אחרי הגשת כתב האישום: השב"כ בהודעה חריגה - סרוגים

אחרי הגשת כתב האישום: השב"כ בהודעה חריגה

לאחר הגשת כתב האישום לנער העצור, יוצאים בשירות הביטחון הכללי בהודעה חריגה נגד בעלי האינטרס ששיבשו את החקירה, ובמתקפה חריפה על נוער הגבעות

author-image
אחרי הגשת כתב האישום: השב"כ בהודעה חריגה
  הפגנה לנער. צילום: יוסף ריסמן

לאחר הגשת כתב האישום הבוקר (חמישי) נגד הנער בן ה- 16 החשוד בהשלכת אבן כבדה לעבר רכבה של עאישה ראבי שנהרגה מאבנים שהושלכו לעברה, בשב"כ הוציאו הודעה חריגה לפיה מדובר בפיגוע טרור לכל דבר.

בארגון אף הפנו אצבע מאשימה כלפי גורמים שלטענתם פעלו לשיבוש החקירה וטוען כי כתב האישום נסמך על ממצא פורנזי "ראייתי משמעותי ביותר".

שירות הביטחון הכללי יצא בהודעה לאחר הגשת כתב אישום הבוקר נגד החשוד בביצוע זריקת אבנים ממנו נהרגה עאישה ראבי, ומאשים גורמים בעלי אינטרס שמטרתם הייתה לשבש את מהלכי החקירה, הפצת שקרים והכפשות נגד גופי הביטחון המעורבים בחקירה:.

"התנהלותם של גורמים אלה, המשדלים גם את מי שאינו מעורב בפעילות עבריינית, להימנע מכל שיתוף פעולה עם רשויות החקירה, הינה חמורה ביותר ונוטעת בקרב נערים צעירים את התפיסה המוטעית כי לא יישאו באחריות למעשים חמורים המבוצעים על ידם".

בהודעת השב"כ דחו את ההאשמות על מעצר הקטינים, ואומר עליהם כי מרביתם נוער גבעות אלימים:  "נפלטי מסגרות חינוך, עבריינים, אלימים, חסרי מרות, חסרי סמכות רבנית והורית, אשר מסתובבים בגבעות ללא השגחה ומבצעים פעילות אלימה, חלקה חשאית בתוך כפרים ערבים סמוכים, המסכנת את ביטחון האזור כולו".

אותם נערי גבעות אלימים, לדברי השב"כ, מחזיקים באידאולוגיה של משיחיות הרואה במדינה אויב במטרה לכונן מדינת הלכה. הם אינן משרתים בצבא ונרשמה עלייה באלימות כלפי כוחות הביטחון.

בנוסף, אומר השב"כ:  כי בהסלמה בהיקף פעילות הטרור היהודי בשנת 2018 יש פוטנציאל לפגיעה בנפש, כפי שאירע בפיגוע זה, ובמקביל היא אף מביאה להסלמה של טרור ערבי כנגד יהודים.

שירות הביטחון הכללי, ומשטרת ישראל, ימשיכו לפעול בנחישות כנגד כל גורם המעורב בפעילות טרור באשר היא". (בתמונה: אחד הנחקרים בפרשה).

בן גביר: השב"כ נחשף לתביעה בגין הוצאת לשון הרע

עו"ד איתמר בן גביר מראשי עוצמה יהודית הגיב על דברי השב"כ: "השב"כ נמצא בלחץ ואין ספק כי ההודעה שיצאה על ידי שירות הביטחון הכללי לפני מספר דקות מלמדת שאסור לתת לשב"כ לחקור את נערי הגבעות. הודעת יח"צ של השב"כ נגד עורכי הדין המייצגים מוכיחה כי השב"כ לא מבין את תפקיד עורכי הדין, הוא מנסה למנוע מנערי הגבעות הגנה משפטית והתסכול והשנאה לנוער הגבעות רק פוגעים בעבודת השב"כ וגורמים פגיעה אנושה לארגון. שב"כ תפקידו לחקור ולא לעשות פעולות יח"צ נגד נערים צעירים ועורכי דינם ולהחליף את בית המשפט ומעבר לכך שההודעה החריגה מהווה בבחינת חריגה מסמכויות השב"כ יש בה הוכחה כי אנשי השב"כ מתעבים את נוער הגבעות, נוקטים עמדה פוליטית באשר להם, וניכר כי עמדתם השלילית של אנשי השב"כ משפיעה על עבודתם".

עו"ד בן גביר מוסיף כי: "לטעון כי נערי הגבעות נפלטו ממסגרות חינוך ולא מתגייסים לצבא זו בבחינת הכפשה שחושפת את אנשי השב"כ לתביעה בגין הוצאת לשון הרע. גם הטענה שלא מגייסים אותם לצה"ל מקוממת במיוחד לאור העובדה שמי שמתערב שלא יגויסו לצה"ל הם בדרך כלל אנשי השב"כ ומבחינה זאת דומים הגורמים בשב"כ לאותו ילד שרצח את אביו ואמו וטוען שהוא יתום".

בן גביר מסר עוד כי: "בנסיבות אלה אני דורש שבשב"כ יפסיקו לחקור את נערי הגבעות ויפנו את התיקים לחקירה משטרה. ניכר כי הכישלון בחקירה הנוכחית (מתוך חמישה שוחררו ארבעה) גורם לאיבוד עשתונות, וההסתברות הגבוהה כי כתב האישום יסתיים בזיכוי, מדירה שינה בעיניה השב"כ".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
הבעייה הגדולה היא שציבור גדול עומד מאחוריהם
חושם | 24-01-2019 18:26
כמו במיקרה של האסיר המשוחרר אלאור עזרייה . הקהל הימני מובל באף על ידי מיעוט קיצוני פורע חוק
2
תת טוראי בן גביר דואג לבטחון המדינה
בודה וחרפה | 24-01-2019 19:30
פגע רע שאפילו לצבא לא גייסו אותו.
3
בן גביר תותח
יעקב | 24-01-2019 20:40
כל היפי נפש מגבעת שמואל ששונאים אותך הם הראיה לפעילותך הברוכה תצליח. הכלבים ימשיכו לנבוח בזה הם טובים
4
חחח......
ארי | 24-01-2019 22:08
אם ד.נ.א. על אבן זה ממצא היינו צריכים לראות משאיות אבנים בשבכ מהבני דודים.....
5
נוער הגבעות הם עשבים שוטים שצריך לטפל בהם
אלי | 24-01-2019 23:07
בן גביר פרובוקטור עיוור. לצערי אני מאמין לשבכ, אסור לעצום עניים. היהירות של המגזר תעלב לנו ביוקר.
אם אינך רשע מרושע אז מה כן?
אלי | 20-03-2019 19:25
רשעים אכזרים ששונאים את הקבה ואת התורה, לא מתפללים ולא לומדים, טמאים בכל טומאה, והם יגידו מי הם מחונכים?
6
אוהבים את בן גביר ונערי הגבעות
כבר לא מחזיק מהשב"כ | 24-01-2019 23:16
אין ספק! תגובה זו של השבכ שיקרית לחלוטין כמו כל ההתנהלות שלהם בשנים האחרונות נופרך לטעון שהם חסרי מסגרת כשבפעם האחרונה ממש התלבשו על מסגרת חינוכית וממנה לקחו חשודים. בקיצור, השבכ שקרנים!!!
7
הגולם קם על יוצרו
דוד | 25-01-2019 4:46
עכשיו הארגון הזה גם לוקח את תפקיד המחנך. מחר הם יפתחו מחנות ריכוז. צפון קוראה זה פה
8
תעמולת בחירות זולה של בן גביר. חולירע עם קבלו
לוי | 25-01-2019 13:15
השבכ לא פריירים וצודקים כמעט בכל מילה.
9
בן גביר תופס טרמפ בחירות על חשבון עבריינים
מרקיז | 25-01-2019 13:52
תעמולה זולה. אני מאחל לו שלא יעבור את אחוז החסימה ושהעבריינין עליהם הוא מגן יכנסו לכלא.