דנון: "לא אתמודד בכנסת, אקדם את ישראל באו"ם" - סרוגים

דנון: "לא אתמודד בכנסת, אקדם את ישראל באו"ם"

שגריר ישראל באו"ם דני דנון הודיע רשמית כי הוא לא יתמודד בפריימריז לליכוד, ויישאר בתפקידו בניו יורק: "בכוונתי להמשיך ולחזק את מדינת ישראל בחזית הדיפלומטית בתקופה רגישה זו״

דנון: "לא אתמודד בכנסת, אקדם את ישראל באו"ם"
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

עכשיו זה רשמי: לאחר שהכחיש את הטענות על פרישה מתפקידו כדי לחזור ולהתמודד בפריימריז למפלגת הליכוד, שגריר ישראל באו"ם דני דנון הודיע הבוקר (ראשון) כי בכוונתו להישאר בתפקידו הדיפלומטי בניו יורק.

"בהובלת ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו, משלחת ישראל לאו"ם ממשיכה להגיע להישגים חסרי תקדים במערכה המדינית" טען דנון. "בתקופה מאתגרת זו, בכוונתי להמשיך לקדם את מעמדה של מדינת ישראל בזירת האו״ם- ולכן לא אתמודד בבחירות המקדימות הקרובות״.

״תפקיד חשוב זה כולל בתוכו אחריות רבה, ולכן בכוונתי להמשיך ולחזק את מדינת ישראל בחזית הדיפלומטית בתקופה רגישה זו״ הוסיף והבהיר. דנון גם ציין כי הוא יגיע עם משלחת של ארבעים שגרירי או"ם לביקור בישראל במהלך חודש ינואר הקרוב, כשבמהלך ביקורם יסיירו השגרירים בגבול הצפון ובאזורים שבהם צה"ל פעלו לנטרול מנהרות הטרור של חיזבאללה.

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי דנון יפרוש מתפקיד השגרירות באו"ם כדי לחזור לישראל ולהתמודד בפריימריז לליכוד, אך בלשכתו הכחישו את הפרסומים. מטעמו של השגריר דנון נמסר כי "הפרסומים האחרונים בדבר התפטרותו אינם נכונים. לאחר שתתקבל ההחלטה בכנסת, הוא יודיע על כוונותיו". מועצת האו"ם נמצאת כעת בפגרה בשל חג המולד והשנה האזרחית החדשה, כשהישיבה הבאה של המועצה תתקיים רק ב-11 בינואר.

מאז שנת 2015 מכהן דנון כשגריר ישראל באו"ם. בשנת 2017 דנון גם נבחר לראשות ועדת המשפט של העצרת הכללית של האו"ם- והיה לישראלי הראשון שעומד בראש ועדה קבועה של המועצה. בעבר נרמז כי התפקיד באו"ם הוצע לדנון לאחר שהתגלו מתחים בינו ובין יו"ר הליכוד נתניהו, שהגיעו לשיאם במהלך מבצע "צוק איתן" כשדנון מתח ביקורת על ההתנהלות של ישראל והסכם הפסקת האש שנקבע עם חמאס.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו