הדתיים בורחים: יש לנו וואחד משבר אמונה - סרוגים

הדתיים בורחים: יש לנו וואחד משבר אמונה

בעקבות התגובות למאמר אתמול, עורך עולם קטן יוסף רוסו קורא לחברי הכנסת להתעורר. "אתם מנציחים את זה שכדי להיות כלל ישראלי צריך לוותר על הבית. אתם רוצים להגיד לנו שהבית שלנו עם האמונה הוא לא כלל ישראלי? זה וואחד משבר אמונה"

הדתיים בורחים: יש לנו וואחד משבר אמונה

בעקבות המאמר אתמול שאלו אותי אתמול שוב ושוב למה את כל הטענות על חוסר היכולת להתאחד מטילים דווקא כלפי הבית היהודי והאיחוד הלאומי. למה לא לוחצים על עוצמה יהודית לוותר ולהסתפק במקום ה-6?

יש כאלה שהולכים אפילו קצת יותר רחוק, ורוצים שידרשו מהם לא לרוץ בבחירות, כביכול מתוך סוג של אחריות לאומית שכזאת. מסביב לטענה הזו עוד מהדהדת האמירה החצי צינית חצי רצינית שקוראת לביבי לאסוף את שרכי המחנה כביכול. כמה שזה מעליב, זה נאמר כבר כמה פעמים לבושתנו.

במקביל ולאור השמות מעוררי הקנאה כביכול שבנט לא מפסיק להנחית לרשימתו באו אליי לא מעט חברים בטענה מדוע בעצם לא מתעסקים עכשיו בלגדף את נפתלי בנט. הרי עכשיו מתחדד עוד יותר מנקודת הפרישה לפני חודש, הנזק שהוא עשה לימין; עכשיו רואים כי בניגוד להבטחותיו שלא לזלוג למצביעי הציונות הדתית, בפועל הוא גילה שלאסוף קולות מהליכוד ומיאיר לפיד זו לא משימה קלה כפי שחשב ובסוף כצפוי הוא נאבק על אותו סל קולות עם הבית היהודי.

אנחנו מאמינים שמהרב רפי ובצלאל תצא הבשורה

איכשהו יוצא שלכל הטענות האלה יש בסוף תשובה אחת. כן, אנחנו פונים דווקא לרב רפי פרץ ולבצלאל סמוטריץ', כי אנחנו עד הרגע האחרון רוצים בכל זאת להאמין שדווקא מהם תצא בשורה. לא מביבי ולא מבנט וגם לא מאיתמר בן גביר. נותרנו עם טענות דווקא אליהם כי אנחנו עד הרגע האחרון לא רוצים לנפץ לעצמנו את האמונה שאנשי תורה מסוגלים לגלות הנהגה. לא הנהגה מגזרית ותת מגזרית ותת-תת מגזרית, אלא הנהגה של מחנה. בעזרת ה', כך גם אפשר יהיה לראות שאנשי אמונה ראויים להנהגת המדינה. אתם, הרב רפי וסמוטריץ', או מחליפיכם.

נראה שמה שאתם לא מספיק מבינים הוא שאם נגלה בעוד יממה שלא הצלחתם, זה יגרום לנו משבר אמוני. המסר של אי ההצלחה הזה הוא שאנשי קודש לא מסוגלים לגשת לסוגים שונים של מפלגות קטנות, שמייצגות אוכלוסיות כאלה ואחרות, בסגנונות יפים יותר ופחות, ליברליים ושמרנים קיצוניים משני הצדדים – ולפתוח באופן ישר ופשוט את הדלת לכולם.

לתת להם להרגיש באמת בבית, כי זה באמת הבית שלהם. המסר הזה שאנשי אמונה לא מסוגלים לעשות את זה עדיין, הוא לחלוטין משבר אמונה. רצתה המציאות ולא הניחה לכם לרוץ עם הסיסמאות האלה לקמפיין ולגלות שאף אחד לא קונה אותן, לפני שתיבחנו בהן באופן הכי פשוט עוד לפני שיוצאים לדרך.

מצביעים ציוניים עם אמונה התפזרו לליכוד וליאיר לפיד וכעת גם לנפתלי בנט לא כי הם כועסים על מישהו או בגלל שמישהו שם כוכב יותר מסמוטריץ' או מהרב רפי; אלא כי הם במשבר אמון ביכולת של מפלגה ציונית עם אמונה, להנהיג מחנה רחב ובטח להנהיג מדינה. אתם מבינים איזה כואב יהיה למי שעוד נותר כאן, לגלות שהוא חיכה כאן ונשאר נאמן, לשווא?

זה וואחד משבר אמונה

דיברתם לא מעט על איזה מסר חינוכי זה שהמנהיג הפוליטי של הציונות הדתית דאז לוחץ ידיים לבנות וכל מיני כאלה, ושעכשיו הנוער מסתכל ורואה בזה דבר לגיטימי. אבל במחילה, אם מתעקשים לדבר על נזק חינוכי מהסוג הזה, הרי שאתם מעבירים מסר חינוכי מזיק חמור יותר: אתם מנציחים את הרושם שאנשי קודש מסוגלים לדבר לפלח מאוד מסוים של אוכלוסייה עם אותה תפיסת עולם מדויקת כשלהם, ושרק מי שקצת משתחרר מעול של כללים של דוסים, יכול לפנות להנהגה רחבה. אתם מנציחים את זה שכדי להיות כלל ישראלי צריך לוותר על הבית. אתם רוצים להגיד לנו שהבית שלנו עם האמונה הוא לא כלל ישראלי? זה וואחד משבר אמונה.

בבקשה, הרימו את הסנטר אחד של השני והביטו מסביב – יש 15-20 מנדטים של אנשי אמונה שהתפזרו למרחב – תניחו לרגע ל4-6 שסביבכם. הם מאוד לא יאהבו את זה בהתחלה. הם יגידו שאתם לא מספיק דואגים למקומות של הרשימה שלכם והם יגידו שאתם שוכחים את צרכי המגזר.  חברי הכנסת וחברי הרשימות שלכם יזעמו שאתם מוותרים על המקום שלהם, ואתם בבקשה תביטו רחב רחב, ותסתכלו לכולם בעיניים בענווה. תחברו כל מי שרק אפשר, לא מתוך קטנות אלא מתוך ביטחון בצדקת הדרך.

דווקא אתם מכולם. לאיתמר בן גביר יש כמות מנדטים, אמנם לא מבוטלת, אבל מאוד ספציפית שמזדהה איתם. כך גם לאלי ישי. אבל אתם – החבורה שחושבת כמוכם היא ענקית, אבל כולם עזבו. לא כי הם לא כדמותכם, אלא כי הם לא מוכנים להיות בבית שהשריר הכלל-ישראלי מנוון בו. בלי שאיפה מוצהרת וברורה להנהגת המדינה, אין להם מה לעשות כאן.

בגלל זה אנחנו מציקים לכם. רק לכם. עד הרגע האחרון שעוד אפשר. תרימו ראש. תפתחו שורות באופן רגוע ובוטח. תקראו לכולם. יש כל כך הרבה דברים שיכולים בחודשיים האלה לשכנע שאתם ראויים לכלל ישראליות ולהובלת מחנה גדול. לא צריך חוגי בית או קמפיינים במיליונים; צריך להיות כאלה בלי זיופים.

==

יוסף רוסו הוא עורך 'עולם קטן'

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
הוצאתי לי את המילים מהפה
עברתי לליכוד | 19-02-2019 11:59
אכזבה ענקית ממנהיגים. משבר אמונה? לא. אמונה היא בקבה הקבה רואה כמה אנחנו צמאים לאחדות, כמה צער יש בציבור הטוב שלנו על הפילוג, והוא משגיח עלינו. אנו מצביעים לטובת העם שלנו במפלגות שבחרנו לפי צו מצפוננו.
פוליטיקה וויכוח על הדרך. מה הקשר משבר אמונה ?
ישווי לון בנוקב | 19-02-2019 13:27
גם אם מישהו מעוצמה משלם למישהו כדי שיכתוב כמה משהוהים... [או שמעצמו עלה לו לראש משהוהים..] עדיין פרופורציות ושפיות לא יזיקו...
2
מה תעשה הצטרפות 'עוצמה' ?
יצחק | 19-02-2019 12:01
עכשיו, עם כל השמות הנוצצים של בנט, הצטרפות עוצמה תרחיק הרבה דתיים לכיוונו- מהרב מדן ועד שרידי 'מימד'.
אף אחד לא מסתנור מהשמות שמצטרפים לבנט
ליצחק | 19-02-2019 18:42
אולי אתה מסתנור אבל אני לא !! מי שמצטט במדן ומימד שיהיה לו לבריאות-זה לא אנו !! אנו בוחרים בעוצמה בין שתצטרף לבית או לעוצמה עצמה
יש מי שמעדיף יהדות ושפיות על פני עוצמה ושפלות
לדו | 19-02-2019 13:30
וט
3
בעיקרון כולם רוצים אחדות הויכוח רק על המחיר
א | 19-02-2019 12:02
כמו הסיפור על הבחורה שהסכימה לצאת עם גבר תמורת מיליון שקל אז הוא שאל ותמורת מאה שקל? היא כעסה וענתה לו: מה אתה חושב שאני?? אמר לה: על זה כבר הסכמנו עכשיו מדברים על המחיר
לא מבין את הוויכוח מתימטית
ידידיה | 20-02-2019 11:50
אני לא מבין את כל הוויכוח, למה לא לעשות חשבון פשוט בהנחה שהדיווחים רציניים ובדוקים. באתר כיפה דווח שההצעה לעוצמה הייתה מקומות 4 ו-8 אם מתבססים על אותם סקרים הרי שללא עוצמה האיחוד/בית משיגים 5-6 מנדטים. עוצמה 2-3 מנדטים שלא עוברים את % החסימה! מה הבעייה לעוצמה יהודית לקחת סיכון מאד קטן ולרשום לעצמת זכות גדולה בשמים בעניין אחדות ישראל ולהסכים למקום ה-8 במקום ה-7? האיחוד לכל בער דעת יביא קולות מעבר לסכום המתימטי של כוחן המוערך בסקרים, כך שגם המקום ה-8 בתסריט מאד מציאותי יכניס נציג עוצמה שני לכנסת. האם העלבות וחשבונות אגו יועילו להרמת קרן האוחזים בתורת ישראל???
4
בגבעת האולפנה הם ידעו להתפשר-תמורת 120 מיליון
אלה הבית אלניקים | 19-02-2019 12:09
אבל בשביל עוצמה לא יזוזו מטר
לא צריך לשאול את יהודה יפרח-כולם יודעים על
נאוה | 19-02-2019 18:45
ההתנהגות הבזויה של אנשי בית אל בראשות הרב מלמד. שזרקו אנשים מביתם תמורת הבטחת כסף ובניית בתים לישיבה בבית אל וללומדים בה . וכל זה סידר ביבי - אז תחשבו לפני שתצביעו לליכוד .
אתה לא יודע? אתה לא מהמגזר?
הקומבינה הגדולה | 19-02-2019 14:11
תשאל את יהודה יפרח הוא עשה תחקיר אך גנז אותו
אשמח שתפרט על גבעת האולפנה
יהודי | 19-02-2019 13:14
מה קרה שם ומי המעורבים
5
כל מילה בסלע
כל מילה בסלע | 19-02-2019 12:33
כל מילה בסלע
6
אשריך - נכרים דברי אמת
מסכים | 19-02-2019 12:56
א
7
:)
איך רוסו דומה ליואלי | 19-02-2019 13:50
ק
8
יוסף רוסו - אבדת גובה ואבדת את הסבלנות
נדביה | 20-02-2019 1:14
מי שחושב שנציגות של הציבור הדתי יכולה להנהיג את הציבור בישראל חי בסרט ומזלזל בעם ישראל . לא בנט ולא יפעת ארליך יביאו את הישועה לעם ישראל . מי שאינה מכסה את ראשה כאשה נשואה שזו הלכה פשוטה לכל הדעות והעדות בישראל לא תביא ישועה לעם ישראל ומי שמוכן להכיר בזוג גברים כמשפחה לא יביא שום ישועה לעם ישראל .צריך בעניווה להודות שיש עוד דרך ארוכה מאוד לציבור הדתי לאומי עד שישמש דוגמא לדורות הבאים וממילא לכלל ישראל.סבלנות ..... !
9
אם השמאל יתקרב לשלטון אני עוזב לקנדה
יורד | 04-03-2019 16:00
מפחיד לי להיות בטרור של שנת 2004
10
בלי זיופים
אלי יוסף | 29-05-2019 8:21
בלי זיופים מה בעצם קורה ? היו בחירות. ליברמן יכול עכשו לכאורה לשוב למשרד הבטחון עם יתר סמכויות; ניתן למשל לקדם את חוק הגיוס בצורה הדרגתית. אך לא : ליברמן יודע שראש הממשלה לא יכול לכפות על המפלגות החרדיות לקבל את התנאים שלו. אז מה, אם כן, המשחק ? מה בעצם קורה ? מה כל הבלבול הזה ? מסופר , שכאשר בנו את מגדל בבל, כאשר לבנה היה נופלת תוך כדי תהליך הבניה - בכו , אך כשאדם היה נופל - נשארו אדישים. ואז פעולת ה' היתה לבלבל להם את השפה. כשאנו, בימינו, אדישים לקדושת החיים, גם אנחנו איננו ראויים לדבר בשפה אחד - בשפה של הלב . ואז לא ניתן לפעול ביחד. במה זה מתבטא ? בתקופה האחרונה היו כמה תאונות עבודה קשות באתרי בניין. האם אין כאן רמז ? במסעי הבחירות האחרונות התעלמו לגמרי מהסיוע הצבאי שלנו למדינות שמבצעות רצח עם ופשעים אחרים נגד האנושות. ואנחנו נהיינו אדישים לקדושת החיים.הבית היהודי הוביל את המגמה , בכנסת הקודמת היא חסמה את הצעת החוק של יהודה גליק בועדת שרים לענייני חקיקה , שכל עניינה , שנפסיק לחמש מדינות רצחניות. לקינו במחלה קשה מאוד. ופתאום, אין אפשרות לפעול ביחד. עלינו לחזור לדרך הלב, לשפה של לב. אם לא - נהרוס את עצמנו מבפנים. על הבית היהודי לערוך חשבון נפש. אחרת , נקים מפלגה נוספת שתגיד בצורה נחרצת - עם ישראל לא בנוי לחמש רוצחים ולסייע לרצח עם.. לסיכום , מוטל עלי ועלינו לעשות חשבון נפש - איך לגרום למערכת הפוליטית/משפטית להתייחס לקדושת חיי אדם, לדרך הלב !