הרב שרלו: "הסתרת פרטים לפני החתונה-מעילה בקודש"

הרב שרלו: "הסתרת פרטים לפני החתונה-מעילה בקודש"

הרב יובל שרלו: "הטעיות לקראת הנישואין, הסתרות והכחשות - הם פגיעה חמורה באינטימיות העמוקה ביותר. הן אסורות. אפשר שלעתים הן מקח טעות של ממש. מעילה בקודש"

author-image
הרב שרלו: 'הסתרת פרטים לפני החתונה-מעילה בקודש'
  (צילום: שאטרסטוק)

אמש (שני) פורסמה בערוץ 'כאן 11' כתבה על השים שנישאו מבלי שידעו שבעליהם הם סוכני שב"כ ובעצם שימשו בעל כרחם כחלק מסיפור הכיסוי של אנשי השב"כ שהגיעו להתגורר בהתנחלויות בכדי לסכל טרור יהודי. עם או בלי קשר לכתבה, הערב מפרסם הרב יובל שרלו- במסגרת קבוצת 'זיקים' בה הוא מפרסם מאמרים קצרים מדי ערב- מאמר בו מתייחס לאופי של קשר נישואין שאחד הצדדים בו הסתיר פרטים מהותיים מהצד השני.

הרב שרלו כתב: "בשעה שכורתים בני אדם ברית נישואין האחד עם השני – הם נעשים לאחד. לא הסכם או חוזה הם כורתים, כי אם ברית, שמבטלת את עמידתם האחד מול השני, והופכת אותם ליישות אחת. סיפורו המפורסם של רבי אריה לוין זצ"ל "הרגל של אשתי כואבת לנו" הוא ביטוי כה פשוט למשהו כה עמוק. בשל כך, הטעיות לקראת הנישואין, הסתרות והכחשות – הם פגיעה חמורה באינטימיות העמוקה ביותר. הן אסורות. אפשר שלעתים הן מקח טעות של ממש. מעילה בקודש".

(צילום: ארגון רבני צהר)

"גילוי הלב, תנועת אמת, קירבה ללא מחיצות – הם בסיס הנישואין המשותפים. בלעדיהם מתרחש דבר מה פגום, שנפרם, נסדק ונהרס. דווקא מתוך שאנו למדים כי כל אחד מאתנו חסר – נוצרת התקשרות אמת של חלקים ההופכים להיות אמת אחת .כל זה גם מצד האמת שבדבר, וגם מצד העובדה שדברים אינם מחזיקים מעמד"

"בשעה שמתגלה מה שהוסתר והוכחש – נוצר משבר גדול, הן על רקע הנושא עצמו, והן בשל עצם העובדה שנפרם האמון שהוא בסיס הנישואין. אסור לתת יד לכך. "והיא חברתך ואשת בריתך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
עצמאות ישראל היא קודש, הףגיעה בקדוש לנו מכל ע"י האינקויזזיציה, היא חוסר אמונה בקב"ה
מס 3חרבונה | 29-01-2019 20:59
2
כבוד הרב כופר באחד מעיקרי האמונה החרדית:לרמות
רמאותו אומנותו | 30-01-2019 12:04
ולחתן חולי נפש בלי לגלות זאת לפני החתונה.
3
בדרך כלל מדבר שטיות . הפעם מסכים איתו
אלכס | 31-01-2019 6:55
4
חסידי "האמת הטהורה"
לא מבין | 31-01-2019 21:40
חסידי האמת הטהורה איך אפשר להאמין לדברים המוגזמים? הרי אם אדם תמיד יאמר אמת טהורה לאשתו, הנישואין שלו פשוט יתפרקו. תחשבו על מצב שבו האשה שואלת האם המרק טעים, והגבר אומר לה פעם אחר פעם שהמרק שלה הוא עלוב עד בינוני. תחשבו על מצב שבו האשה שואלת האם השמלה שלה יפה בעיניו, והגבר אומר לה פעם אחר פעם שהיא לא לטעמו. תחשבו על מצב שבו האשה שואלת האם נעים לו לבקר בבית הוריה, והגבר אומר לה שהוא לא סובל את אימה שלה. לפעמים לא צריך לומר את כל האמת ורק את האמת. זה לא אומר שצריך לשקר כדרך חיים. אבל אמירת האמת בצורה מוגזמת תביא לחורבן וודאי. יקום הבעל שמעולם לא עיגל פינות באמירת האמת לאשתו....................
יחי ההבדל
מישהו | 01-02-2019 0:22
בין לומר שהמרק טעים, לבין לשקר לפני החתונה כשהמשקר יודע שאם יאמר את האמת הקשר יתפרק.
5
נכון אבל לא לעניין
בני | 02-02-2019 19:59
הבעיה עם סרטון הסבר היא חמורה פי מאה מ הבעיה ש כבוד הרב מזכיר