כתב אישום יוגש נגד חיילי נצח יהודה שהכו פלסטינים - סרוגים

כתב אישום יוגש נגד חיילי נצח יהודה שהכו פלסטינים

התביעה הצבאית הצהירה היום על כוונתה להגיש כתבי אישום נגד חמישה לוחמים החשודים כי הכו שני פלסטינים בזמן שהם הוחזקו כעצורים. בעקבות ההגשה התביעה צפויה לבקש את הארכת מעצרם עד תום ההליכים

כתב אישום יוגש נגד חיילי נצח יהודה שהכו פלסטינים
  למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: דובר צה"ל)

התביעה הצבאית הודיעה היום (ראשון) על כוונה להגיש כתבי אישום נגד חמישה לוחמים החשודים בכך שהיכו שני פלסטינים שהוחזקו כעצורים- וגרמו להם לחבלות קשות, בעודם אזוקים ומכוסי עיניים. הלוחמים נעצרו עם פתיחת החקירה, ומעצרם הוארך עד כה על-ידי בית הדין הצבאי. עם הגשת כתב האישום צפויה התביעה לבקש את הארכת מעצרם עד תום ההליכים.

הלוחמים נחקרו בחשד לביצוע עבירות של התעללות בנסיבות מחמירות, גרימת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, וחלקם גם בחשד לניסיון לשבש את החקירה. נוסף על הלוחמים נעצר לחקירה גם קצין בדרגת סגן, מפקדם של הלוחמים. דיון בעניינו יתקיים בבית הדין בהמשך היום.

כזכור, החיילים נעצרו בשבוע שעבר, כשבמצ"ח ציינו כי הקצין והלוחמים השתייכו לגדוד נצח יהודה של חטיבת כפיר. על פי החשד במצ"ח, הפלסטינים נעצרו באזור רמאללה במהלך מעצר של סייענים מפיגוע הירי בגבעת אסף, כשלאחר מכן החיילים "סגרו חשבון" והיכו את הפלסטינים בעוצמה רבה עד שלא היו כשירים לחקירה ונזקקו לטיפול רפואי.

המשטרה גם בוחנת האם החיילים הם חבריהם של שני החיילים שנרצחו בפיגוע , כשלטענתם ייתכן ומדובר ב"נקמה" לאחר שהפלסטינים נחשדו בסיוע לכוחות החמאס ביהודה ושומרון שביצעו את הירי. לפני כחודש ארגון "בצלם" פרסם תיעוד מהמעצר שבמהלכו תועד לטענתם פלסטיני שנורה למוות. התיעוד צולם במצלמות אבטחה במוקדים שונים ברחוב, כשלפניו נראים כוחות של צה"ל המחפשים את האחראים לפיגוע בטול כרם. בעקבות הפרסום צה"ל פתח בחקירת האירוע, כשבשבוע שעבר הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק, החליט להעביר את החקירה למצ"ח במטרה לבדוק את נסיבות מקרה הירי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ban, go hartk
חוה לינד | 20-01-2019 13:41
המחלוקת החרדית על לימוד באקדמיות עי אלה מחברת מהרסייך ומחרבייך, לקראת קבלת תואר אקדמי מוכר במקומות שונים, כבר ותיקה, אבל מסתבר שיש מי שלוקח את ההחלטה לידיים: בימים האחרונים החלו גורמים: חרדים, קיצונים, קדושים, וטהורים, המקדשי שם שמים - בירושלים, לפעול נגד מספר עלוני פרסום חרדיים הנפוצים בבניינים בשכונות החרדיות בעיר, ובעיקר נגד עלון פרסום חזק כולנו חיים אנו בימים של איש את רעהו חיים בלעו עי שלוחי השטן ימש. לטענת הפעילים, העלון פרסם אקדמיות חרדיות, נגד דעתם של כל גדולי ישראל האמתים. משכך, הפעילים עברו בין בניינים חרדים רבים, אספו את העלונים – והשליכו אותם לפח. בשכונות העיר פרסמו בימים האחרונים אותם פעילים מנשר, המזהיר את הציבור שלא לפרסם בעלונים אלו: אם פרסמת השבוע בפרסום חזק – חבל לך על הכסף, נכתב. גם השבוע הפרסום שלך הגיע לחתולים. יהודי חרדי אינו נותן יד למפרסמי אוניברסיטאות ומכוני אקדמיה. במנשר אף נכתב במפורש כי יהודים שכואב להם על החדרת מזבלה לבנייני המגורים, מנעו בגופן את חלוקת הפרסום המזיק לנשמת עם ישראל...
2
בועל נפש כתב אישום לחיילים
שושי | 25-06-2019 18:03
בושה למדינה