אמו של ינון ראובני: הפסיקו להתעלל בבני - סרוגים

אמו של ינון ראובני: הפסיקו להתעלל בבני

אמו של ינון ראובני במכתב על תנאיו הקשים של בנה שהואשם בהצתת הכנסייה בצפון: "מערכת רמיסת הזכויות של שב"ס שדואג לקעקע כל זיק של נורמליות מחייו של ינון"

author-image
אמו של ינון ראובני: הפסיקו להתעלל בבני
  צילום בתוך הכלא באדיבות שב"ס

יוכי ראובני, אמו של ינון ראובני שהורשע בהצתת כנסיית הלחם והדגים בצפון ונידון ל-5.5 שנות מאסר, מספרת על תנאיו הקשים של בנה ינון בכלא:

"כבר שלוש שנים שהוא כלוא בבידוד. למעט שעה ביום נאסר עליו לצאת מתאו הקטן, לא לחדר האוכל ולא לתפילות. גם לא ביום כיפור".

יוכי מזכירה את את חתונתם של  בנה ינון ותחיה שנערכה בכלא "במתכונת הזויה לגמרי" וכי שירותי בתי הסוהר "דואגב לקעקע כל זיק של נורמליות מחייו של ינון".

במכתב קוראת אמו של ראובני להרמת קול נגד "העוול הנורא שנעשה לבני". התקווה האחרונה שלי היא אתם".

יוכי ראובני / הפסיקו להתעלל בבני

אני רוצה להאמין שההתנכלות לבני ולכלתו הצעירה איננה מכוונת. רוצה להאמין, אבל לא מצליחה.

כל הורה מתמודד עם קשיים, כל הורה יודע מהו "צער גידול בנים". קשיים זה בסדר, חלק מהחיים. הבעיה מתחילה כשמישהו מנסה להקשות ולדחוק לפינה עוד ועוד.

בעלי ואני גדלנו בערים הגדולות- תל אביב וירושלים. הגענו לדרום, מתוך תחושת שליחות והצטרפנו לגרעין התורני בעיר אופקים. אסף הגיע מהחינוך הבלתי פורמלי ועסק שנים בפעילות עם נוער בסיכון. כיום שנינו מורים בתיכון הדתי בעיר ורוצים להמשיך לפעול למען עם ישראל בכלל וילדי ישראל בפרט.

בשנים האחרונות, מאז שהגיעו לכאן ועצרו את ינון – עיקר הכוחות שלנו מופנים לעזרתו, בניסיון נואש לאפשר לו לחזור למסלול של נורמליות.

ינון, בני הבכור, הואשם והורשע (על סמך ראיות דלילות ומעוררות ספק…) בהצתת כנסייה בצפון. בית המשפט העליון גזר עליו עונש קשה של 5.5 שנות מאסר, זאת בזמן שהצתות בתי כנסת ופגיעה בבתי קברות מצד פורעים ערבים זוכים ליחס מזלזל מצד רשויות החוק.

הפגיעה בינון לא הסתיימה עם שליחתו אל מאחורי סורג ובריח. במידה רבה שם רק התחיל הסיוט. התנאים בהם הוא נתון חורגים מכל נורמה של זכויות המוקנות לכל אסיר בכלא, מאנס אכזרי ועד לראש ארגון פשע.

ינון ומשפחתו ביום החתונה בתוך הכלא. צולם בתוך הכלא באדיבות שב"ס.

במהלך תקופת מאסרו ינון הספיק לעבור בחמישה בתי כלא שונים. בתחילה ינון שהה באגף רגיל בבית הסוהר 'אלה' בבאר שבע. שם השתתף בתפילות במניין ושיעורי תורה ואנו הגרים באופקים הדרומית ביקרנו אותו תכופות בבית הכלא ושוחחנו טלפונית פעמים רבות.לצערנו מהר מאוד התברר שאף אחד לא ממש מעוניין להקל על ינון ועלינו את השנים הלא פשוטות הללו וינון החל לנדוד לבתי כלא מרוחקים בצפון ובמרכז.

כל זה עוד היה נסבל. בשלב מסוים הוחלט להגדיר את ינון כ"חבר בארגון טרור". הוא אינו יוצא לחופשות ונמנע ממנו להתקשר לבני משפחתו. בשב"כ טוענים שהוא עשוי להעביר מידע בטחוני… הקשר היחיד שיש לו עם העולם בחוץ הוא ביקור בני משפחה למשך 40 דקות אחת לשבועיים. כבר שלוש שנים שהוא כלוא בבידוד. למעט שעה ביום נאסר עליו לצאת מתאו הקטן, לא לחדר האוכל ולא לתפילות. גם לא ביום כיפור. הוא אינו יכול להיפגש עם אסירים אחרים.

