השר אלקין מציג: מהפכת הנגשת אתרי המורשת לבעלי מוגבלויות - סרוגים

השר אלקין מציג: מהפכת הנגשת אתרי המורשת לבעלי מוגבלויות

אגף המורשת במשרד לענייני ירושלים שוקד בימים אלו על מהלך רוחבי שבמסגרתו יונגשו כלל אתרי המורשת בישראל לאוכלוסיות הזקוקות לכך. אלקין: "הרבה עבודה לפנינו, אבל עצם העבודה על זה מסמלת משהו חדש במדינת ישראל"

השר אלקין מציג: מהפכת הנגשת אתרי המורשת לבעלי מוגבלויות

אתרי מורשת – גם לבעלי מוגבלויות.

אגף מורשת במשרד לענייני ירושלים שוקד בימים אלו על מהלך רוחבי שבמסגרתו יונגשו כלל אתרי המורשת בישראל לאוכלוסיות הזקוקות לכך. כך עולה מדברים שאמר השר לענייני ירושלים ומורשת, זאב אלקין, במהלך אירוע של עמותת 'שמעיה' בחנוכה האחרון.

אלקין פתח את נאומו בהתייחסות למצבת האח"מים המכובדת שהשתתפו באירוע, וכללה את השר כץ והשר לשעבר גדעון סער: "אני חושב שהפעילות הרבה של הארגון במשך עשרות שנים היא פעילות שראויה לציון. לא במקרה 3 שרים בממשלת ישראל בעבר ובהווה היו כאן הערב".

בהמשך נאומו אמר השר אלקין: "אני חושב שהגיע הזמן ויש יותר ויותר מודעות לצורך להנגיש את הפעילות של משרדי הממשלה לציבור שזה דרוש לו. אני יכול להגיד שבתחום שאני אמון עליו, תחום המורשת, יש יותר ויותר יוזמות להנגשה של האתרים שלנו לציבור, במקרה הזה לחרשים אבל יש גם פעולות הנגשה אחרות. הרבה עבודה לפנינו, אבל עצם העבודה על זה מסמלת משהו חדש במדינת ישראל".

אלקין סיים את נאומו בהתייחסות לשמה של העמותה 'שמעיה' וקישר בין המהות שלה לתנא הגדול שמעיה, בן זוגו של אבטליון. "אחד מהדברים שאפיינו את שמעיה זו היכולת לומר את האמת, כשהורדוס בא להישפט בפני הסנהדרין הוא בא עם גדוד חיילים. כשראו את זה הסנהדרין הם השתתקו מפחד. עד שבא שמעיה ואמר "עד היום מי שבא להישפט בא ביראה כי הוא מבין שזה משפט ומנסה לצאת זכאי, אבל מי שבא וכולו לבוש בבגדי זהב ומלווה בחיילים יודע כנראה שיש לו בעיה".

"הצד השני שאפיין אותו זה הרצון להביא שלום ודרך ארץ לעולם. יש סיפור שכשהכהן הגדול יצא בשלום מעבודת יום הכיפורים העם הלכו אחריו וכשפגשו בשמעיה ואבטליון הם הלכו אחריהם. בסוף היום הם באו לדרוש בשלומו של הכהן הגדול והוא כעס ואמר "איך יכול להיות שבני עממים (גרים) מעיזים למשוך את העם ממישהו שהוא צאצא של אהרון הכהן. התשובה שלהם היתה שאנשים הולכים אחרי מי שעושה מעשה של אהרון ואוהב שלום ורודף שלום ולא רק מי שמיוחס אליו".

"גם אתם מביאים הרבה שמחה ושלום לעולם", סיכם השר.

באירוע, כאמור,  השתתפו שורה של אישי ציבור בנוסף לאלקין, ביניהם גדעון סער, השר חיים כץ, ח"כ מיקי זוהר, ח"כ מיכאל מלכיאלי ועוד.

גדעון סער נאם אף הוא באירוע וציין לשבח את השר חיים כץ ש"כל הדרך שלו בחיים הציבורים זה לעזור ולסייע לבעלי צרכים מיוחדים. ככה עשה גם בוועדות וגם במשרדי הממשלה".

סער הוסיף: "אני רוצה לברך את יו"ר שמעיה, הרב שמעון לוי, על הפעילות האדירה שלו. הייתי בבני ברק וראיתי את הפעילות עם הילדים הקטנים, ואת הפעילות החברתית לאוכלוסיות מתקשות להשתלב בעבודה. אני מתחייב לעזור ולסייע לכם בכל תפקיד שאני אמלא בעתיד".

יצוין כי האירוע התקיים באולם 'בראשיתה' בראשון לציון וכיבדו אותו בנוכחותם אישי ציבור רבים בנוסף לאלו שהוזכרו לעיל.

הרב שמעון לוי מנכ"ל העמותה שיבח את השרים  כץ ואלקין, השר לשעבר סער, והח"כים הרב מלכיאלי וזוהר, על פועלם הרב והאוזן הקשבת שלהם למען 'שמעיה'.

בנוסף  קיימו השרים והח"כים פגישה אישית עם מנכ"ל 'שמעיה', הרב שמעון לוי, ושמעו ממנו על האתגרים של העמותה וצרכיה. במהלך הפגישות הביעו המשתתפים את התפעלותם מהפעילות העניפה של העמותה, מאמציה והישגיה. הח"כים והשרים הבטיחו להמשיך לעמוד לימין העמותה ולפעול ככל הניתן למענה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו