דיווח: מגעים לחילופי שבויים עם חמאס לפני הבחירות - סרוגים

דיווח: מגעים לחילופי שבויים עם חמאס לפני הבחירות

העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי חודשו מגעים לא ישירים עם ישראל בנוגע לביצוע עסקת חילופי שבויים. לטענתם הדיונים נועדו לשפר את התדמית של נתניהו לפני הבחירות. בחמאס הכחישו את הדיווחים

דיווח: מגעים לחילופי שבויים עם חמאס לפני הבחירות
  הוריו של הדר גולדין הי"ד (צילום: פלאש 90)

בדרך לשחרור אסירים? על פי דיווח שפורסם היום (שבת) לעיתון הערבי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי חודשו המגעים הלא ישירים עם ישראל במטרה לקדם את עסקת חילופי השבויים לפני ה-9 באפריל. לדבריהם, המהלך נעשה כדי לשפר את תדמית הממשלה המכהנת וראש הממשלה בנימין נתניהו לפני הבחירות.

על פי המקורות, גורם אירופי יצר עם חמאס קשר במטרה להתניע את המהלך לשחרור אסירים, זאת בנוסף לדרישות של מצרים בנושא. עם זאת, בחמאס הבהירו כי התנאים המוקדמים לא השתנו, כשהם דורשים שחרור כל משוחררי עסקת שליט שנעצרו מחדש כתנאי מקדים לשחרורם של החטופים הישראלים.

למרות הטענה, דובר חמאס הכחיש את הדיווח ואמר הערב כי "ישראל לא מוכנה לקיום עסקת חילופי שבויים חדשה, למרות שמבחינת חמאס נושא האסירים הוא בעדיפות ראשונה".

במקביל לדיווחים, אמש כ-9,000 פלסטינים השתתפו בהפגנות במספר מוקדים בסמוך לגבול רצועת עזה, כשעל פי משרד הבריאות הפלסטיני כ-35 מפגינים נפצעו במהלך האירועים. במסגרת המחאות, המפגינים השליכו מטען חבלה, הפריחו בלונים לשטח ישראל, הבעירו צמיגים ויידו אבנים.

כזכור, חמאס מחזיק בגופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול הי"ד מאז מבצע צוק איתן. בשבוע שעבר כ-200 פעילים של ״מסדר הדר״ ומשפחת גולדין קיימו בשוק רמלה מחאה בה הפגינו נגד המשך העברת הכספים מקטאר לחמאס בעזה בתיווך ממשלת ישראל. לדבריו של שמחה גולדין, "כשביבי ירצה – הבנים יחזרו. הכל תלוי בראש הממשלה. כל מה שנכנס לעזה, ועכשיו מדובר בכסף קטארי – חייב להיות מותנה בהחזרת הבנים. אסור ששום דולר קטארי ייכנס לעזה לפני החזרת החיילים, סגן הדר גולדין וסמ״ר אורון שאול״.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
החלפת שבויים
דבי זוהר | 19-01-2019 20:17
אוי ובו אם נחליף אסיר אחד. לא נחזור על טעות של שליט. לא יעזור לביבי בבחירות רק יגרום לו נזק. לא נסלח לו.
2
לא פודים שבויים יותר מדמיהם.
ליאת דוידוביץ | 19-01-2019 23:46
אוי ואבוי. אסור על גופות לשחרר עשרות מחבלים. זה רק יזיק.