הלילה: טראמפ ימסור "הצהרה דרמטית" לארה"ב - סרוגים

הלילה: טראמפ ימסור "הצהרה דרמטית" לארה"ב

נשיא ארה"ב יישא הלילה נאום לאומה, בו הוא צפוי להתייחס למשבר ההגירה שהוביל להשבתת הממשל בשבועיים האחרונים. על פי ההערכות, טראמפ מתכוון לדרוש מהדמוקרטים להסכים להקצאת משאבים לבניית חומה בגבול מקסיקו

הלילה: טראמפ ימסור "הצהרה דרמטית" לארה"ב
  נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

הצהרה דרמטית נוספת: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יישא הלילה (שלישי) נאום לאומה, בו הוא צפוי להתייחס להשבתה של הממשל האמריקני בעקבות משבר ההגירה שנמשך כבר שבועיים וחצי.

הנאום יועבר מהחדר הסגול בבית הלבן בשעה 21:00 (לפי שעון מקומי, 4:00 לפנות בוקר לפי שעון ישראל). על פי ההערכות, טראמפ צפוי להציג פרטים על תכנונו לתקציב המדינה, וללחוץ על הדמוקרטים להסכים להקצות משאבים לטובת בניית חומה בגבול בין ארה"ב ומקסיקו- דבר שלטענתו הכרחי כדי לעצור את המהגרים הבלתי חוקיים ואת הברחת הסמים ממקסיקו לתוך המדינה.

במפלגה הדמוקרטית, שסירבה עד כה לאשר את תקציב המדינה בעקבות התנגדותם להקמת החומה, זעמו על ההצהרה המתוכננת של טראמפ. "כל ערוצי הטלוויזיה במדינה הסכימו לשדר את נאומו של הנשיא בשידור חי. אם נסתמך על הדברים שאמר בהצהרותיו הקודמות, הנאום הערב יהיה מלא במידע שגוי, זדוני ומוטה" אמרו יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי ומנהיג המפלגה הדמוקרטית צ'אק שומר. "חייבים לתת לדמוקרטים זמן אוויר זהה מיד אחרי דבריו כדי להציג את הצד שלנו".

מנגד, סגן הנשיא מייק פנס אמר אמש שגורמים בקונגרס ערכו דיונים רבים על המשבר בגבול והביאו הצעות כיצד ניתן להגיע להסכם ולהביא לסיום ההשבתה- כשלטענתו, הנשיא יציג את ההצעות הללו בנאומו. לדבריו, "השגנו התקדמות בביסוס העובדה שאנחנו אכן עומדים בפני משבר הומניטרי וביטחוני בגבול הדרומי".

כזכור, ההשבתה של ממשל ארה"ב התחילה לפני 18 יום, לאחר שחברי בית הנבחרים סירבו לקבל את הדרישה של טראמפ ולהקצות 5.7 מיליארד דולר לבניית חומה בגבול מקסיקו. כתוצאה, המושב התפזר מבלי להצביע על אישור התקציב לשנת 2019. בהמשך טראמפ הסכים להוריד את הדרישה ל-4 מיליארד דולר, אך במפלגה הדמוקרטית הודיעו כי יסרבו לכל הצעה שכוללת מעל 1.3 מיליארד דולר לפעילות נגד הגירה.

טראמפ עצמו התייחס באכזבה לנושא. "המדינה שלנו חייבת ביטחון בגבול, אנחנו לא רוצים שאנשים שלא אמורים להיות פה ייכנסו בכל זאת. יש כל כך הרבה בעיות, ואנחנו לא רוצים אותם בארה"ב. הדבר היחיד שיעצור את זה זה החומה" אמר. "עכשיו הכל תלוי בדמוקרטים. אין ביכולתנו לעשות דבר בלי ההצבעות שלהם. בוא נפעל ביחד כדי שההשבתה לא תימשך יותר מדי זמן". מנגד, חברי המפלגה הדמוקרטית טענו כי טראמפ השבית את הממשל כיוון ש"חווה התקף זעם", כשלדבריהם "טראמפ קיבל את מה שהוא רצה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו