עד חצי הגמר: בישיבת שדה יעקב מתכוננים לשנה הבאה

עד חצי הגמר: בישיבת שדה יעקב מתכוננים לשנה הבאה

ישיבת שדה יעקב הגיעה השנה עד חצי גמר ליגת חמ"ד סל, למרות הרבה קשיים שהיו בדרך. יאיר הראל, רכז החינוך הגופני בישיבה ומנהל הנבחרת, בראיון לסרוגים על המלכים של הצפון: הזאבים של ליגת חמ"ד סל

author-image
עד חצי הגמר: בשדה יעקב מתכוננים לשנה הבאה
  ישיבת תקוות יעקב משדה יעקב. באדיבות המצלם

רגע לפני גמר ליגת חמ"ד שייערך מחר (חמישי) בין הימלפרב ירושלים לישיבת גבעת שמואל, אנחנו חוזרים אחורה לישיבת שדה יעקב שלמרות הרבה קשיים, אבל עם הרבה רוח לחימה וכישרונות, הגיעה השנה עד חצי הגמר.

כזכור, הזאבים מהצפון הגיעו לגמר שנה שעברה והפסידו להימלפרב. בראיון לסרוגים, מספר מנהל הנבחרת יאיר הראל, על הקבוצה הכישרונית והדרך שעברה בלי אולם ספורט ובלי מתקנים – הכי גבוה שרק אפשר.

הראל, מורה לחינוך גופני ומרכז את המקצוע בישיבה, עובד בנוסף גם בפיקוח במשרד החינוך וממונה על 21 בתי ספר בנושא זה"ב – זהירות בדרכים, וממונה על הנגישות בבתי הספר בחינוך ההתיישבותי.

ניהול הנבחרת של שדה יעקב 'נפל על כתפיו' בכל מה שאפשר לדמיין: "כל הפרוייקט הוא שיגעון של התלמידים ביחד עם הנהלת הישיבה", אומר הראל, "והבחורים הראו רמה גבוהה בישיבה שאין בה מתקנים, ואין בה אפילו אולם". הראל סיפק את כל המעטפת כדי שלנבחרת יהיה מקום להתאמן ודרך להתקדם.

עוד מוסיף הראל, שהנהלת הישיבה שבראשה עומד הרב מלאכי קופמן, עשו מאמצים ושינויי מערכת וגם השקיעו במערך ההסעות.

יאיר הראל, מנהל הנבחרת. באדיבות המצלם

אפשר אולי לראות את ההבדלים בין נבחרות עם מאמנים מקצועיים ועם ניסיון לבין נבחרות בלי מאמן. שדה יעקב היא דוגמא לכך. בלי מאמן, הנטל נפל על השחקנים בקבוצה.

בחצי הגמר זה לא היה מספיק, ומול הקבוצה האימתנית גבעת שמואל הם הפסידו 85-76, אבל התוצאה לא משקפת בהכרח את הלחימה שהייתה על המגרש. במשחק עצמו נבחן משחק הגארדים של שדה יעקב מול הגבוהים של גבעת שמואל.

האריות מהגבעה פתחו עם הובלה אופיינית את המשחק, אבל בדקות האחרונות לפני המחצית העלו בשדה יעקב הילוך עד למהפך שקבע תוצאת מחצית בהפרש של כמה נקודות. הפער עוד נמשך עד 3 דקות לסוף הרבע השלישי 59-52, אבל אז המתקפה של גבעת שמואל באה לידי ביטוי והפער החל לרדת עד למהפך, והאריות מהגבעה ניצחו את הזאבים מהצפון.

לאורך כל המשחק נבחן משחק הגארדים המטורף של שדה יעקב אל מול הגבוהים של גבעת שמואל, כאשר האריות בסופו של דבר הכריעו את הזאבים.

להראל יש ביקורת רבה על השיפוט במשחק, "זה היה בידיים שלנו", הוא אומר. על הנייר הבחורים מגבעת שמואל פייבוריטים: "יותר חסונים וגבוהים – השחקנים שלנו נראו כמו אחים קטנים לידם. אבל ידענו לעשות התאמות".

הביקורת של הראל היא על השופט "שלקח על עצמו יותר מדי". לדבריו, השופט הרחיק את המאמן של גבעת שמואל ולכן היה צורך אח"כ בפיצוי בעבירות, והשחקנים מהצפון קיבלו עבירות בשלב מוקדם: "השחקנים היו מרוכזים, היינו במומנטום, ואפילו הובלנו ב-10 נק' ברבע השלישי. אבל אחרי שהמאמן של היריבה הורחק והוא לא רצה לצאת והיה בלאגן, אז השופט הביא עבירות לא מוצדקות, עבירות טכניות כדי לפצות על ההרחקה".

"היינו מאוד קרובים לקחת את המשחק, להילחם מול גב"ש,  אבל השופט עשה טעות", סיכם הראל.

אין תחרות לשדה יעקב באזור הצפון

אבל גם הראל יודע שעם מאמן מקצועי וחיצוני הם היו מגיעים יותר רחוק, אבל הוא סומך בינתיים על השחקנים בקבוצה שמביאים איתם את הניסיון ומשחקים גם בליגות מקצועיות ובנוער משגב.

ובאמת הנבחרת של שדה יעקב הייתה עם פוטנציאל ענק: אורי אלפקר, נועם הסה, מתניה ברמן, אשל נוימן, מתן ליבוביץ', עילי הרוש, בניה דודאי, שוהם אלון, וגם שחר לבנון ודניאל ברום ואורי בן פורת (והצעיר העולה טל רבהון מכיתה ט' שהיה חבר נבחרת מהספסל).

מי שניהל את המשחק בפועל היו אלפקר, הסה וברמן – שהיו אחראים על האימונים לפני וגם את ניהול המשחק.

הנהלת הישיבה בשיתוף פעולה עם הראל סיפקו לנבחרת את כל המעטפת שהם היו צריכים: הנהלת הישיבה דאגה להסעות ולהשלמת לימודים ומבחנים, והראל דאג לאולם למשחקים ואימונים וקשר ופגישות עם הגורמים בליגת חמ"ד סל. ביחד הם הביאו להם את המעטפת המלאה כדי שהתלמידים יהיו מרוכזים בכדורסל נטו.

אבל לישיבה בצפון עדיין לא פשוט לשחק בליגה ארצית – במיוחד כשהאולם חיצוני לישיבה (אין אולם בישיבה!) והקהל לא תמיד יכול להגיע, וגם ההסעות למרכז עולות סכום לא מעט.

ישיבת שדה יעקב גם יחסית קטנה, 310 תלמידים בלבד, והמגבלות לשחקנים מכיתות י' עד י"ב בלבד גם הקשו על מציאת הנבחרת הטובה ביותר (כמו במקרה של טל רבהון שלא יכל לשחק). הם ביקשו חריג אבל ללא הצלחה. אגב, נתון מעניין, בישיבה יש 100% גיוס לצבא, והחינוך שם לערכים ומסירות גבוה במיוחד.

אבל למרות הכל, ולמרות כל הדרך הקשה, סגנית אלופת שנה שעברה הגיעה השנה לחצי הגמר: "למרות ואף-על-פי, הרצון של התלמידים הביא אותם הכי גבוה. החבר'ה הם משובחים, עם איכות וכישרון ורוח, וביחד הם קבוצה אמתית: קוד התנהגות, ארגון, תלבושות והכל".

הראל מקווה שעם הזמן הספורט בישיבה יתפתח יותר, והצלחת הנבחרת בכדורסל תוביל לעוד פתיחת ענפים נוספים, שבסופו של דבר זה ישרת את התלמידים.

כמו בכל נבחרת  צריך גיבוי מההנהלה, ולמזלה של שדה יעקב ראש הישיבה הרב מלאכי קופמן ביחד עם מנהל התיכון הרב בועז מנצורה הביאו גיבוי מלא כדי שהנבחרת תצליח.

בסופו של יום, הזאבים מהצפון הגיעו לחצי גמר, ובאזור הצפון הם בלי תחרות על הכתר ולתואר "ראשי הבית הצפוני". לקראת העונה הבאה בישיבה מתכוננים לקחת את ההפסד בחצי הגמר בשביל להגיע בפעם הבאה עד הסוף ולהביא את הכתר לצפון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו