האיחוד האירופי הודיע: "נטיל סנקציות על איראן" - סרוגים

האיחוד האירופי הודיע: "נטיל סנקציות על איראן"

האיחוד האירופי הודיע כי הוחלט להטיל סנקציות נגד איראן, זאת כתגובה לניסיונות האיראניים לבצע פיגועי טרור ונסיונות חיסול נגד מתנגדי המשטר המתגוררים באירופה. לדברי האיחוד: "לא נקבל התנהגות כזו"

האיחוד האירופי הודיע: "נטיל סנקציות על איראן"
  (צילום: שאטרסטוק)

הסנקציות מתרחבות: שר החוץ של דנמרק, אנדרס סמואלסן, הודיע הערב (שלישי) כי האיחוד האירופי הסכים להטיל סנקציות נגד איראן, זאת על רקע הנסיונות האיראניים לבצע פיגועי טרור ונסיונות חיסול שכוונו נגד מתנגדים למשטר האייתוללות החיים באירופה.

"האיחוד האירופי הסכים להטיל סנקציות נגד שירות המודיעין האיראני בעקבות ניסיונות ההתנקשות שלו על אדמת אירופה", אמר סמואלסן בהודעתו. "זהו איתות חזק לאיראן מכל מדינות האיחוד האירופי – לא נקבל התנהגות כזו בארצנו".

כזכור, בעבר דווח כי המוסד הישראלי העביר מידע למדינות רבות באירופה, ביניהן דנמרק, צרפת והולנד, על כוונת המשטר האיראני להוציא לפועל נסיונות חיסול של אנשי אופוזיציה איראניים באירופה. בזכות המידע שהועבר סוכל ניסיון פיגוע שתוכנן להתרחש במהלך כינוס של פעילי אופוזיציה איראנים בפריז ביוני האחרון, וכן סוכל נסיון חיסול של אנשי אופוזיציה איראניים השוהים במדינה.

גורם מדיניים בישראל אמרו שהעברת המידע התאפשרה בעקבות הגברת המאמץ של ישראל למנוע פגיעה במוסדות יהודיים וישראליים בחו"ל. לדבריהם, הפגיעות המתוכננות לא הייתה קשורה דווקא למטרות ישראליות או יהודיות, אך הודעות על התכנונים נמצאו על ידי השב"כ כחלק מהמאמץ של המוסד- והועברו לסוכנויות הממדינות הרלוונטיות שפעלו לסיכול המהלכים האיראניים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מן הפה ולחוץ
פתחי | 08-01-2019 22:21
יש להטיל ספק באיומים אלה של האיחוד, הם כבר הוכיחו שהם הולכים אחרי הזנב של אירן. יש לבדוק אותם בציציות אם לא מערבבים את גורמי המודיעין בישראל בהצהרות בכיסוי אלה. הרי האא מסרב להצטרף לסנקציות של טראמפ נגד אירן, מה שמטיל ספק באמינותם.
2
א"א צולע
אבו נאצר | 08-01-2019 22:48
כיצד ניתן להאמין לארגון שמסרב ומתנגד להטלת הסנקציות של טראמפ על אירן, שהוא יטיל סנקציות משלו?! לארגוני המודיעין הישראלים אסור להאמין לגבובי המלים של האא ולבדוק אותו עקב בצד אגודל אם אומנם הוא עומד בהצהרותיו ולא מבלף אותנו.