בין מי למי הבחירות האלה? טור בחירות - סרוגים

בין מי למי הבחירות האלה? טור בחירות

יריית הפתיחה נורתה עם פיזור הכנסת ועדיין זו מערכת בחירות משונה ביותר. קווי המפלגות עדיין מטושטשות, גם העמדות הערכיות. בתוך כך החלה עונת הפריימריז במלוא אונה. בחירות 2019

בין מי למי הבחירות האלה? טור בחירות
  (Photo by Danielle Shitrit/FLASH90)

תקופת טרלול עומדת לפתחנו. אם חווינו זאת במהלך הכנסת האחרונה ובצורה אחרת בבחירות לרשויות המקומיות, עונת הפריימריז הגיעה ואיתה הרצון של כל מועמד לבלוט מעל כל השאר. ומה לא עושים כדי לבלוט?

גילה גמליאל- שרה בממשלת ישראל, החלה עם הציוץ הזה- שמילא היה מצחיק, עוד היה נסלח, אבל גם זה לא:

אבל תראו היא הצליחה, אני כותב עליה פה, והיא גם התארחה עליו באולפן לונדון וקירשנבאום. אם הייתה כותבת מאמר מנומק ומסבירה את עמדותיה נגד שוברים שתיקה, למי היה כוח לקרוא?

והנה עוד ניסיון של יואב קיש. כאן לפחות יש חן, אמנם מעט מגושם, כי לא כל מי שיודע להטיס אף- שש- עשרה משתווה לבוגר מסלול בניסן נתיב:

אפשר אולי להבין אותם, כשהתחרות שלהם על תשומת הלב היא מול מירי רגב ואורן חזן. אם בפעם שעברה בנט התחפש להיפסטר ונתניהו יצא בסרטון שחזה את כל הפרשיות שעומדות כנגדו אצל היועמש כמעט. היום, בעידן לאחר בחירת טראמפ, נראה שנתגעגע לקמפיין של ראש עיריית טבריה רון קובי במערכת הבחירות הזאת.

ממלכתיות, דרך, ערכים? גם לנו זה כבד.. אנחנו בעידן ש-בואו תראו איך אתם משווקים לנו את המסרים בציוץ או סרטון מגניב ונושך, ועזבו אותנו באימא שלכם משטויות כאלו.. אז הם עוזבים, ומנסים להופיע בין סרטון כלבלבים בפייסבוק, לגיף של אופרה וינפרי. ושאלוהים יעזור לנו. אחר כך אולי נתפנה להקשיב גם לדברים האחרים שיש להם, אם לא ישלחו לנו בוואטספ משהו יותר מעניין.

מפת המפלגות המתעדכנת

ובכלל, זאת מערכת בחירות מאוד משונה. הכנסת התפזרה וזהות המפלגות עלומה. לצערו, נתניהו כבר הוכתר לראש ממשלה ע"י הסוקרים, ועכשיו עליו רק לשדר לחץ כדי שהמנדטים לא ייזלו לו כמו חול לכל עבר, מכחלון ובנט ועד בן גביר. הצד שכנגד לא מצליח להופיע לזירה. מפלגה של גנרלים מלוהקת מחדש- בוגי הליכודניק עם בני גנץ מנאום הכלניות, שחוץ מכך אין לנו מושג מהו ומיהו. אבל הם יכולים, אולי, ליצור שבר בגושים וליצור גוש חוסם.

אגב, יש תכונה לרמטכ"לים שהם נוצצים רק כשהם מגיעים עם ריח של בקו"ם- גם לאחר הצינון, תראו איפה שאול מופז, בוגי בעצמו- שלא גרד את אחוז החסימה לבדו ואהוד ברק, שאמנם הצליח להיות ראש ממשלה, אבל הוא האחרון שעשה זאת מעמדת הרמטכ"ל. זאת מניה שמתחילה מאוד גבוה וצונחת בעקביות.

גוש השמאל הוא דבר משונה, כמעט גוויה מהלכת. חוץ מתמר זנדברג השאר בורחים מהתיוג הזה כמו מאש, כאילו רודפת אחריהם קהילה שלא מחוסנת מחצבת- באזור סכנה. תנועת העבודה ההיסטורית מתפוררת בידיים של אבי גבאי- הליהוק המזרחי לשבט הלבן.

ובגלל שהכל כל כך פרסונאלי וכל כך אינדיבידואלי, אז כל אחד ואחת עושים את השיקולים האישיים היכן להתברג הכי טוב שיש. וכל ראש מפלגה שולח ידיים לפורר את המפלגות החלשות יותר ולשאוב ממנו כוכבים. אל מול עיננו מרחש קניבליזם של מפלגות.

זנדברג בשכל, לקחה בשתי ידיים את מניית השמאל שבשפל- ומפיחה בה רוח חיים ומשרד קליטה לפליטים. השאר מנסים לברוח מהספינה הטובעת: או מהמחנה הציוני או מהתיוג שמאל, כשיאיר לפיד בראשם ומנסה להיות אופוזיציה לביבי רק בנושאי השחיתות, כשלפני שאלו באו לעולם- כמעט קשה לזכור על מה לפיד בעצם נאבק, בדרכו להושיע את העם. נכון גיוס- אבל גם הוא מאז מפריש חלה ורק מידי פעם מקניט את ליברמן על תתי סעיפים בחוק הגיוס בו הוא תמך עקרונית ואמור היה להעניק פטור לארבע שנים לחרדים. חוץ מזה, שהוא מכוון להיות ראש ממשלה וזה עיסוק בתחומים רחבים יותר- מלבד גיוס. ואת זה קשה לאפיין אצלו. מה סדר היום שהוא מציב? לאתגר את נתניהו דווקא ביחסי החוץ?

מי היריב של נתניהו?

כדי לרתום המונים שיתמכו בך אתה צריך יריב, אתה צריך אמוציות מחנאיות. לנתניהו אין עוד במי להיאבק (יוסי דגן שעושה לו הפגנות, לא נחשב), וקצת קשה לשכנע שהערבים נוהרים בקלפיות להצביע גדעון סער. אז מזל שיש את מנדלבליט ואלדד יניב. כרגע נתניהו רץ נגד כתבי האישום, כשהמטרה שלו לגיטימציה רחבה מהעם, מול הכרעת היועמ"ש, ושהקואליציה שלו תצלח גם הופעות בבתי המשפט אם יצטרך.

בשבועות הקרובים נדע מי הכוחות הרלוונטים, מה יהיו החיבורים. ואיפה נעלם בנט בכל הסיפור הזה של הבחירות. מה הוא זומם? עוד פעם היפסטר? או שישריין את ליטל שמש כפי שהצעתם לו, הגולשים?

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אן מיתמודדים .רק ביבוז ועירעור השילטון של התי
שלם | 28-12-2018 10:11
תמיד שהימין בשילטון אז המיתמודדים הם ימין והאירגון פשע תיקשורת .שעושה הכול לערער את השילטון גם אים אן להם אדם ראוי להנהיג . רוע של המישפחות העשירות מהשמאל שמוכנים שהמדינה תלך לאבדון .העיקר לא ימין האח . ניקור שמיפלגת מרץ א.ש.ף. עושה כאוס מכוון להצדיק את קייומם בממשלה ובמקומות אסטרטגים של המדינה .פרקליטות .בגץ א.ש.ף. מישטרה .ורשות הטבע והגנים הלאומים שייה להם בשבת לטייל בחינם . מרץ הם מחריבייך ומהרסייך מימך יצאו . עובדה מרץ א.ש.ף
עוצמה יהודית
משה | 28-12-2018 11:54
רק עוצמה יהודית זה ימין אמיתי כל השאר זה סתם דיבורים
2
שמאל האנרכיס
ראובן | 10-01-2019 11:08
העיקר שניפטר ממפלגות שמאול האנכריסטיות. בעה