בג"ץ ביטל החלטת אקוניס נגד מינוי התומכת בסרבנות - סרוגים

בג"ץ ביטל החלטת אקוניס נגד מינוי התומכת בסרבנות

מועמדותה של פרופ' יעל אמיתי שחתמה על עצומה התומכת בסרבנות, לא תיפסל. בג"ץ הורה להחזיר את מינויה למועצת הנגידים של קרן גרמניה-ישראל לבחינה מחדשת וביטל את החלטת שר המדע אופיר אקוניס

בג"ץ ביטל החלטת אקוניס נגד מינוי התומכת בסרבנות
  צילום: Tomer Neuberg/Flash90

השופטים הנדל, שטיין וקרא הורו היום (שני) לבטל את החלטתו של שר המדע, אופיר אקוניס, שלא מינה את פרופ' יעל אמיתי בעקבות תמיכתה בסרבנות.

אקוניס סירב למנות את פרופ' אמיתי לחברה במועצת הנגידים של קרן גרמניה-ישראל למחקר ופיתוח מדעי בעקבות חתימתה על עצומה בשנת 2002 בה הביעה תמיכה בסטודנטים שסירבו לשרת בשטחים.

שופטי בג"ץ ביטלו פה אחד את ההחלטה וקבעו בפס' הדין כי יש לדון מחדש בהחלטת השר.

השופט קרא, בדעת מיעוט, אף סבר כי על השר למנותה כפי המלצת הוועדה המקצועית, בשונה מדעת הרוב (הנדל ושטיין) אשר פסקו כי יש להחזיר את העניין לבחינה מחודשת.

כזכור, שר המדע אופיר אקוניס, סירב למנות את פרופסור יעל אמיתי- ראש בית הספר למדעי המוח באוניברסיטת בן גוריון- לאחת ממנהלות הקרן הגרמנית- ישראלית למדע מחקר ופיתוח. סירובו של אקוניס לאשר את המינוי הגיע בעקבות בדיקה יזומה שלו שהעלתה כי בשנת 2002 חתמה אמיתי על עצומה הקוראת לחיילים לסרב לשרת בצה"ל.

תגובת ועד ראשי האוניברסיטאות: "ור"ה מברך על החלטת בגץ לבטל את החלטת שר המדע. פרופ' יעל אמיתי, היא מינוי ראוי ומוצדק שהומלץ ע"י סגנית המדען הראשי ויועמ"ש משרד המדע, זאת על סמך הישגיה המדעיים והמקצועיים ומומחיותה האקדמית. נציגי אקדמיה ישראלים, הפועלים בקרנות מחקר בינ"ל כדוגמת פרופ' אמיתי, מחזקים את תדמיתה של ישראל בעולם כמדינה המובילה במדע פורץ דרך וחופשית מכל פוליטיזציה – וזה האינטרס של כולנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
בג"צ והבולדוזר... זה מתקרב
אברהם | 04-03-2019 15:38
מתקרב היום שיקצצו לילדי אהרון ברק את כנפי הזכוכית שאהרון חיבר להם. הם יישברו ובגצ יחזור לממדיו הטבעיים.
2
בושה לדמוקרטיה
יהודי פשוט | 04-03-2019 15:44
זו דמוקרטיה, הא? אמרו מעתה: הרודן הנאור
3
מממ שלטון הבג''צ ופקידיו בפועל, כבר אמרנו?
יוס | 04-03-2019 18:11
תוכן תגובה
4
כל הכבוד לשר! תחי מדינת ישראל!!!
רני | 04-03-2019 18:37
כל הכבוד לשר! תחי מדינת ישראל!!!
5
מי בחר בבגצ
חלי | 04-03-2019 18:50
הבגצ שולט על חיינו, הוא מכתיב כאן את הלך החיים בכל אספקט. אנחנו יכולים לבחור את המפלגה המתאימה, ואת ראש הממשלה הרצוי. אבל בגצ צופה ומתפקע מצחוק: הנתינים המטומטמים משחקים לפנינו הם חושבים שזו דמוקרטיה, אבל אנחנו חונטת הבגצ אנחנו פה דיקטטורה. במי הם תומכים? ברור בערבים ובשמאל. איך מתגברים על המכה הזו? . לא יודעת.