דיווח: "ארה"ב מחבלת בתכנית הטילים של איראן" - סרוגים

דיווח: "ארה"ב מחבלת בתכנית הטילים של איראן"

עיתון "ניו יורק טיימס" חשף תכנית סודית של ממשל ארה"ב, שנועדה לחבל בתכנית הטילים האיראנית. לפי גורמים אמריקנים, ארה"ב מחדירה חומרים פגומים למפעלי הטילים- דבר שהוביל לכשלון של טהרן בשיגור של שני לוויינים

author-image
דיווח: "ארה"ב מחבלת בתכנית הטילים של איראן"
  האם ארה"ב חיבלה באיראן? שיגור הלוויין שנכשל (צילום: מתוך טוויטר)

ארה"ב נגד איראן: עיתון "ניו יורק טיימס" חשף הלילה (חמישי) כי ממשל טראמפ האיץ תכנית חשאית המחבלת בפרויקט הטילים הבליסטיים והרקטות של איראן. על פי הדיווח, ארה"ב מחדירה חלקי טילים וחומרים פגומים למפעלים ולשרשרת האספקה.

גורמי ממשל בעבר ובהווה תיארו את התכנית כ"מערכה מתמשכת" שנועדה לחתור תחת היכולות הצבאיות של טהרן ולבודד את הכלכלה שלה- זאת בנוסף לסנקציות שהוטלו על ידי הממשל האמריקני. "לא ניתן למדוד באופן מדויק את הצלחת התכנית החשאית" נטען. עוד ציינו כי הממשל האמריקני מעולם לא הכיר בתכנית באופן רשמי, אך דפוסי הפעולה החלו לפני 11 שנים- עוד בתקופת נשיאותו של ג'ורג בוש הבן, והתגברה במהלך כהונתו של הנשיא דונלד טראמפ בעקבות המתיחות בין וושינגטון לטהרן.

הפרסום בארה"ב מגיע אחרי שני ניסיונות שיגור כושלים של לוויינים איראניים לחלל בתוך חודש, ב-15 בינואר וב-5 בפברואר. על פי הנתונים העולמיים, הממוצע העולמי של שיגורים כושלים עומד על 5%- אך איראן כשלה עד כה ב-67% מניסיונות השיגור שלה- דבר שמעלה את החשש לחבלה מכוונת.

כזכור, שיגורי הלוויינים של איראן התקבלו בביקורת רבה מצד ארה"ב, שטענה כי ניסויי החלל מהווה הפרה של החלטות האו"ם. לטענת מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, האו"ם אסר על איראן לערוך ניסויים בטילים בליסטיים המסוגלים לשאת ראשי קרב גרעיניים. גם בצרפת קראו לאיראן שלא לבצע את שיגורי הלוויינים, לאחר שהנשיא חסן רוחאני הבהיר כי ייעשה שימוש בטילים לצורך השיגור. עם זאת, איראן מחשיבה את תכנית החלל שלה כעניין לאומי, והיא טוענת שהכלים שאותם היא משגרת אינם מפרים את החלטת האו"ם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו