פסגת טראמפ וקים: "לצפון קוריאה עתיד משגשג"

פסגת טראמפ וקים: "לצפון קוריאה עתיד משגשג"

בשעה זו נפגשים בווייטנאם שליט צפון קוריאה ונשיא ארה"ב בניסיון להשיג התקדמות בפירוק צפון קוריאה מנשקה הגרעיני. "נהפוך את צפון קוריאה למוקד כלכלי מוביל" צייץ טראמפ. שידור חי

author-image
פסגת טראמפ וקים: לפרק את צפון קוריאה מנשקה
  (צילום: דוברות הבית הלבן)

הפסגה ההיסטורית יוצאת לדרך: בשעה זו (רביעי) נפגשים בהאנוי, בירת וייטנאם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליט צפון קוריאה קים ג'ונג און. הפגישה החלה סמוך לשעה 13:30 (שעון ישראל). בפתח פגישתם, נשאל טראמפ על ידי עיתונאים אם הוא חוזר בו מכוונתו לפרק את צפון קוריאה מנשקה הגרעיני והשיב בשלילה. שני המנהיגים יישבו לארוחת ערב משותפת, ומחר יקיימו פגישה נוספת.

בהצהרה לעיתונאים אמר טראמפ לקים: "זה כבוד להיות יחד, הוועידה הראשונה שלנו הייתה מוצלחת – וזאת תהיה לא פחות, הקשר בינינו חשוב. יש לצפון קוריאה פוטנציאל ענק ובלתי מוגבל. נעזור לפתח אותו"

צפו בשידור מהאנוי: 

בחשבון הטוויטר שלו צייץ הבוקר טראמפ: "וייטנאם משגשגת כפי שמעט מקומות על פני כדור הארץ משגשגים. לצפון קוריאה צפוי עתיד זהה ומהר מאוד – אם תתפרק מנשק גרעיני. הפוטנציאל הוא אדיר, הזדמנות גדולה, כמו כמעט בשום מקרה אחר בהיסטוריה, לידידי קים ג'ונג און. נדע די בקרוב. מאוד מעניין!".

בציוץ נוסף הלין טראמפ על הסיקור התקשורתי של הפסגה והתייחס שוב לפגישתו עם שליט הצפון: "קים ג'ונג און ואני עושים מאמץ גדול מאוד למצוא פתרון בעניין הפירוק מגרעין ואז להפוך את צפון קוריאה למוקד כלכלי מוביל", כתב.

(צילום: דוברות הבית הלבן)

לפני מספר חודשים, נפגשו טראמפ וג'ונג און בסינגפור, כחלק מהמאמצים לסיים את הטחת העלבונות ואיומי המלחמה בין ארה"ב וצפון קוריאה. אותה פגישה נועדה בין השאר לפרק את צפון קוריאה מנשק גרעיני, אולם על פי הדיווחים, המשטר הקוריאני לא ביצע צעדים משמעותיים בנושא. למרות זאת, חצי האי הצפוני נמנע בחודשים האחרונים מביצוע צעדים מתריסים כלפי המערב, כמו ניסויים גרעיניים וצבאיים מאיימים כפי שנקט בעבר.

הפסגה הנוכחית של טראמפ והשליט הקוריאני, תנסה להשיג התקדמות נוספת בדרך לפירוק צפון קוריאה מנשקה הגרעיני. גם אם לא תושג התקדמות של ממש בפירוק המשטר הצפון קוריאני מנשקו הגרעיני, טראמפ מקווה להשיג המשך לשקט היחסי שנרשם בחודשים האחרונים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
העלילות נגד הקורבן כולם שקריות ומופרכת מהיסוד, שהומצאו על ידי חבורת נוכלים ואינטרסנטים, שלא מפסיקים להתעלל בקורבן שנים ע גבי שנים רגע רגע, באכזריות שאין כדוגמתה.
בעילום שם | 27-02-2019 15:45
מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה. צריכים להפסיק את הפצת השקרים והשיימנג. תהיו טובים תתמכו בטוב. לא הצליחו להורגו, ניסתה בתאונות והרעלות ומעצרים, והפצת שקרים, הוא תמיד שימש בתפקידים ציבוריים, המפיה חושבת שרק אם הוא בארץ הוא קיים. הרעים תמיד הפיצו שקרים על הטוב מה שהם, שלא יבינו שהם הרעים והנוכלים והוא הטוב האמיתי. והוא הצודק בהכל. ומעלילים עליו מה שהם, ומה שהם מתכננים. מדינה רעה לא יכולים בלי לפזר השמצות שקריות במה שהם בחושבם שכך לא יבינו את נוכלותם.