המועמדת הדתייה של יעלון לסרוגים: אין מטרה להיות ח"כית

המועמדת הדתייה של יעלון לסרוגים: אין מטרה להיות ח"כית

מיכל קוטלר יוצאת נגד ההגדרות במפלגתו של בוגי יעלון: "אף אחד לא מגדיר עצמו מגזרי כזה או אחר" ומספרת כי המטרה היא לא להיות ח"כית, אלא להוביל "הנהגה ראוייה ואחראית"

"לא מגזרית": המועמדת הדתייה של יעלון בראיון לסרוגים
  קוטלר (צילום: סרוגים)

את המועמדת הדתייה והיחידה, מיכל קוטלר של בוגי יעלון פגשתי היום (חמישי) במטה הבחירות של מפלגת תל"ם בתל אביב. בראיון לסרוגים היא יוצאת נגד שיבוצה כדתייה: "אף אחד לא מגדיר עצמו מגזרי כזה או אחר" ומדגישה כי "אין לבוגי מניעה לדבר על חיבורים עם אף אחד", כשהיא רומזת למפלגות הימין.

היא גרה ברעננה ולה ארבעה ילדים, עובדת כמשפטנית ובעבר עמדה בועד המנהל של צו פיוס המגשר בין דתיים לחילונים. "אנחנו מורכבים מזהויות רבות", היא מספרת על הייחודיות שברשימה. "לא הייתי חושבת שאף אחד מגדיר עצמו דתייה, בדואית או אתיופי, זו רשימה שמורכבת מפרטים ואנשים שעשו הרבה מאד בחברה הישראלית בשנים האחרונות".

לדברי קוטלר, "המטרה של כולנו היא לעבוד יחד כדי לאחות את הקרעים ולהתגבר על שסעים ואף אחד לא מגדיר עצמו מגזרי כזה או אחר", ומבקשת להכיל זאת גם על עצמה.

בכל זאת, בדיון של ימין ושמאל שומעים על חיבורים של יעלון עם גנץ ולפיד ולא עם נפתלי בנט. זה אולי כן אומר לאיזה כיוון הולכת המפלגה?

"אלו הנחות מאד בסיסיות שמישהו חושב כיפה הוא בדעות א' או ב' ומי שמתלבש אחרת הן ג' וד'. החברה הישראלית היא מארג כל כך הרבה יותר מורכב ומלא ברבדים וזהויות. האמירה של אי דיבור או נציגות של מישהו – הרבה פחות רלוונטית כיום".

והדגישה כי "אין לבוגי מניעה לדבר על חיבורים עם אף אחד".

המטרה לא להיות חברת כנסת

קוטלר התייחסה לסקרים בהם תל"ם לא עוברת את אחוז החסימה. "המטרה היא אישית שלי ולא להיות חברת כנסת כזו או אחרת, אין לי מחסור בכסאות, זאת לא המטרה. יכול מאד להיות שאני לא אהיה בסוף חברת כנסת. כל מי שפה יודע שלא רק מתוך אילוצים הוא נמצא כאן".

ויוצאת נגד השאלה על הצלחתם בבחירות: "מתחזק הנרטיב ככל שאומרים אותו ואני לא מקבלת אותו. כדי שתהיה אלטרנטיבה צריך לייצר אותה, לא כדי שזה יוביל אותי לאנשהו אלא להנהגה ראוייה ואחראית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
בשתי מילים
ישי | 24-01-2019 21:10
כיסוי ראש?
ב-4 מילים
ניסן | 24-01-2019 22:01
נהייתה משגיח של הקב״ה
2
ישראל במיטבה
ששון | 25-01-2019 0:32
תלם מתמקדת בזהות הישראלית ובאחדות, במקום בהפרד ומשול שמוביל (בניגוד לשמו) הליכוד.
3
קוטלר
אב | 25-01-2019 3:00
אני מקווה שסרוגים לכ ירשתו תגובתך זו פורסמה..משום שאתם לא מפרסמים . לצערי יש מגדרים ויש זהויות ויש חוצצים עדין!!!! ותמשיכו לשמוע את זה הרבה מאוד גם בדורות הבאים. וקוטלר יכולה לדמיין שהעיניין הזה יעלם.
4
סו, מת
בן משה | 25-01-2019 6:59
בוגי יכל ליבא אותך ואחרות טובות ומוכשרות אלא דהוא בסוס מת וחא ראוי ולא עובר ומחפש טרמפ כמו ציפי.
5
אוי אויויאו צדיקים בגרוש
אורי | 25-01-2019 9:12
חבל על הזמן שלך.בוגי תעבור לאיזה כפר ותנוח מגיע לך