בגלל עבודתו: השמאל דורש לפסול את מועמדות בן ארי - סרוגים

בגלל עבודתו: השמאל דורש לפסול את מועמדות בן ארי

חברת הכנסת סתיו שפיר ממפלגת העבודה, פנתה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את מועמדותו לכנסת של יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית', מיכאל בן ארי, זאת בשל עבודתו בישיבת 'הרעיון היהודי'

author-image
בגלל עבודתו: השמאל דורש לפסול את מועמדות בן ארי
  (צילום: אמיר לוי/ פלאש90)

חברת הכנסת סתיו שפיר ממפלגת העבודה, פנתה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את מועמדותו לכנסת של יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית', ד"ר מיכאל בן ארי, זאת בשל עבודתו בישיבת 'הרעיון היהודי' מיסודו של הרב מאיר כהנא.

במכתבה לשופט מלצר כותבת שפיר: "אבקש להביא בפניך כעת את חברותו הבכירה והיותו ממייסדיה של ישיבת 'הרעיון היהודי' ששמה מופיע ברשימת ארגוני הטרור בארצות הברית ומייסדה, מאיר כהנא, אף הורחק מכנסת ישראל ונאסר עליו להתמודד אליה בשל אותה פעילות ממש. מעבר לחברותו והיותו אחד ממייסדי העמותה, נבחר בן ארי באחרונה לשמש כחבר בוועדת הביקורת שלה – מה שמוכיח את הקשר הישיר והאינטנסיבי שלו לעמותה ורעיונותיה הבזויים".

"מכובדי", כתבה שפיר, "אנא שקול בדחיפות ורצינות את סימון הקו הברור בין מה שאסור ומותר בדמוקרטיה הישראלית. לא יתכן שמי שקורא לטרנספר, הפרדה גזעית בין יהודים ללא יהודים, פגיעה אלימה בלא יהודים ושותף לארגונים שארצות הברית, שותפתנו החשובה ביותר בעולם, מגדירה כארגון טרור של ממש – יכהן בכנסת ישראל. לא בכדי נתן המחוקק בידיך את הכוח לפסול מועמד המעורב בהסתה חמורה לגזענות. מקרה מובהק זה הוא גבול שאסור לחצות ואני מפצירה בך לפעול לשמירתו בהקדם".

בתוך כך, מפלגת מרצ פנתה לחברי וועדת הבחירות בכדי להצטרף לבקשת המפלגה לפסילת רשימת 'עוצמה יהודית' לכנסת. בכדי לדון בפסילה צריכים להצטרף לבקשה כ- 12 חברים בוועדת הבחירות. באמצעות הפנייה שהוגשה היום, מרצ מקווה להשיג את המספר הדרוש על מנת לעתור כנגד הריצה של עוצמה יהודית לכנסת.

בעתירה נכתב בין השאר: "המשיבים אף פעלו כדי ללבות את היצרים בזירות שונות. כך לאחר פיגועי טרור, עת ניצלו באופן ציני את רגשות הפגיעה כדי להסית לפגיעה באוכלוסייה הערבית ולקרוא קריאות עידוד לכך, עת ניצלו את מעמדם במגרשי הכדורגל ובזירות אחרות כדי לקרוא לביזוי שיטתי ומכוון של האוכלוסייה הערבית, הן בניסיונות החוזרים ונשנים "להחיות" את דמותו ומשנתו של הרב כהנא, שתנועתו הוכרזה כארגון טרור, והן באמירות לפיהן אמנם ניתן לסגור את המבנים והמוסדות של תנועת כך, אך לא ניתן לשבור את רוחה".

עוד נכתב בעתירה: "בעשותם כל אלה, פעלו המשיבים באופן שיש בו כדי להסית הציבור לגזענות בזויה ופסולה. לאור כל המתואר, מבוקש בזאת מוועדת הבחירות הנכבדה לקבוע כי המשיבים מנועים מלהתמודד בבחירות לכנסת העשרים ואחת, עד שיתחייבו לסור מדרכם ולנהוג בהתאם להוראות הדין ועקרונות היסוד של מדינת ישראל".

ממפלגת 'עוצמה יהודית' נמסר לסרוגים: "עתירת מר"צ ומכתבה של ח"כ סתיו שפיר מביכים וניכר שלא התקבל יעוץ משפטי לפני שניסחו את העתירה ואת המכתב. לבקש לפסול את ד"ר בן ארי בגלל ביקורת על בג"צ או לפסול את עו"ד בן גביר בגלל שייצג בתיק דומא ואמר שאסור להגדיר את התיק כתיק של טרור זה עלבון לעולם המשפט וניכר שמרצ והעבודה במצוקת מנדטים ולכן מנסים לעסוק בגימיקים במקום במהות".

"שוב מתברר שמפלגות שמתהדרות בחופש הביטוי מתגלות כצבועות ומתחסדות וכפי הנראה בעיני מרצ לגיטימי לבקר את את אבו מאזן מעודד הטרור אך לא לגיטמי שבכנסת ישבו אוהבי ישראל הפועלים למען מדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
אני איתך
שרון | 25-02-2019 18:05
אני איתך אבל לא בטוח שזה יצליח
2
די נמאס לציבור ממשועממי מפלגת העבודה
אריק | 25-02-2019 18:07
יא יא פינק שלי יחימוביץ סתיו שפיר תעזבו כבר את עוצמה יהודית . הציבור בז לכם ולא רוצה אתכם בכנסת . עם ישראל צריך עוצמה לא את מפלגת העבודה .
3
חצופה
פנחס | 25-02-2019 18:07
מה עם טיבי וחבריו? הם צדיקים? אותך צריך להעיף שניצלת מצוקות של אחרים כדי להיבחר
4
ותמר זנדברג
אורי זרי | 25-02-2019 18:11
כן כשרים לכנסת?! מנכל בצלם ובת זוגו....
5
אז מותר להתמודד אבל לא להיבחר?
אני | 25-02-2019 20:07
עוצמה יהודית מתמודדת כבר ב3 מערכות בחירות. מסתבר שזה חוקי כל עוד לא נבחרת ואשכרה נכנסת.
6
מכתב שפיר
אלי | 25-02-2019 22:47
סתיו אני מקווה שמצבך שפיר . כי את לא מבינה שעוצמה יהודית. תשמור עלינו מול האוייב הערבי. למה את לא עוצרת נגד המפלגות הערביות שחחלקם כבר סרחו ונבלתם יצאה החוצה. דוגמת עזמי בשארה . שברח לקטאר אחרי שכמעט נתפס בסיוע לחחיזבלאה נדמה לי. בסאל רטס שבכלא על סיוע למחבלים.. תעשי. טובבה לכי תלמדי את ההיסטוריה של העם היהודי . ובבחירות הבאות את תבחרי עוצמה יהודית.
7
מי הנציג השלישי של עוצמה יהודית?
אני | 25-02-2019 23:55
ובאיזה מקום הוא?