בשב"כ יודעים היטב שמינון לא נובעת שום מסוכנות, שהוא שינה את הראש ורק מחכה ליום שבו ייצא לחופשי ויבנה את חייו מחדש. לאחרונה העביר מכתב להנהלת שב"ס שבו הסביר את השינוי שחל בחייו בתקופה האחרונה ואת רצונו לעלות על מסלול חיובי. ובכל זאת, אנשי השב"כ לא נמנעים מלהציג חוות דעת, חסויות כמובן, בכל דיון בעניינו של ינון שלפיהן ינון הוא טרוריסט מסוכן ואפילו טלפונים שלו עם אשתו והוריו עלולים לפגוע בשלום הציבור…

כאמא דואגת, לא הצלחתי "להסתפק" רק בלילות ללא שינה וכיתתי את רגליי אל רבנים, חברי כנסת ושרים מכל הקשת הפוליטית. כולם מבינים את האבסורד בכך שינון לא זוכה אפילו לתנאים של מחבלים שעושים 'חאפלות' בכלא, כולם מזדהים עם הכאב וכולם מבטיחים לעזור. כולם חוזרים בסוף עם תירוצים מתירוצים שונים. הדרג הנבחר, מקבלי ההחלטות, נכנעים תחת הדורסנות של שב"כ ושב"ס. גם במשרד לביטחון פנים האחראי על שב"ס נתקלתי באוזן קשבת ורצון כנה לעזור אך גם שם לא הצליחו להשיב את הנורמליות אל המערכת עליה מופקדים.

את חתונתם של ינון ותחיה נאלצנו לחגוג במתכונת הזויה למדי. את הימים שלפני החתונה בילינו בבתי המשפט בדיונים בעתירות בהם ביקשנו קצת נורמליות לפחות בחתונה. העתירות נדחו. החופה התקיימה בכלא עם מניין מצומצם למדי של בני משפחה ואת הסעודה והריקודים המשכנו באולם סמוך. האורחים רקדו ופזזו לפני הכלה כשהחתן סגור בתא מבודד בכלא.

וכך, אל מעגל הנפגעים ממאסרו של ינון הצטרפה כעת גם תחיה, בחורה צעירה שינון הכיר לפני כמה שנים ונפשו נקשרה בנפשה. גם הקשר עם תחיה מצומצם כיום לביקור אחת לשבועיים. גם תחיה נתונה לחסדי רשויות הכלא שיחליטו אם הביקור יתקיים מאחורי מחיצת זכוכית או באולם הביקורים הרגיל.

עד כדי כך מגיעה מערכת רמיסת הזכויות של שב"ס שדואג לקעקע כל זיק של נורמליות מחייו של ינון. לא משפחה, לא תפילה במניין בשבתות וביום כיפור וכעת גם לא מסלול כלשהו של זוגיות.

כאשת חינוך וכאם למשפחה שעברה לפריפריה בכדי להיות שותפה בבניין ובצמיחה של כל שדרות עם ישראל אני מנסה להאמין שהיחס המשפיל לינון אינו נובע מדחף של נקמנות. כמי ששותפה לדרך שרואה בכל יהודי שווה ושותף אני רוצה להאמין שינון הוא לא קרבן התפיסה שרואה בנערים עם 'גוזמבות' את אויבי האומה. רוצה להאמין, אך המציאות טופחת על פניי.

התקווה האחרונה שלי היא אתם, עם ישראל היקר. שתרימו קול זעקה על העוול הנורא שנעשה לבני וקולכם יישמע. שמקבלי ההחלטות לא יוכלו עוד להשיב את פנינו ריקם וישאירו אותנו נתונים לחסדיהם של רשויות הכלא.

ינון ותחיה רוצים לבנות את חייהם בשקט ובשלווה אך מישהו שם למעלה כנראה רוצה לשמר את האיבה והניכור. אסור לתת לנו לזה להמשיך.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
בנים גידלתי ורוממתי
כ | 23-01-2019 11:31
משהו פה לא ברור לי... הבן שלך הורשע בהצתת כנסייה... עכשיו את מוחה על היחס החריף שבנך מקבל מהרשויות, שזה אולי לגיטימי, אבל מדהים אותי שאין כאן אף מילה אחת של חרטה והתנצלות על המעשה הנפשע של בנך. כהורה, הייתי חש צורך בחשבון נפש מעמיק, לו בני היה מעורב בפעילות חבלנית מסוג זה... ברמה הלאומית, אנחנו צריכים להתבייש מאוד במעשה כזה, ולהיזכר בימים אפלים בהם גויים היו מציתים בתי כנסת ופורעים ביהודים. אל תצפי לקבל אמפתיה מהציבור הרחב.
אתה כנראה לא חי בישראל אם זה מה שאתה חושב
כ | 23-01-2019 12:56
והמיעוט הוא אתה. כן, אתה חביבי!
דווקא יש אמפתיה מהציבור הרחב. לא ממיעוט כמוך
י | 23-01-2019 12:20
הגיע הזמן שנתניהו ילך לכלא וישחרר אותנו מהשמאלניות שלו
2
מה היא מדברת על "ראיות דלילות" ?
נו באמת | 23-01-2019 11:57
הוא כבר הודה והביע חרטה. אני מסכים שצריך להקל את תנאיו (בעיקר לאור החרטה שהביע) אבל למה לקשקש על עצם ההרשעה?
3
בושה לביבי איש השמאל הקיצוני
י | 23-01-2019 12:19
ובושה לכל ה״דתיים המתונים״ התומכים בו.
4
כואב שמחמירים ומתעלללים ביהודים והפוך למחבלים
כואב כואב כואב | 23-01-2019 12:54
גם אם חטא הוא נשפט ומקבל את העונש. למה להחמיר ולבודד ולהתעלל. כשהיחס למחבלים כל כך הפוך ומיקל. אין מילים לכאב הזה.
5
אני אצביע בבחירות רק למפלגה שתתחייב
מס 3חרבונה | 23-01-2019 13:59
אני אצביע בבחירות רק למפלגה שתתחייב לסגור את האינקויזיציה היהודית של השב"כ המורכבת משמאלנים בוגדים המחפשים כל דרך להעליל עלילות שוא על יהודים. גליליאו גליליי שמר על זכות השתיקה, וכשנצח את מורי ורבני האנטישמים בשב"כ אמר "ואעפ"כ נוע תנוע". תשוו איך האינקויציה מתייחסת לחשד של ערבי שזורק אבנים, לעומת החשד הזה אצל יהודים, ואז תשתכנעו שהם סתם אנטישמים שאנחנו היהודים מממנים ומחזיקים אותם.
זאת עלילה דם מה שאתה כותב
ק | 23-01-2019 14:17
תתבייש לך על הדברים הבזויים והשפלים שאתה כותב על הארגון שבזכותו ניצלו חייהם של יהודים רבים, ושאנשיו עושים לילות כימים ועומדים על המשמר, בשביל שיהודים יוכלו לחיות בביטחון במדינת ישראל, ולקיים את אורחות חייהם בשלום.
6
מבין את כאב האם
התמים | 23-01-2019 14:06
אבל האיש הורשע כחוק ואני מבין שגם הודה במעשיו. אם כך - אימא יקרה, את נושאת לשוא את שמה של חפותו מאשמה של בנך , ומעלילה על מערכת המשפט שהיא מרשיעה על סמך ראיות דלילות כביכול. בשלב זה איבדת את האמפתיה שלי. לעומת זאת, מדברייך עולה שההליכים והתנאים הקשים החדירו מעט בינה לקודקודו של בנך והוא שינה ושב מדרכו הרעה. אם כן, הרשויות הצליחו להפוך עבריין לאיש חיובי....מסתבר שזו הדרך להחזיר פושעים למוטב. בשורה התחתונה, איני מבין אילו זכויות נשללו מבנך. כמי שמכיר את הנושא - בנך מקבל בדיוק את הזכויות שמגיעות לו לפי הספר , ואולי אפילו קצת יותר. הבעיה היא בתפיסה שכאשר מדובר ביהודי שביצע פשע כביכול אידיאולוגי ( להצית כנסייה...ממש אידיאולוגיה.... ) מגיעות לו מחיאות כפיים וכאשר הוא נתפס צריכים להשתחוות לפניו אפיים ארצה ולתת לו הטבות מפליגות. הגיע הזמן להפנים שאנו מדינת חוק. לא פוגעים בקדשי דתות אחרות ולא לוקחים את החוק לידיים. וגם אם המדינה נכשלת לעיתים בהגנה על יהודים - אין הדבר מהווה לגיטימציה לפגוע בערבים.
7
ינון
אפרים | 23-01-2019 20:59
איום ונורא מה שקורה לינון ה' ירחם עליו
8
בדיוק כמו החמאס שתומך באסירים...
תמונת מראה. | 24-01-2019 8:38
לפחות לא הרסו לו את החדר בבית. הקיצונים בשני הצדדים הם תמונת מראה אחד של השני. תומכים במחבלים, תומכים בפיגועים, מעודדים פשעי שינאה על רקע דתי.
9
מדינת עולם שלישי. יותר מידי כוח לשבכ ולמשטרה
שמואל בן אברהם | 11-03-2019 21:51
חייבים שינוי