המועמדים של מוטי יוגב לראשות הבית היהודי - סרוגים

המועמדים של מוטי יוגב לראשות הבית היהודי

למרות שחה"כ יוגב מתמודד בעצמו ליו"ר הבית היהודי, פנה השבוע למספר דמויות בציונות הדתית, במטרה שייכנסו לפוליטיקה וינהיגו את המפלגה. יוגב: "לא אלחם על תפקיד בכל מחיר"

author-image
המועמדים של מוטי יוגב לראשות הבית היהודי

בסרוגים חשפנו כי תפקיד יו"ר הבית היהודי, כנראה שלא יגיע משורות המפלגה. על כן, למרות שחה"כ מוטי יוגב מתמודד ליושב ראש הבית היהודי, בשבוע האחרון הוא פנה למספר דמויות מגוונות בציונות הדתית, במטרה שייכנסו לפוליטיקה וינהיגו את המפלגה.

אנשים טרם הגישו מועמדות לרשימה, אך יוגב פנה אישית לחלקם, לא מתוך הבטחה אלא מתוך בקשה שיתמודדו. מדובר בין היתר, באברהם ליפשיץ, שרק לאחרונה פרסמנו לראשונה בסרוגים כי שר החינוך נפתלי בנט החליט להאריך את כהונתו כראש החמ"ד בעוד שמונה חודשים עד לאחר הבחירות.

עוד ברשימה: האלוף יפתח רון-טל, הרב רפי פרץ, מזכ"ל הקיבוץ הדתי אמיתי פורת, ועוד כמה דמויות מהאקדמיה, יוצאי צבא, עשייה חברתית וחינוכית שסירבו. האחרים צפויים למסור את תשובותיהם בתחילת השבוע לאחר שישקלו זאת.

בתפקידו כרב הראשי הצבאי עם הרב רונצקי זצ"ל (צילום: אביר סולטן/ פלאש 90)

"לבית היהודי יש בציונות הדתית אנשים מצויינים ומצויינות", אומר יוגב בשיחה לסרוגים, בה הגיב על הפרסום. "אין לי ספק שבכל דרך שתהיה, ובכל מאמצינו, נגיע לבית יהודי גדול וטוב שיהיה השותף הראשון למפלגה שתנצח בהרכבת הממשלה".

כאמור, יוגב הגיש מועמדות ליו"ר, אך מדגיש כי "אם הסקרים יאמרו שיש אחרים שיביאו לאלקטורל גבוה יותר ויחזקו את כוחו של הבית היהודי, אני בשמחה אהיה מוכן להעביר להם את ההובלה כדי שהבית היהודי יהיה הכי גבוה שאפשר".

ומדגיש כי "לא אלחם על תפקיד היו"ר בכל מחיר, אם יגיע אדם שאישיותו תסחוף קולות רבים יותר. המטרה היא שהבית היהודי יהיה הכי גדול וחזק שאפשר".

וועדה מסדרת זה שיקול מוטעה

יוגב אף התייחס למהלכים של מזכ"ל המפלגה ניר אורבך לוותר על הפריימריז. "הוא דיבר על זה שאין כסף למימוש פריימריז, ומאחר שאני רואה את הליכוד ממשים פריימריז לפוטנציאל של 100 אלף מתפקדים ביום אחד, אני סבור שצריך היה. לשם כך המתפקדים שילמו לאורך השנים- בשביל אותו רגע שבו הם יכולים להשפיע. צריך לבחון את הוצאות המפלגה ונכון היה לקיים פריימריז כזה".

גם על הוועדה המסדרת שצפוייה לבחור את היו"ר בטווח כל כך קצר, הוא אומר כי זה "שיקול מוטעה". ומסביר: "מי שייבחר על ידיה יהיה מקובל רק על חלק מהציבור, והשאר יגידו שלא שאלו אותי ואני נוטש את הבית היהודי לטובת מפלגות אחרות. זה לא יעלה אמון, זה רק יפחית את האמון".

