בפעם השנייה החודש: אנדרטה לזכר השואה הושחתה ביוון

בפעם השנייה החודש: אנדרטה לזכר השואה הושחתה ביוון

אנדרטה לזכר השואה בעיר קסטוריה שביוון הושחתה, לאחר שרוססה בגרפיטי שחור על ידי אלמונים. זו המתקפה האנטישמית השנייה שמתרחשת ביוון החודש, והפעם החמישית השנה שבה אנדרטה לזכר השואה מושחתת

author-image
פעמיים בחודש: אנדרטה לזכר השואה הושחתה ביוון
  האנדרטה שהושחתה ביוון (צילום: עמוד הטוויטר של הקונגרס היהודי)

גל האנטישמיות ביוון נמשך: פחות משבועיים לאחר שצלבי קרס רוססו על אנדרטה לזכר השואה בעיר סלוניקי, מתקפה אנטישמית נוספת נרשמה השבוע בעיר קסטוריה. כמו בסלוניקי, גם הפעם אלמונים השחיתו את האנדרטה לזכר קרבנות השואה שהוצב בעיר, וריססו על האנדרטה גרפיטי שחור.

במשטרה היוונית הודיעו כי יפתחו בחקירת המקרה, אך בשלב הזה לא נמצאו חשודים באחריות לאירוע. זו הפעם השנייה החודש שבה אנדרטה לזכר השואה מושחתת ביוון, והפעם החמישית שבה מתרחש מקרה אנטישמי כזה בשנה האחרונה.

בקונגרס היהודי העולמי הגיבו בחריפות לאירוע. "הקונגרס ניצב לצד הקהילה היהודית ביוון, אנו מביעים דאגה עמוקה וגינוי בעקבות חילול אנדרטה לזכר יהודים תמימים שנשלחו על ידי הנאצים למותם באושוויץ" אמר מנכ"ל הקונגרס רוברט זינגר.

"בשנה האחרונה אנחנו מוצאים את עצמנו מגנים שוב ושוב אירועים מזעזעים של אנטישמיות. הגינויים של הקהילה היהודית כבר לא מספיקים" הוסיף וטען. "יש גל נרחב של אנטישמיות באירופה, והרשויות בכל מקום חייבות להבהיר שזה לא מקובל. החודש האיחוד האירופי הציג הצהרה חסרת תקדים על כך שתילחם באנטישמיות ותשמור על הקהילות היהודיות, וכן הציגה דו"ח המראה שיותר משליש מהיהודים באירופה חוששים לביטחונים ושוקלים להגר למדינה אחרת".

"חשוב מאד שנראה צעדים שנלקחים כדי לעצור את התופעה המחרידה הזו, ולא רק המילים שנאמרו" סיכם זינגר. "אין שום מקום לאנטישמיות בקהילה האירופית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו