אדמה בזמן הלימודים. התרגיל נערך על ידי משרד החינוך בשיתוף עם פיקוד העורף והרשויות המקומיות, כחלק מגרף האימונים של צה"ל לשנת 2019.

התרגיל יחל בשעה 10:00 בהפעלת אות בית ספרי, כשהתלמידים וסגל המורים יפעלו בהתאם להוראות ההתנהלות במקרה של רעידת אדמה. במסגרת התרגיל גם יושמע קובץ קול ייעודי שהוטמע במערכות פיקוד העורף.

לראשונה, יתורגל בנוסף לרעידת האדמה גם תרחיש של חשש לצונאמי בשבעה בתי ספר נבחרים, הנמצאים ברשויות הנמצאות בסמוך לרצועת החוף. בתי הספר שישתתפו בתרגיל הצונאמי הם: בית הספר היסודי "בגין" בנהריה, בתי הספר "אורים", "צליל ים" ו-"אלמוגים" בקריית ים, בית הספר היסודי "אל שאטה" במועצה המקומית "ג'סר אזרקא", בית הספר היסודי "המר דרכא" בבת ים, ובית הספר היסודי "נוף ים" באשקלון.

במסגרת ההכנות לתרגיל התקיימו תרגילים מקדימים במספר מוסדות חינוך ברחבי הארץ, וכן בוצעו הדרכות לתלמידים עלידי מערך מדריכי האוכלוסייה לשעת חירום של פיקוד העורף.

עוד נמסר כי פיקוד העורף יקיים בשיתוף משרד החינוך והרשויות המקומיות בקרה שתאפשר בניית תמונת מצב על היערכות ומוכנות מוסדות החינוך בארץ. בנוסף, ימשיך לעסוק בהעלאת מוכנות מוסדות החינוך לשעת חירום על ידי תרגול מתמיד והדרכות, כחלק ממערכת כוללת של תרגילים לאורך כל השנה. דובר צה"ל הדגיש כי התרגיל תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2019. מידע נוסף ניתן למצוא במרכז המידע של פיקוד העורף, במוקד 104 ובאתר האינטרנט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בתיקווה
ישראל | 11-03-2019 10:21
שמדינת ישראל , והארצות הידידותית, כמו ארצות הברית של אמריקה , וידידותיות אחרות , לא ידעו אסונות טבע , וכמובן גם לא רעידות אדמה .