נגמר המנדט: נתניהו הורה להפסיק את פעילות TIPH - סרוגים

נגמר המנדט: נתניהו הורה להפסיק את פעילות TIPH

בהודעה שמסר ראש הממשלה החליט לא להאריך את המנדט של כוח המשקיפים TIPH בחברון: "לא נאפשר המשך נוכחות של כוח בינלאומי הפועל נגדנו"

נגמר המנדט: נתניהו הורה להפסיק את פעילות TIPH
  (Photo By Najeh Hashlamoun /Flash90)

בהודעה שמסר הערב (שני) ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו הודיע כי החליט לא להאריך את המנדט של כוח המשקיפים TIPH. |לא נאפשר המשך נוכחות של כוח בינלאומי הפועל נגדנו".

לנוכחות כוח המשקיפים של TIPH, נוכחות בינלאומית זמנית בחברון, דרושה הסכמה של שני הצדדים, אשר חותמים בכל שלשה חודשים על הארכת פעילות הארגון. הערב הורה כאמור נתניהו שלא להאריך את ההסכם, שעד כה נחתם כמעט באופן אוטומטי והארגון יחדל מעבודתו.

TIPH מוצב בחברון מאז הסכם חברון שנחתם במסגרת הסכם אוסלו ב', ותפקידם לפקח על יישום ההסכם חברון.

אולם, מנתונים של מחלקת המחקר של מועצת יש"ע, נראה כי בפועל TIPH נתפס לא פעם כנוקט עמדה חד צדדית נגד מדינת ישראל ואף פועל בדרכים לא חוקיות כולל תקיפה אלימה כנגד ישראלים. רק בשנה האחרונה נחשפו שני מקרים של התעמרות נציגי הארגון בתושבי חברון הישראלים, בהם היכה אחד הפעילים ילד מהיישוב היהודי בחברון וניקוב צמיגים של משפחה יהודית אחרת.

בדו"ח נוסף של המשטרה שהוכן לבקשת השר לבטחון הפנים גלעד ארדן, הוכח כי כח המשקיפים פוגע בעבודת המשטרה בעיר. בדו"ח צוין כי חברי המשלחת מפריעים ומתעמתים עם חיילי המעברים במוקדים קבועים על הליך הבידוק והטיפול באוכלוסייה הפלסטינית, הפלסטינים מנצלים את הארגון ודעותיו הפוליטיות כדי להגיש תלונות שווא כנגד צבא ומשטרה על פגיעה בזכויות אדם, תקיפה ואלימות. כמו כן, בדו"ח מצויין כי לחברי המשלחת שכר גבוה ונראה כי הם מנסים להצדיק את פעילותם ונוכחותם באזור ע"י סיטואציות המשקפות חיכוך וטיפול באירועים".

תגובת מועצת יש"ע אמרו כי הם "שמחים לראות שהמאמצים הרבים שהשקענו בנושא נשאו פרי. לדבריהם, "כח TIPH פעל ללא לאות נגד התושבים הישראלים בחברון ואף פגע פיזית בהם וברכושם. פעילי ארגון הפריעו לחיילי צה"ל וכוחות הביטחון בפעילותם בחברון. זו בשורה חשובה למדינת ישראל שהארגון הזה, שפעל נגד מדינת ישראל שנים רבות – לא יהיה יותר חלק מהנוף באזור".

לחזק את הפלסטינים בחברון

לפי אתר האינטרנט הרשמי של TIPH עולה, כי הם רואים עצמם כארגון שמטרתו "לחזק את תחושת הביטחון של הפלסטינים בחברון" ועל פי מזכר ההבנות להקמתו עולה חוסר סימטריות ויחס מופלה לטובה עבור ערביי חברון. הם נדרשים לפעול למען העמקת השלום ולסייע לשיפור רווחת תושבי חברון – רק כלפי האוכלוסייה הפלסטינית בעיר

באתר האינטרנט גם מופיעים אירועים שונים אשר נעשים לטובת תושבי העיר הערבים, כגון התנדבויות, תרומות, תמיכה בפרויקטים חברתיים, שיפוץ בתי ספר ועוד. הם פועלים בשיתוף פעולה וביחסים קרובים עם ראש עיריית חברון תייסר אבו-סנינא, המחבל שביצע את הפיגוע הקשה בבית הדסה בו נרצחו ששה תלמידי ישיבה

מיותר לציין שאין שום אירוע דומה שכולל התנדבות, תמיכה או שיפוץ מוסדות לישראלים הגרים בישוב היהודי בחברון.

סגן בשר מייקל אורן אמר: "חודשים ארוכים תהיתי מדוע המשקיפים נמצאים כאן. מברך על החלטת רה"מ לא להאריך את המנדט שלהם"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו