טרנד חדש ברשת: "החוויה האנטישמית הראשונה שלי" - סרוגים

טרנד חדש ברשת: "החוויה האנטישמית הראשונה שלי"

אלפי יהודים מכל העולם משתפים בטוויטר סיפורים על אירועים אנטשימיים שהם חוו, תחת ההאשטג "החוויה האנטישמית הראשונה שלי". המטרה: להעלות מודעות לאנטשמיות הגוברת באירופה ובארה"ב

author-image
טרנד חדש ברשת: "החוויה האנטישמית הראשונה שלי"
  האנטישמיות גוברת בעולם. אילוסטרציה (צילום: מתוך טוויטר)

טרנד חדש ברשת: אלפי יהודים מכל רחבי העולם החלו לשתף בטוויטר סיפורים אישיים על אנטישמיות ועל אירועים אנטישמיים שהם חוו, כשבין השאר נכללו סיפורים על מתקפות אלימות ואנשים שאמרו להם דברי נאצה- רק בגלל שהם יהודים.

תחת ההאשטג "#FirstAntisemiticExperience" ("החוויה האנטישמית הראשונה שלי"), הגולשים היהודים הוכיחו כי האנטישמיות עדיין נפוצה מאד כיום בכל רחבי העולם. "הפעם הראשונה שחוויתי אנטישמיות הייתה כשאחד השכנים שלי החל לירות לעבר ילדים ברחוב עם רובה אוויר" כתב אחד הגולשים. "האם של אחד הילדים ניגשה אלי כשאחד הילדים שלה מדמם, ופתאום הוא צרח עלי: 'זה היהודי שתקף אותי!'. גם אחרי שאמרתי להם מי האחראי האמיתי, הם סירבו להתנצל".

מי שהתחיל את הטרנד היה רב בית הכנסת בעיר ברקשייר שבבריטניה, הרב צבי סולומונס, שאמר כי מטרת היוזמה היא להעלות את המודעות לאנטישמיות הגוברת באירופה ובארה"ב. תוך פחות מ-24 שעות הטרנד הפך לויראלי ברשת, כשמעל 1,700 סיפורים שותפו בטוויטר עד כה.

בין השאר נכתב כי "ילדים תקפו אותי באלימות כי סירבתי להתנצל על כך שהרגתי את ישו, ואמרו שיהרגו אותי בעצמם כנקמה". גולשים אחרים גם סיפרו ש"ילדים בבית הספר היו זורקים עלי מטבעות וקוראים לי 'יהודי מסריח'", ויהודים רבים אמרו כי ביתם הושחת בצלבי קרס וכתובות נאצה אחרות.

אדם נוסף סיפר כי "כשהייתי בן 8 אחד החברים שלי העיף אותי מהבית שלו כי לבשתי כיפה. אחרי שהוא גרר אותי החוצה, הוא אמר ש'אמא שלי לא רוצה שאנשים כמוך יהיו כאן'. האם אפילו לא הייתה אמיצה מספיק כדי להגיד לי את זה בעצמה, אלא שלחה את הילד שלה לתקוף ילד אחר".

אפילו גולשים שאינם יהודים הצטרפו לטרנד ושיתפו סיפורים משלהם. "אני נוצרייה, אבל כשהבעתי פעם אחת את תמיכתי בישראל, אנשים קראו לי 'ז*נה יהודייה' וטענו שהמוסד או רוטשילד משלמים לי כדי שאגיד את הדברים הללו" נכתב בפוסט אחד. הגולש המוסלמי אוסמה חסן גם אמר כי חווה אנטישמיות בעצמו: "הגעתי פעם למסגד כשאני לובש כובע שחור ומעיל ארוך. אמרו לי שלא להתלבש ככה, כי אני נראה כמו יהודי מקולל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לשלמה אברהם
אני | 09-01-2019 12:44
אין בארץ אנטישמיות? כנראה שאתה לא חרדי ולא מתנחל... הביטויים שנשמעים כאן כלפי חרדים, פגיעה בבתי כנסת לא מביישים שום אנטישמי בחול.