יואב גלנט באולפן סרוגים: "נותן לגנץ ולפיד שנה עד להתפרקות"

יואב גלנט באולפן סרוגים: "נותן לגנץ ולפיד שנה עד להתפרקות"

השר יואב גלנט הגיע לאולפן סרוגים, מדבר על המעבר מ'כולנו', על מפלגת כחול לבן ומתייחס גם לגבי אשכנזי: "מציע להחיל את הסטנדרטים החמורים שמחילים על נתניהו גם על אנשים אחרים"

author-image
גלנט מעריך: "נותן לגנץ ולפיד שנה עד להתפרקות"
  (צילום ועריכה: אריאל ליבא)

בחירות 2019. השר יואב גלנט (הליכוד) מתארח באולפן סרוגים: על כניסתו של גבי אשכנזי לפוליטיקה אמר: "אני מציע בעיקר לכלי התקשורת וגם לאחרים, להחיל את הסטנדרטים החמורים שהם מחילים על נתניהו גם על אנשים אחרים ולבדוק דברים מוכחים ודברים מוקלטים, אני מציע לכל אחד לעשות גוגל. גם לסטנדרטיים המוסריים יש ערך".

על כולנו שמתנדנדת על אחוז החסימה אומר גלנט: "אני חושב שהם עשו דברים טובים ואני מאחל להם בהצלחה. הציבור מתעניין במה שהוא מתעניין וזה לא קשור לתוצאות, אני מקווה שהציבור יעריך את זה בקלפי"

לגבי גבי אשכנזי: "אני מאז ומעולם שמתי את ענייני המדינה מעל לנושאים האישיים עבורי תמיד היה מדינת ישראל, צה"ל והיום זה מדינת ישראל, צה"ל, הליכוד, יואב גלנט הרבה אחורה ולכן אני לא הולך לרתום עניינים אישיים לתוך הדברים.

אני מציע בעיקר לכלי התקשורת וגם לאחרים להחיל את הסטנדרטים החמורים שהם מחילים על נתניהו גם על אנשים אחרים ולבדוק דברים מוכחים ודברים מוקלטים, אני מציע לכל אחד לעשות גוגל ולסטנדרטיים המוסריים יש ערך".

שנה עד להתפרקות מפלגת כחול לבן

גלנט התייחס למפלגת כחול לבן שהושקה רק ביום חמישי האחרון: "אני נותן לחבילה המוזרה הזאת שנה עד להתפרקות וזה יהיה מספסלי האופוזיציה, יש מאבק בין גושי, גוש הימין מול גוש המשאל, אנחנו חייבים לעשות כל מאמץ בשביל לשמר את גוש הימין בשלטון. אני זוכר את עצמי כמח"ט בשנת 93 אחרי שחסלנו מבוקשים ואספנו את כלי הנשק שלהם ובוקר בהיר אחד הודיעו לנו שיש הסכם שקוראים לו אוסלו כנסו מאות פלסטינים חמושים ומאותו רגע אבדנו שליטה. כל זה הגיע מנשק פלסטיני שהגיע למקום, זאת תולדה של החלפת שלטון ימין שהתבצעה ב92 אני מציע לא לחזור על הטעות".

כשנשאל על כך שתמך בפתרון 2 המדינות הבהיר: "ממערב לירדן יכולה להתקיים רק מדינה אחת ויותר מזה כשמסתכלים על הסכמי אוסלו הפלסטינים שטחי יהודה ושומרון לא רק שטחי אבות, מדובר על מאבק שהוא מתמשך עם הפלסטינים, הדבר השלישי ששטח יהודה ושומרון מהירדן ועד ירושלים הוא מרחב ההגנה".

לא מכיר את תכנית טראמפ

לא מכיר את התכנית של טראמפ, "אני לא נחשפתי ולא מכיר אחרים שנחשפו מכיר אנשים שאמרו שנחשפו, האמריקאים שומרים את זה מכל משמר, אחרת, אין סודות במדינת ישראל בן יותר משני אנשים. מדרך כלל תכנית זה שם קוד לוויתורים מצד ישראל ולכן חשוב שבהנהגה תשב ממשלת ימין, עם אנשים שיודעים לא רק להיאבק על דעתם ולא רק מחזיקים בצד האידאולוגי, אלא גם מכירים את הסיבות שיכולות לעצור את התהליכים ולהתנגד בצורה מנומקת".

כל קול שלא הולך לליכוד הוא מבוזבז

במאבק בגוש הימין אומר גלנט: "הליכוד צריכה להיות המפלגה הגדולה ביותר וזה מאבק לא פשוט והדבר השני- הגוש צריך להיות הגדול ביותר ולכן כל קול שלא הולך לליכוד הוא קול מבוזבז ואם לא מצביעים בכלל , אז זה קול שהולך לצד השני והסיכון הוא גדול". לדבריו, "ההבדלים יכולים להיות מנדט או שנים לכאן או לשם. בהקשר הזה אין לנו את הפריבילגיה להצביע במרכאות בשני פתקים, אחד כאילו לליכוד והשני למי שאני רוצה. התוצאה יכולה להיות מאוד בעייתית", הוא מדגיש.

גלנט הזכיר את ברית האחים בין בנט לבין לפיד "הם אכפו על ראש הממשלה בנימין נתניהו דברים שהוא לא בטוח שרצה בהם". לבסוף התייחס לחיבור שזוכה למתקפות עם עוצמה יהודית: "השמאל מנסה להקים גוש חוסם על 12 מנדטים מהרשימה המשותפת עם אנשים שנגד קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. הם נישה שאני מניח שלא יהיו מיוצגים בממשלה".

תקף את העבודה: "בתקופת הרצוג, הובילה מהלך של חתימת הסכם עודפים הערבים לא הסכימו נאה דורש נאה מקיים". על טל רוסו: "אחד שעשה שירות צבאי והוכיח את עצמו ותרם את מיטב שנתו, אני מיניתי אותו לתפקיד, מינינו ארבעה אלופים, אביב כוכבי וטל רוסו שמונה לאלוף פיקוד דרום. למפלגת העבודה יש דרך. זה לא רעיון מעורפל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
את השטח שגנבת כבר החזרת?
טובל ושרץ בידו | 24-02-2019 19:42
השמועה אומרת שלא.
2
הערכה נגדית
בהצלחה | 24-02-2019 19:48
תוך שנה כתב אישום נגד ביבי לאחר שימוע. כחלון פורש, הממשלה נופלת, קרב הירושה בליכוד בשיאו. גדעון סער נגד ישראל כץ, נגד גלנט, נגד ארדן, נגד מירי רגב.
3
אני ישן בשקט. כי יש לביבי ממלא מקום והוא גלנט
עידו 2 | 24-02-2019 20:08
לגלנט יש המון תכונות הדומות לתכונות של ביבי. ובנוסף גלנט עמד להיות רמטכ''ל לולא הטריקים שעשה לו כחלון המושחת
4
שיעממתם אותנו, תביאו דברים מעניינים.
#רק זהות בקלפי | 24-02-2019 20:13
תעשו ראיון עם דר רונית דרור, נחנקנו מהגנצים והגלנטים.
5
שנה?
שוקי | 24-02-2019 21:57
זה המון זמן. כמה אפשר להרוס בשנה. שה' ישמור אותנו.
6
חיזוק לביבי
אבו נאצר | 24-02-2019 22:48
גלנט, איש יקר, ערכי ובעל שיעור קומה לאין ערוך.