הרב עמיחי גורדין נפרד מ"הרופא הירושלמי" - סרוגים

הרב עמיחי גורדין נפרד מ"הרופא הירושלמי"

ד"ר איזקסון דחה בתוקף כל ניסיון לפרוטקציה. 'אל תעשו שום דבר כדי לקדם את התור שלי. כלום טוב אני מהחולים האחרים? למה מגיע לי לעקוף אותם?', ענה למקורביו שניסו לדאוג לו לטיפול טוב יותר

הרב עמיחי גורדין נפרד מ"הרופא הירושלמי"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

בשבוע שעבר הלך לבית עולמו אחד מנקיי הדעת שבירושלים, הרופא מאיר איזקסון זצ"ל. על פי הכרונולוגיה היה ד"ר איזקסון בן 91 שנים במותו. על פי הסיפורים ומעשי החסד שעשה בימי חייו, דומה שחי מאות שנים.

ד"ר איזקסון נולד ברומניה. את השואה עבר כנער במחנה כפייה. בגיל 33 עלה לארץ בגפו, ובחריצות רבה פילס את דרכו בעולם הרפואה הקשה והתובעני. הוא קבע את מקומו בבית החולים 'שערי צדק', שם פתח, יחד עם ד"ר פרייר, את מחלקת הילדים.

ד"ר איזקסון היה מסור לטיפול בחוליו. זאת הייתה משימת חייו ואליה הקדיש את מרצו וזמנו. פעם, במהלך טיפול בילד חולה ניגשו אליו הורי הילד המודאגים ודחפו לכיסו מעטפת מזומנים. הד"ר כעס והוציא בחרדת קודש את המעטפה מכיסו. 'אתם לא מתביישים?', נזף בהורים ההמומים, 'אתם חושבים שאם תתנו לי כסף, הטיפול יהיה יותר טוב?'.

בשנות חייו האחרונות נאלץ ד"ר מאיר איזקסון להגיע לבית החולים שערי צדק, שאותו שירת בנאמנות במשך עשרות שנים, כמטופל. הגלגל הסתובב, והרופא הנערץ והמוערך נאלץ להמתין לתורו במסדרון כאחרון החולים. אחיות ורופאים רבים חלפו באדישות על פני האיש הצנום והשקט, בלי לדעת שזהו ד"ר איזקסון הידוע.

ד"ר איזקסון דחה בתוקף כל ניסיון לפרוטקציה. 'אל תעשו שום דבר כדי לקדם את התור שלי. כלום טוב אני מהחולים האחרים? למה מגיע לי לעקוף אותם?', ענה למקורביו שניסו לדאוג לו לטיפול טוב יותר.

'בשעת פטירתו של אדם אין מלווין לו לאדם לא כסף ולא זהב ולא אבנים טובות ומרגליות – אלא תורה ומעשים טובים בלבד.' (אבות ו:ט). ד"ר איזקסון היה אדם מיוחד ונדיר, הוא לא התעניין בכבוד ולא בממון. ד"ר איזקסון ידע היטב מה חשוב בעולמנו. מי ייתן לנו תמורתו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הד''ר היה איש מתוק כדבש. צדיק אמיתי.
עמוס | 04-01-2019 10:06
אין ספור סיפורים מתגלגלים סביב טוב לבו.
זכרונות של מעשים טובים!
בת דודה | 05-01-2019 22:56
התרגשתי לקרוא את הכתבה שכל כך משקפת את בן דודי זל. כמובן, היה בה מקצה קצהו של אישיותו הגדולה והצנועה. זכינו לקרוב משפחה מסור, דואג, שותף לכל שמחותינו וגם ימי יגון. יחסר לנו מאד!
2
ירבו כמותך בישראל
יוסי | 05-01-2019 20:17
בעולם הבא מלווים אותך אחר כבוד מעשיך הטובים
3
איש חסד וצדיק.
חנניה וינברגר | 06-01-2019 15:34
לא הכרתי את הרופא הדגול. בטוחני שמה שנרמז הוא מעט שבמעט. אבל היה מן הראוי להביא בצד בצד תמונת המספיד את תמונת הרופא הירושלמי הצדיק.
4
איפה ישנם אנשים כמו האיש ההוא
אמנון | 08-01-2019 11:05
ניכר בדמות הרופא צניעות וענווה. אשריך שזכית להכיר אותו