חומצה על ספרי התורה: בית כנסת הושחת בירושלים - סרוגים

חומצה על ספרי התורה: בית כנסת הושחת בירושלים

אלמונים פרצו הלילה לבית הכנסת בשכונת קריית יובל בירושלים וזרעו בו הרס רב. ארון הקודש נפרץ וחומצה נשפכה על כל הרהיטים בבית הכנסת. ח"כ מלכיאלי: "כואב הלב; מעשה בזוי"

author-image
חומצה על ספרי התורה: בית כנסת הושחת בירושלים
  (צילום: דוברות המשטרה)

במהלך הלילה (בין שני לשלישי) התקבל דיווח במשטרת ירושלים על פריצה לבית הכנסת 'שיח ישראל' לעולי צרפת בשכונת קריית יובל. שוטרים שהגיעו למקום גילו כי ארון הקודש נפרץ ופריטים נוספים הושחתו בבית הכנסת כשעל הכל שפכו הפורצים חומצה. טכנאי זיהוי הגיע למקום ונפתחה חקירה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, התייחס להשחתת בית הכנסת ואמר: "הבוקר התוודענו למקרה מזעזע של חילול בית כנסת והשחתת ספרי תורה בקרית יובל. אירוע חמור שמזכיר תקופות אפלות של העם היהודי, לא ניתן לפשעים כאלה להתרחש בימינו. שוחחת עם ממ"ז ירושלים כרגע ואני בטוח שמשטרת ישראל תשים ידה במהרה על הפושעים".

(צילום: דוברות המשטרה)

סגן ראש עיריית ירושלים, ישראל קלרמן, אמר: "אסור לעבור לסדר היום עם ביזיון וחילול כבוד שמים בפריצה הנוראה הלילה לבית הכנסת בשכונת קריית יובל וזריקת ספרי תורה על הרצפה. מחזה קורע לב. שוחחתי כעת עם בכירים במשטרת ירושלים, והם עמלים בכל המישורים להביא לתפיסת החשודים".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס התייחס אף הוא להשחתת בית הכנסת ואמר: "כואב הלב לקום בבוקר ולשמוע על חילול בית הכנסת בשכונת קריית יובל, ברמה בזויה של פריצה לארון הקדוש ושפיכת חומצה. אני סמוך ובטוח שמשטרת ירושלים תשקיע את כל האנרגיה והמשאבים על מנת למצוא את אותם פורעים, שבמקומם מאחורי סורג ובריח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
השם יקום דמם
סי | 29-01-2019 8:43
בורא עולם ישלם להם
המקובלים: 'הפורעים יסתלקו מן העולם עוד השנה''
עידו | 29-01-2019 9:55
דרך אחת נותרה לפורעים להישאר בחיים. חזרה בתשובה מלאה ובפהרסיה. שיפוץ בית הכנסת. תרומת ספר תורה חדש.
2
ארז דברי קדושים
ovadia | 29-01-2019 9:04
בה תקוותי שתתפסו את הפושים במארה בלמדותם למשפת שישלמו את כול הנזק רוצחים
3
נזק בבית כנסת
תמיר חביב קדוש | 29-01-2019 9:25
לא ישלימו את שנתם.
4
נקמנות של משוגע/מטורף
אביגדור | 29-01-2019 10:48
לא צריכים לחפש אשמים אצל אינו החילוניים. אין מצב שיהודי חילוני שפוי, יגיע לדרגה כזו נמוכה. זה מעשה טירוף, של אידיוט משוגע, נקמן, ולצערינו יתכן שהוא גם אחד מבאי בית הכנסת.....
5
פוגרום בישראל. לא בגרמניה
חיים שלום | 29-01-2019 13:43
התקשורת לא מדווחת על כך. ! אם היו מחללים מנעול של מסגד סגור כל העולם היה מתפרץ כהר געש אך כאן שום מילה. בושה כך קורה כאשר תולים ראש של חזיר על שער בית כנסת בנתניה וכך הכל מתדרדר לעבר פי פחת. עורו עורו!! היכן החכי“ם החרדים !?? בושה
6
שוב ארגוני השמאל המחליאים
דוד | 29-01-2019 20:40
נמאס מארגוני השמאל שמגיעים לשפלות כזאת
7
השחתת הבית כנסת
חיה מאיר | 30-01-2019 7:27
אני רוצה לתרום כסף לשיקום הספרי תורה והבית כנסת - חיפה
8
אוי לנו
הרב בגימוף | 24-05-2019 4:35
מזעזע וקשה לראות דבר כזה חילול הקודש על המשטרה למצות את הדין עם הפושעים שהשחיטו מקום קדוש והעונש יהיה קשה למען ייראו אוי לנו שככך עושים לדבר הכי יקר לנו. יש להתקין בכל בית כנסת מצלמות מוסתרות.