רוסיה מאשימה: "התקיפה בסוריה- פרובוקציה מסוכנת" - סרוגים

רוסיה מאשימה: "התקיפה בסוריה- פרובוקציה מסוכנת"

משרד ההגנה הרוסי טען שההתקפה הישראלית בסוריה מהווה "פרובוקציה" שסיכנה ישירות שני מטוסי נוסעים. לטענתם, 16 טילים נורו על ידי חיל האוויר, אך רובם יורטו. נתניהו בתגובה: "עומדים על הקווים האדומים שלנו"

רוסיה מאשימה: "התקיפה בסוריה- פרובוקציה מסוכנת"
  המתקפה בסוריה אמש (צילום מסך)

רוסיה בהאשמה דרמטית: משרד ההגנה במוסקבה טען היום (רביעי) כי המתקפה הישראלית שהתרחשה אמש בסוריה הייתה "פרובוקציה מסוכנת" שהעמידה שני מטוסים אזרחיים בסיכון. עוד נטען כי הצבא הסורי הפיל 87% מהטילים ששיגרה ישראל.

דובר משרד ההגנה הרוסי, איגור קונשנקוב, טען כי שישה מטוסי F-16 ישראלים ביצעו את התקיפה משטח לבנון, כאשר מערכות ההגנה האווירית של צבא אסד יירטו 14 מ-16 הטילים ששיגרו המטוסים של צה"ל. "מדובר בפעולה פרובוקטיבית של חיל האוויר הישראלי שסיכנה ישירות שני מטוסים אזרחיים שנחתו בדמשק ובביירות, ואת הנוסעים שלהם" טען קונשנקוב.

לדברי הרוסים, ישראל שיגרה טילים המצוידים בפצצות חודרות בונקר GBU-39- אך רק שתי פצצות פגעו ביעדיהן. עם זאת הפצצות הללו גרמו נזק לאתר לוגיסטי המרוחק 7 ק"מ מדמשק, והובילו לפציעתם של שבעה בני אדם שהיו במקום. עוד נטען כי הצבא הסורי לא הפעיל טילים ואמצעי לוחמה אלקטרוניים, כדי "למנוע טרגדיה" בקרב נוסעי המטוסים האזרחיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה למתקפה הסורית וההאשמות הרוסיות כי "ההגנה על המולדת מתחילה בגדיעת איומים גדולים באיבם. איננו מוכנים להשלים עם ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה שמכוונת נגדנו, אנו פועלים נגדה בתקיפות וברציפות כולל בימים אלה". לטענתו, "בכל מקום שנידרש לעמוד על ביטחוננו, נעשה. אנו עומדים איתן על הקווים האדומים שלנו בסוריה, ובכל מקום אחר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו