לאחר הפציעה: הוריו של אופק טאוב יוצאים למאבק - סרוגים

לאחר הפציעה: הוריו של אופק טאוב יוצאים למאבק

משרד הבריאות הודיע על הגשת קובלנות משמעתיות כנגד ארבעה בכירים מבית החולים הדסה עין כרם בעקבות רשלנות רפואית נגד התינוק אופק טאוב. ההורים זועמים: ''עברנו 8 שנים של עינוי, והם ממשיכים לעבוד ולסכן חיי חולים''

author-image
לאחר הפציעה: הוריו של אופק טאוב יוצאים למאבק
  בית החולים הדסה עין כרם (צילום: הדס פרוש\פלאש 90)

הוריו של אופק טאוב, שנפגע קשה מרשלנות רפואית בגיל תשעה חודשים, יוצאים למאבק נגד הרופאים שפגעו בו ונגד קופת חולים מאוחדת שקידמה את מנהל בית החולים הדסה לשעבר, ד"ר יובל וייס- זאת למרות דו"ח חמור של משרד הבריאות, ולמרות שמשרד הבריאות פסל אותו מתפקיד ראש מנהל בריאות בשל חלקו באסון.

נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים במשרד הבריאות, ד"'ר בעז לב, הודיע השבוע כי התנהלותם של מנהל בית החולים לשעבר, ד"ר יובל וייס, מנהל המחלקה הכירורגית, פרופ' עז שפירא, מנהל מחלקת הרדמות לב, ד"ר גיורא לנדסברג והאח האחראי, יצחק קרא, הייתה בגדר רשלנות חמורה וכי ועדה מקצועית של משרד הבריאות החליטה פה אחד על הגשת קובלנות משמעתיות כנגד ארבעת הרופאים שאשמים בפגישה.

בועדה היו חברים לצד ד"ר לב השופטת בדימוס מיכל שריר, פרופ' טיבריו עזרי – מרדים, פרופ' גבריאל גורמן מרדים, פרופ' אריה בס – כירורג וסקולרי, ד"ר שושי גולדברג – ראש מינהל הסיעוד במשרד הבריאות, עו"ד שרה שר לב – מנהלת יחידת הדין המשמעתי, עו"ד רפי טויזר ועו"ד גדעון צוריאלי.

הדו"ח החמור מצטרף לדו"ח נוסף של משרד הבריאות משנת 2013, בו נקבע כי ניתן היה למנוע את הפגיעה הקשה. "מנהל מח' ניתוחי לב, מנהל מערך ההרדמה, מנהל בית החולים והאח האחראי על חדר ניתוח, התעלמו מהתראותיו של ד"ר יובל מרוז" נכתב. "הרשומה הרפואית לקתה בחסר כאשר לא היה כל אזכור על הנשמת הילד במצב חירום ע"י אמבו המחובר ל-co2 במקום חמצן, למרות שהגילוי נעשה טרם יציאתו של הילד מחדר הניתוח". עוד נטען כי "הדיווח למשפחה נערך באיחור רב".

"הוועדה רואה בחומרה את העובדה שלא שונה דבר במשך כמה חודשים לאחר האירוע כדי לסלק את ברז ה-co2, עקב ויכוח מתמשך בין מנהל מח' ניתוחי חזה, האח האחראי של חדרי ניתוח ומנהל מערך ההרדמה" הוסיפו. לטענת משרד הבריאות, "הנהלת בית החולים דיווחה על האירוע למשרד הבריאות באופן לקוי ובאיחור למרות שבעת הדיווח היו בידיה כל הנתונים המדויקים. לדעת הועדה בית החולים לא ערך תחקיר מעמיק בעקבות האירוע לצורך הפקת לקחים". למרות האמור לעיל, כל האשמים בפגיעה המשיכו לעבוד בבית החולים.

במקביל, ההורים התנגדו לכך שקופת החולים החליטה לקדם את ד"ר יובל וייס, זאת למרות שבשנת 2014 נפסל מינויו לתפקיד ראש מנהל הרפואה במשרד הבריאות לאחר שהלשכה המשפטית של משרד הבריאות המליצה על ביטול המינוי בשל התנהלותו שהובילה לפגיעה באופק טאוב. בפנייה לראשי הקופה כתבו ההורים כי "ד"ר וייס, מנהל ביה"ח, הוביל מדיניות של התעלמות מההתרעות החוזרות ונשנות ולפגיעה הטרגית בבננו".

"אנו מצפים כי קופת חולים מאוחדת תשעה ותפעל לפיטוריו באופן מידי של ד"ר וייס ותמנע ממנו את האחריות הרפואית והניהולית על חיי חולים לאחר שכשל באופן כה בוטה בהגנה על החולים ונמצא אשם ברשלנות רפואית" הוסיפו. לא ייתכן שמי שפשע בתפקידו כרופא ופגע פגיעה קשה בתינוק תמים יזכה לקידום ואחריות רפואית בקופת החולים".

יצוין כי פרקליטות המדינה הודיע על החלטתה להגיש כתב אישום פליליים כנגד ארבעת אנשי הצוות שמשרד הבריאות מצא כאשמים, אך בהמשך חזרה בה מהחלטתה. בימים אלו היא דנה בערר שהגישה המשפחה באמצעות עו"ד שרון ציונוב, שאמרה כי "העדויות בתיק הדירו שינה מעיני ממש. מדובר בפרשה חמורה ביותר, ולא יעלה על הדעת שרשלנות כל כך קשה לא זכתה להתייחסות המשפטית הראויה. לא נשקוט עד למיצוי הדין עם האשמים".

מעמיעד ורות טאוב, הוריו של אופק נמסר: "ההחלטה החד משמעית של משרד הבריאות להגיש קובלנות משמעתיות בגין התנהלות שהינה בגדר רשלנות חמורה הינה חשובה, ומצטרפת לדו"ח החמור של ועדת הבדיקה בראשות פרופ' כץ משנת 2013 אשר קבעה שהפגיעה המוחית הקשה והבלתי הפיכה בבננו הייתה ברת מניעה ומצאה את שפירא, וייס, לנדסברג וקרא אחראים ישירים לאסון".

לטענתם, "מי שמכנים עצמם אנשי רפואה לא בחלו בדבר, כולל התעלמות מהתראות, זיוף רשומות רפואיות, אי דיווח למשפחה, ניסיון לשיבוש הליכי משפט (לנדסברג) ועדיין כל אותם עבריינים המשיכו לעבוד במערכת הבריאות, לקבל שכר ולטפל בחולים תמימים מידי יום.בפועל שוב הוכח כי במערכת הבריאות אין דין ואין דיין וכי רופאים שפשעו ופגעו ממשיכים להיות מקודמים הגיע הזמן שהרופאים יזהרו והמדינה תיקח אחריות ותמנע את האסון הבא ובעיקר שהציבור בישראל לא יעבור לסדר היום על עינוי דין של שבע שנים, ועל יחס מרחם למי שפוגעים בילדים חפים מפשע"

"עבורנו זה כבר מאוחר אבל אנו פועלים למנוע את האסון הבא" הוסיפו. "נמשיך להאבק במסגרת עמותת אופק חזרה לחיים שהקמנו ופועלת – לשיפור מערכת הבריאות, למניעת רשלנות פושעת ולהדחתם של פושעים עם תואר דוקטור".

הוריו של אופק, עמיעד ועו"ד רות טאוב הקימו לאחר האסון את עמותת "אופק חזרה לחיים" הפועלת לשיפור מערכת הבריאות, למניעת רשלנות רפואית וטיוח, להגברת הבטיחות בבתי החולים ומפעילה את פרוייקט "שותפים לחיים". במסגרת זו כינסו ההורים את הועדה לביקורת המדינה וקידמו מספר חוקים בתחום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו