טראמפ: "נישאר בעיראק כדי שנוכל לעקוב אחרי איראן" - סרוגים

טראמפ: "נישאר בעיראק כדי שנוכל לעקוב אחרי איראן"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי הוא רוצה לשמור על נוכחות צבאית בעיראק גם אחרי הנסיגה מסוריה- זאת במטרה לפקח על התנהלותה של איראן במזרח התיכון. לדבריו, "היא מהווה בעיה גדולה באזור, אני רוצה לעקוב אחריהם"

טראמפ: "נישאר בעיראק כדי שנוכל לעקוב אחרי איראן"
  (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר היום (ראשון) בראיון לרשת CBS כי הוא מעוניים לשמור על נוכחות צבאית אמריקנית בעיראק, גם לאחר סיום הנסיגה המתוכננת מסוריה. לדבריו, הכוחות הצבאיים יישארו במדינה למטרות מודיעיניות- הכוללות פיקוח על התנהלותה של איראן במזרח התיכון.

"אחת הסיבות שבגללן אני רוצה לשמור בכל זאת על כוחות בעיראק היא שאני רוצה להסתכל קצת על איראן, משום שהיא מהווה בעיה גדולה באזור" טען. "אני רוצה לפקוח עין ולעקוב אחריהם".

עוד התייחס לנסיגה אפשרית מאפגניסטן, כשגם שמה טראמפ הבהיר כי הוא מעוניין להשאיר מספר קטן של חיילים ואנשי מודיעין. דבריו נאמרו על רקע שיחות השלום עם טליבאן באפגניסטן, שרשמו התקדמות משמעותית בשבועות האחרונים.

בראיון הנשיא האמריקני גם התייחס למחאה בונצואלה, וציין כי "התערבות צבאית במדינה היא בגדר אופציה כרגע". עוד הוסיף כי סירב לפגישה עם נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, שמולו מתנהלת המחאה, כשלדבריו "אנחנו עמוק בתוך התהליך". כזכור, טראמפ היה הראשון שהכיר במנהיג האופוזיציה בונצואלה חואן גואידו כנשיא המדינה בפועל, והביע תמיכה במחאה נגד השלטון הנוכחי.

הנוכחות הצבאית האמריקנית בעיראק נלחמת בשנים האחרונות בהתנגדות מצד מיליציות וגורמים שיעים פרו-איראניים במדינה, המעוניינים בכך שארה"ב תוציא את כוחותיה מהמדינה.  עם זאת, הממשלה בבגדד רואה את הנוכחות הצבאית האמריקנית כדבר הכרחי, מחשש שארגון דאעש יצליח להתחזק שוב. במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות טראמפ הבטיח כי יפעל לסיים את המלחמות באפגניסטן ובסוריה, אך נתקל בהתנגדות מצד בכירי הצבא האמריקני ובכירי הממשל, שהביעו חשש כי נסיגה מהירה מדי תאפשר לארגוני הטרור לחזור לשליטה במדינות ולמחוק את ההישגים הצבאיים שנרשמו במזרח התיכון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו