טרור בתימן: 6 הרוגים במתקפה על מצעד צבאי - סרוגים

טרור בתימן: 6 הרוגים במתקפה על מצעד צבאי

לפחות 6 בני אדם נהרגו ו-12 נוספים נפצעו לאחר שרחפן פוצץ מטען חבלה במהלך מצעד צבאי בתימן. על פי הדיווחים בתקשורת, המורדים החות'ים- שזוכים לתמיכה מאיראן- הם אחראים למתקפת הטרור

author-image
טרור בתימן: 6 הרוגים במתקפה על מצעד צבאי
  זירת המתקפה בתימן (צילום מסך)

טרור בתימן: לפחות 6 בני אדם נהרגו ו-12 נוספים נפצעו לאחר שרחפן תקף היום (חמישי) את בסיס חיל האוויר והתפוצץ באוויר. על פי הדיווחים בתימן, המורדים החות'ים- שנתמכים על ידי איראן- הם האחראים למתקפה.

המתקפה התחרשה במהלך מצעד צבאי שנערך בבסיס אל-ענאד בצפון המדינה. תיעוד שפורסם ברשת הראה כי הרחפן הוטס מעל הצועדים, שכללו בכירים בצבא התימני, והתפוצץ בשמיים כאשר מטען חבלה הופעל בגובה של כ-20 מטרים. בין הפצועים נמנה סגן הרמטכ"ל של צבא תימן, שנפצע מרסיסים שפגעו בראשו.

קשה לצפייה: צפו בתיעוד רגע הפיצוץ

בערוץ הטלוויזיה של המורדים נטען כי המתקפה כוונה נגד "הנהגת הפולשים ושכירי החרב"- כשהם מתכוונים לקואליציה הבינלאומית המובלת על ידי סעודיה נגד המורדים והמשטר האיראני שמספק להם כלי נשק. לדברי המורדים, מטען החבלה שהופעל הכיל כ-100 ק"ג של חומר נפץ. בנובמבר האחרון החות'ים התחייבו להפסיק את התקיפות נגד הצבא התימני והקואליציה שמסייעת להם- אך כעת נראה כי הכוחות ערוכים להסלמה נוספת.

לפני כחודש המורדים ונציגי הממשלה גם הגיעו להסכמה על הפסקת אש בעיר האסטרטגית חודיידה, וסיכמו על נסיגת הכוחות מהעיר. הסיכום הגיע אחרי לחץ כבד של מדינות המערב להביא לסיום מלחמת האזרחים, שנמשכת קרוב לארבע שנים והובילה לעשרות אלפי הרוגים בכל תקופת הלחימה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו