צפו: בעקבות השלג הירושלמים נוהרים למרכולים - סרוגים

צפו: בעקבות השלג הירושלמים נוהרים למרכולים

"הגדלנו את מספר ההזמנות, העובדים יגיעו ברכב מיוחד", מספר לסרוגים מנהל סניף רמי לוי בירושלים. האנשים מצטיידים בירקות, אורז ופנסים; בעירייה הזמינו 200 טון מלח לפיזור על הכבישים: כך נערכים בירושלים לשלג

author-image
צפו: בעקבות השלג הירושלמים נוהרים למרכולים

התורים בסופר ארוכים מהרגיל, המדפים כמעט מתרוקנים וכל זאת מהחשש היחסי לשלג בירושלים ובהרים הגבוהים. אבל "אל דאגה", אומר לנו הערב (שלישי) סגן מנהל סניף רמי לוי בירושלים, בני בקוש. "הגדלנו את מספר ההזמנות, העובדים יגיעו במוניות מיוחדות".

יצאנו לחוות את התחושות מהאנשים שנערכים למזג האוויר הסוער שצפוי בכל הארץ, ובשיאו? השלג שלו כולם מצפים. "בלי עין הרע מאתמול והיום נעשו הרבה קניות ובהתאם ניערך". לדבריו, האנשים מצטיידים בירקות, אורז, קופסאות שימורים ופנסים. עם זאת בקוש מוריד את הציפיות: "לפי מה שאומרים בחדשות, זה יהיה בקטן".

החל ממחר בשעות אחר הצהרים צפוי שלג גם בפסגות הרי המרכז מעל 1000 מטר, כולל היערמות על הקרקע (תחילה באזור פסגות השומרון ובהמשך באזור גוש עציון וחברון). משעות אחה"צ ועד אמצע הלילה קיים סיכוי לשלג גם בפסגות מעל 800 מטר, כולל ירושלים. 

בגובה זה ההיערמות לא תעלה על 5 ס"מ, אולם במקומות הגבוהים יותר תתכן היערמות של למעלה מ-10 ס"מ. במחצית השנייה של הלילה השלגים יפסקו בהדרגה בצפון ובמרכז והרוחות יחלשו.

מעצבן אותי שכל הזמן מדברים 'שלג שלג שלג'

מנגד, יש כאלו שסקפטיים וחושבים שסתם מפזרים הבטחות לשלג שלא נראה באופק. "מאד מעצבן אותי שכל הזמן מדברים שלג שלג שלג ובינתיים יש מזג אויר נוח, לפי דעתי אנחנו סתם צריכים לשבת בבית ולחלום על החופש", מתרעם מאיר הורביץ על הדיווחים.

בעיריית ירושלים הוקם חמ"ל מטה חירום עירוני. אלישע פלג, סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק חירום וביטחון, אמר: "הוצאנו פקודת שלג ואנו ערוכים למזג האוויר ברמות הכי גבוהות. אנו מבצעים הערכות מצב עם ראש העיר ומנכ"ל העירייה. לפי התחזיות זה אירוע הקיצון הראשון בעיר החורף הזה, ועל כן דאגנו לנקות בשיתוף עם חברת הגיחון את כל תעלות הביוב והניקוזים בעיר. העירייה הזמינה 200 טון מלח לפיזור על הכבישים ובמהלך הלילה כבר נתחיל בפיזור כדי לשמור עליהם פתוחים".

שלא יחסר במלאי (צילום: סרוגים)

בתוך כך, הלימודים בעיר יסתיימו בשעה 15:00. ההחלטה התקבלה בהערכת המצב שקיימה העירייה יחד עם כל גורמי החירום והמקצוע הרלוונטיים כולל משטרת ישראל ופיקוד העורף.

יחידת החילוץ עציון מעמידה צוותי 4×4 לטובת חילוצי שלג במסגרת מחוז ש"י ונכונה לסיוע גם בעיר ירושלים ובישובי הסביבה ככל שתדרש. בנוסף, יחידת החילוץ עציון ערוכה לסיוע בתנאי מזג אוויר קיצון עם ציוד רפואי ולהגעה וחילוץ מכל מקום אליו יהיה צורך להגיע.

יחידת החילוץ עציון קוראת למטיילים ברחבי הארץ להתנהל בחכמה ובבטחה, ולנוסעים בדרכים לשמור על כללי הבטיחות והנהיגה בחורף.

רק שיהיה חורף בטוח וחם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בשביל אולי יום אחד שלג??
אני | 15-01-2019 23:03
הגזימו.