הרב שרלו: "אסור לנו לתת לעשבים השוטים להתפתח" - סרוגים

הרב שרלו: "אסור לנו לתת לעשבים השוטים להתפתח"

הרב יובל שרלו מתייחס לתופעת העשבים השוטים ומעניק מספר כללים שיסייעו לזהות האם מדובר "בעשבים שצמחו בשולי השדה, או ליד ברז המים המשקה את הכל"

author-image
הרב שרלו: "אסור לנו לתת לעשבים השוטים להתפתח"
  (צילום: ארגון רבני צהר)

בשבועות האחרונים צץ בשיח הציבורי שוב ושוב הביטוי "עשבים שוטים". פעם אחת בהקשר של מותה של האזרחית הפלסטינית שנהרגה בפיגוע אבנים, שתלמידים יהודים חשודים כי ביצעו אותו, ופעם נוספת בימים האחרונים לאחר התפוצצות הפרשה המשפטית שמסעירה את המערכת הפוליטית והמשפטית.

המשותף לשני המקרים הוא שבשניהם עלו ההתבטאויות כי מדובר בעשבים שוטים וכי אין במקרים הללו להעיד על המערכת המשפטית כולה או על נערי הגבעות כולם.

כעת, מתייחס הרב יובל שרלו לתופעת ה"עשבים השוטים", ומסביר כיצד אפשר לדעת אם מקרה מסויים מעיד על החברה בה הוא קורה ומתי באמת מדובר בשוליים.

בקבוצת 'זיקים' בה הוא מפרסם מדי ערב מאמרים קצרים, כתב הרב שרלו: "עד כמה חשיפת מציאות רקובה בתוך מערכת, מלמד על המערכת כולה?".

לדבריו: "המתכוון לענות על שאלה זו מוטב לו כי יפתח בשימת-ראי מול עיניו: מה טיב המערכת בה הוא פועל, והוא חלק ממנה. בין אם מדובר בעולם הרבנות; בין אם מדובר בעולם הפוליטי; העסקי; התרבותי, או בכל מקום אחר. קשה למצוא תחום אחד בו לא התגלתה חרפה גדולה".

הרב שרלו ממשיך וכותב כי "אז אנו מגלים שיש שתי אפשרויות: ראשונה בהן היא שהמקרה אינו בודד. הוא מלמד על ריקבון בעייתי הרבה יותר. דוגמה לדבר היא פרשת עכן בספר יהושע, החושפת כשל הרבה יותר גדול במחנה ישראל כולו, לאחר כיבוש יריחו. שניה בהן היא שמדובר ב'עשבים שוטים', המלווים כל מערכת, ובכל אור-גדול יש גם צללים. וכאמור יש לבחון האם עשבים אלה צמחו בשולי השדה, או ליד ברז המים המשקה את הכל".

בסוף דבריו כותב הרב שרלו: "ועיקר העיקרים הוא לא להניח לעשבים אלה להרחיב את תחום פעולתם ולכבוש את השדה, ובד בבד לא לגרום לנו לעקור את השדה כולה בשל עשבים אלה".

=======

להצטרפות לזיק היומי של הרב שרלו יש ללחוץ על הקישור הבא: https://chat.whatsapp.com/CFxcM7PqkJ5AR7mGSSwuO4

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו