בכירים בחיזבאללה נפצעו בתקיפה הישראלית בסוריה - סרוגים

בכירים בחיזבאללה נפצעו בתקיפה הישראלית בסוריה

עיתון "ניוזוויק" דיווח כי כמה בכירים בארגון חיזבאללה נפגעו במהלך התקיפה בדמשק. על פי ההערכות, הבכירים עלו על מטוס לאיראן דקות ספורות לפני תחילת המתקפה

author-image
בכירים בחיזבאללה נפצעו בתקיפה הישראלית בסוריה
  תיעוד הירי בסוריה (צילום: מתוך טוויטר)

קבוצת בכירים בארגון חיזבאללה נפצעו בתקיפה הישראלית בסוריה שהתרחשה אמש- כך דיווח הבוקר (רביעי) העיתון האמריקני "ניוזוויק".

על פי הדיווח, המתבסס על מספר בכירים במשרד ההגנה האמריקני, הבכירים עלו על מטוס שהיה אמור להמריא לאיראן דקות ספורות לפני שחיל האוויר הישראלי החל במתקפה. לפי ההערכות, מדובר במטוס של חברת "פארס אייר קאסם" המזוהה עם משמרות המהפכה, אשר ככל הנראה שימש להובלת ציוד צבאי לצבאו של הנשיא בשאר אסד ולבעלי בריתו מחיזבאללה.

הגורמים האמריקניים הוסיפו כי מטרות התקיפה היו מחסני נשק של מיליציות פרו-איראניות, ובהם נשק מונחה GPS משנת 2017 ששימש לדיוק הטילים של ארגוני הטרור. לטענתם, "מדובר בתחמושת מהטובות ביותר שבידי איראן וחיזבאללה", נטען בעיתון.

בצבא סוריה אישרו כי מחסן נשק הותקף אמש, וכן כי שלושה מחיילי המשטר נפצעו. "מערכות ההגנה האווירית פעלו נגד טילים ששוגרו על ידי מטוסי קרב ישראליים מעל שטח לבנון" אמרו בהצהרה לסוכנות הידיעות "סאנא". "הצלחנו ליירט את רוב הטילים לפני שהם פגעו במטרות". במקביל, דובר צה"ל עדכן אמש כי "הופעלה מערכת הגנה אווירית נגד טיל נ"מ ששוגר מסוריה. אין נזק ואין נפגעים". זו התקיפה הרחבה והמשמעותית ביותר מאז הפלת המטוס הרוסי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר השבוע כי "אנחנו נמשיך לפעול בצורה תקיפה מאוד נגד הניסיונות של איראן להתבסס בסוריה. איננו מתכוונים להפחית את המאמצים שלנו, אנחנו נעצים אותם, ואני יודע שאנחנו עושים זאת בתמיכה ובגיבוי מלא של ארצות הברית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
האיראנים חולי מלחמה.
יפה יוסף | 26-12-2018 10:48