הבחירות לא יוקדמו? מיקי זוהר מעכב את פיזור הכנסת - סרוגים

הבחירות לא יוקדמו? מיקי זוהר מעכב את פיזור הכנסת

104 יום לבחירות, וייתכן והן לא יוקדמו. יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) מעכב כעת את הצעת החוק לפיזור הכנסת, למרות הסכמת הקואליציה ללכת לבחירות.

author-image
הבחירות לא יוקדמו? מיקי זוהר מעכב את פיזור הכנסת
  (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

104 יום לבחירות, וייתכן והן לא יוקדמו. יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) מעכב כעת את הצעת החוק לפיזור הכנסת, למרות הסכמת הקואליציה ללכת לבחירות.

זוהר המשמש כיו"ר הועדה האחראית על הגשות הצעות החוק, מונע באמצעים טכניים את הגשת הצעת החוק, על ידי מניעת "פטור מחובת הנחה" שמקצר את זמן הדיון על הצעת החוק. בלי הסכמתו של זוהר, הצעת החוק תתעכב 45 יום עד שתוכל לעלות לקריאה טרומית.

"בימים האחרונים היה הרבה שיח בעניין הפיזור של הכנסת" אמר זוהר, בפתח דיון ועדת הכנסת על החוק, "נקבע המועד והוא אינו בר שינוי – המועד מקובל ומתואם על כל הסיעות".

כל עוד הכנסת לא פוזרה אין ועדת הסכמות

"ראשי הקואליציה החליטו ואני מגבה את בקשתם לטובת הליכוד. הצלחת הליכוד, זו הצלחת המדינה. ככל שאנו חזקים יותר, המדינה חזקה יותר. הבוקר גילינו שאין חובת פיזור 90 יום לפני הבחירות אבל ברור שוועדת הבחירות חייבת זמן להתארגן לפני הבחירות יתכן שנבצע תיקון חקיקה".

הסיבה שזוהר מעכב את הצעת החוק, היא כדי שהכנסת תוכל להמשיך לתפקד עוד כשבועיים, כדי לאפשר אישור של הצעות חוק, אותן הוא רוצה לקדם, בהן 'חוק הפורנו', חוק ההסדרה 2, חוקים בנושאי הטבות מס, והתמחויות של לשכת עורכי הדין. "יש מס' חוקים חשובים מאוד למי ששלח אותנו וישלח אותנו", אמר זוהר, "פניתי לרוה"מ שיעזור לנו לסיים את החקיקה בנושאים הללו. כל עוד הכנסת לא פוזרה אין ועדת הסכמות. אל תכתיבו לנו מה לעשות. פיזור יכול לקרוא מידית או עוד כמה ימים אולם אלו חוקים קריטיים."

יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם אמר בדיון "נביא היום את החוק בשלוש קריאות. אח"כ נתכנס ונדון בכל הבקשות להעברת חוקים. בשבוע הבא נעבוד ימים מרוכזים ונעביר את כל החוקים המוסכמים. רוב החוקים מסוכמים על כל סיעות הבית".

בינתיים נערכה הצבעה, והועדה אישרה את הפטור מחובת הנחה, אך ח"כ אחמד טיבי הגיש ריביזיה (בקשה להצבעה חוזרת) מה שיעכב את ההצבעה בקריאה טרומית בכמה שעות לפחות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
פיזור
ג | 26-12-2018 10:40
למה לפזר את הכנסת הוחלט על בחירות על אז הכנסת צריכה להמשיך לעבוד בכל הועדות ובכל החוקים שהתחילו הרי החכים מקבלים משכורת למה לא להמשיך לעבוד וחוקים שהם בהסכמה שיעברו
להשלים חוק גירוש משפ' רוצח לאומני.
פיזור כנסת אינו עילה | 26-12-2018 13:08
חיי אדם מעל הכל.
2
כל הכבוד למיקי זוהר יור וועדת הכנסת.
יפה יוסף | 26-12-2018 10:44
האחרים רצים להבל.