אך במידה ולא הוא מוסיף בביקורת, "המינימום הנכון לעשות ולשתף בו את הציבור הוא הכרעה בכינוס מרכז המפלגה. הציבור מבקש שותפות מינימלית, וראוי גם שתהיה שקיפות. שני הערכים הללו- השותפות והשקיפות- הם אלו שיביאו באופן טבעי אמון ציבורי רחב במפלגה. בלי שותפות מינימלית יהיו בוחרים שיחליטו שזה לא ביתם ויבחרו פחות בבית היהודי", הוא מסביר את ההשלכות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
מוטי עושה מעשה שטות ויורה לעצמו
גבי | 05-01-2019 20:44
ברגל. בדרך הזו הוא ימצא את עצמו בחוץ. שוב מתחילים לחפש שמות מהגורן ומן היקב. מה שהבית היהודי ותקומה צריכים להחליט עכשיו זה מומ עם עצמה לישראל. זה השלב הראשון ואחרי זה יבואו ההיבטים הפרסונליים.
מדויק!
א | 06-01-2019 7:58
.
2
מוטי יוגב
בן שלמה | 05-01-2019 21:32
שבוע טוב ! מוטי יוגב: ראוי, הגון ,מסור לשטח, עם עבר צהל״י מכובד, ועל הכול איש אמת שאומר לנו: אני מתמודד על תפקיד יו״ר אם תמצאו אישיות ראויה מובילה ממני אני מוחל על מקומי. משהוא מהמתמודדים השונים על היו״ר התנסח בכיוון זה !
3
לא סופרים את החברים ?
אופיר | 05-01-2019 21:49
מסכים עם מוטי
4
למה למען ה' אף אחד לא מעלה את השם של יוסי דגן????
אור גרמן | 05-01-2019 21:56
כי הוא מכר את עצמו לליכוד
מכור | 06-01-2019 9:17
כי הוא מכר את עצמו לליכוד
למה כן?
א | 06-01-2019 7:58
?
5
אולי עופר וינטר יתאים.
אוהד | 05-01-2019 22:39
אולי עופר וינטר יתאים.
מבחן הבית לחבר אליו כוחות בעלי אותו חזון
ידידיה | 06-01-2019 10:02
הבית היהודי חייב לחבור ליחד עם יוני שטבון ואלי ישי על זה יעבור או לא יעבור את % החסימה. זו המפלגה הדתית היחידה, שלראשיה יש אחריות כלל ישראלית והעומדים בראשה לא מלאים עצמם לדעת. משה פייגלין בעייתי מאד בעניין הזה. הוא משוכנע שהוא מושיען של ישראל..והוא ממש לא!! אם רוצים מנהיג טבעי, שקול שמבין דבר או שניים גם בפוליטיקה וגם בביטחון. וגם יסתדר היטב עם המנהיג הצעיר והטבעי בצלאל סמוטריץ', תוך מתן כבוד לרבני וזקני החכמים הציוניים-הוא חכ לשעבר תת-אלוף אפי איתם.
הוא בתקופת צינון
א | 06-01-2019 0:22
?
6
יפתח רון טל ?
ירחמיאל | 05-01-2019 23:22
היתכן שהאלוף לו מיוחסת תפיסת צהל בימי הגירוש בנחישות וברגישות יכנס להנהגת הבית היהודי????
7
ואני מקווה שכף של די 9 תנחת על ראשו!
שומר הסף | 06-01-2019 0:27
מי שאמר שצריך לעלות עם די 9 על בית המשפט העליון הוא מורד במלכות, והלוואי ודי 9 יעלה עליו.
8
עוד אשכנזים ועוד אשכנזים
עצרו | 06-01-2019 9:18
עוד מפלגת אשכנזים טהורה, שלא תביא אפילו קול אחד ממיליון מצביעים לאומיים ימניים מעדות המזרח
9
מנהיגות
שמוליק | 06-01-2019 16:39
רק סמוטריץ צריך להנהיג את הבית היהודי
10
רק סמוטריץ צריך לנהל את המפלגה
יעל | 06-01-2019 22:01
רק סמוטריץ יכול להוביל את המפלגה ולהעלות את לה את המנדטים. תפסיקו לחפש אחרים... הטוב ביותר נמצא מתחת לאף.