ביהמ"ש: לא יפורסם חומר גולמי מחקירת פרשת נווה - סרוגים

ביהמ"ש: לא יפורסם חומר גולמי מחקירת פרשת נווה

למרות שהמשטרה הסירה את התנגדותה, צו איסור הפרסום בפרשת אפי נווה לא הוסר ושמות הנחקרות: השופטת ואשת השופט, ותמונותיהן לא יתפרסמו. תוכן חומרי החקירה ייאסר לפרסום

author-image
ביהמ"ש: לא יפורסם חומר גולמי מחקירת פרשת נווה
  נווה מובא לבית המשפט. צילום: Koko/POOL

בבית המשפט המחוזי בתל אביב התקיים הבוקר (רביעי) דיון בערר שהגיש גלובס' להתרת צו איסור הפרסום על פרשת אפי נווה.

על פי הדיווח של העיתונאי מתן ברינר, בדיון שהתקיים עם השופט ציון קאפח, ביקשו להסיר את צו איסור הפרסום בכל הקשור לחשד לעבירות במינוי שופטים, ושפרטי החקירה על השופטת ועורכת הדין – אשת השופט – יותרו לפרסום.

לדברי עורך הדין המייצג את 'גלובס', יורם מושקט, צו איסור הפרסום מייצר חוסר אמון "טוטאלי במערכת" וכי לגלות את המשות כדי שהציבור יחזור להאמין במערכת המשפט: "ישנם 324 שופטים שמונו בתקופת נווה, ורק אחת חשודה. נוצר מצב שכל השאר נחשדים בעיני הציבור", לדבריו.

הדיון מתקיים לאחר שהמשטרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה הודיעו אתמול לבית המשפט כי היא מסכימה לצמצם את צו איסור הפרסום, וזאת לאחר שלפני 3 ימים אף מסרו במשטרה כי יפרסמו פרטים נוספים בחקירה וכי הם מסירים את התנגדותם לפרסום הנחקרות וכי ההחלטה תהיה לשיקולו של השופט קאפח.

בהחלטתו התייחס השופט לחשיבות חשיפת פרטי הפרשה: "אינטרס ציבורי מהמעלה הראשונה, העמימות והעלטה גורמים לחרושת של שמועות"

לאחר דיון עם נציגי המשטרה, החליט השופט קאפח כי "ניתן לפרסם פרטים בפרשה, למעט תוכן של חומרי החקירה", והוסיף שפרסום השמות והתמונות של נחקרות – עורכת הדין והשופטת – יוחלט בדיון בבית משפט השלום וכי הוא מבקש שהדיון יתקיים תוך 24 שעות.

לגבי פרסום תוכן המסרונים במכשירו הסלולרי של נווה, טוענים עורכי הדין של הנחקרות כי הם "לא רוצים שהילדים שלהם יראו את זה בבוקר בעיתון", ועל כן השופט מדייק את החלטתו והוא משהה את ביצוע ההחלטה בכל הנוגע למסרונים: "אני לא רוצה ציטוטים ולא רוצה הודעות וואטסאפ".

לגבי עצם הפרשה עצמה, הוסיף השופט קאפח: "אני מכיר את החקירה הזאת לפרטי פרטים. אני מעדיף שלא לחוות דעה בקשר לעוצמת החשד הסביר, אבל בוא נגיד ככה – הוא לא מבוטל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בוז למערכת המשפט
דוריה | 23-01-2019 10:51
הכל פוליטי,וצדק אין.